Hiiohoi. Taas on alkuvuodesta rävelletty vaikka mitä.
Eberi on aina (ilmeisesti) venäläisen löpön takia toiminu kunnon pakkasilla melko huonosti tai ei ollenkaan. Kun on melko paksua tavaraa. Siksi oon alkanu käyttämään eberille omaa tankkia, jossa suomalaista tavaraa ja vähän bensaa seassa. Siltikin -20 pakkasilla oli vähän niin ja näin lähtikö. Siirsin siirtopumpun auton alta varapyöräkoteloon, ja samalla löyty siitä suodatinkin, joka oli aivan paskassa. Tosi onnettoman kokonen suodatin olikin:

Sitten, penkin kanssa kävi perinteiset ja ristiselkätuki antautui. Tämähän kävi jo kertaalleen edellisen kuskin penkin kanssa ja korjaus oli helppo; kaksi nippusidettä.

Luovuin turbotimeristä ja valjastin aikareleen pyörittämään sähköistä alipainepumppua. Kytkentä on tähän asti ollut siinä mielessä puutteellinen, että pumppu on pyörinyt vain sen aikaa kun poljinta on painettu. Vähän vauhdikkaammassa ajossa jossa poljinta vaan hipaistaan se kovettuu ennenpitkää, koska imu ei ole jatkuvaa. Nyt pumppu pyörii aina kun poljinta painetaan, ja 2,5s myös sen jälkeen kun se nostetaan. Lisäksi sama aika kun lyödään virrat päälle. Vähän uudemman auton tuntua kun avainta kääntämällä jossain surisee. Toisen releen tarvitsi kaveriksi, sen kanssa toteutettiin eräänlainen vaihtokytkentä aikareleeltä suoralle ohjaukselle jarruvalokatkaisijalta, kun aikarele irroittaa. Mahtuivat nätisti kojelaudan alle.

Viikonloppuna tuli sitten rikottua paikkoja... liikennevaloista lähtö reippaalla poletuksella kakkosella sutien märällä asfaltilla, perä pomppi muutaman kerran ylösalas jonka jälkeen alko koko auto tärisemään 60-90km/h vauhissa. Alustasta löyty tällaista:

No, koko tangon vaihto toiseen ei vaikuttanut mihinkään, ja vaikka tuo on vähän halki, ei ole kuitenkaan antanu periksi... Laitoin kuitenkin kuvallista sähköpostia kgtrimningille, jotta saiskohan tollasen vaikka takuuseen uuden.
Vika löyty sitten kuitenkin
kardaanista... Silmällä ei heittoa näe:

mutta taisi päästä vähän taipumaan ja meni siinä sitten epätasapainoon. Vaihdoin tilalle M46:sta ylimääräseksi jääneen takapätkän, ja jyrinä oli poissa. Kannattaakohan tuota oikaista? Nuo nyt ei varmaan ihan älyttömiä maksa tänä päivänä jos
jostain purkaamolta kierrätyskeskukesta löytäis. Huomasin nimittäin että tuo M46:n kaverina ollut takapätkä on silmämääräisesti öbaut puolet kapeampi!

Menee vielä kohta sekin entiseksi.