Jos suuttimet ovat kunnossa ja ahtopaine on ok eikä imusarja/venttiilien ympäristö ole karstoittunut umpeen, ei savua kuulu näkyä. Kun suuttimet kuluvat ja avauspaineet alenevat, alkaa savu näkyä, kun pisarakoko kasvaa ja avauspaineen alenemisen takia määräkin vähän kasvaa.
Uusilla suuttimilla voi tulla yllätys: avautumispaineet ovat taas ok, jolloin ruiskutuksen maksimimäärä vähän alenee, joten maksimiteho alenee alkuperäiselle tasolleen. Mittaapa sekuntikellolla aika lentävällä lähdöllä (siis kaasu pohjassa jo ennen kuin vauhtia on 80 km/h) vaikkapa 80 -140 km/h kaasu pohjassa, ennen suutinremonttia ja sitten sen jälkeen, tietysti samassa tienkohdassa ja samanlaisissa tuuliolosuhteissa.
Terve.
Olen hieman erimieltä,ruiskutuspumppu sen polttoainemäärän käskee,ruiskutuselementti antaa määrällisesti sen mitä polkimesta pyydetään.
Ruiskutus-suutin injektoi polttoaineen sylinteriin,toisinsanoen määrä pysyy vakiona suuttimen kunnosta riippumatta,savu johtuu huonosti sumuuntuvasta polttoaineesta eikä se voi ainakaan tehoa parantaa.
Aloittajalle.
Olet siis ostanut suuttimiin uudet kärjet jotka asennetaan vanhoihin suutinrunkoihin?.
Kärkien uusiminen on helppo toimenpide jos pääsee käyttämään tai omistaa testauspumpun,ainoa haitta on,että noi bochilaiset on simmilevyillä säädettävät
kun avautumispaineita laittaa kohilleen.Itse olen laiskana käyttänyt paikallista dieselkorjaamoa josta noita kaikenlaisia kärkiä löytyy hyllystä.
Suuttimien irrotus ja asennus on helpohko homma kuten edellä veeseitkyt72
antaa ymmärtää.
Ps.Ei kai tässä mallissa vielä ole 2000kg/cm2 ruiskutuspaineet niinkuin D5 koneessa?