Niinpä niin, vastoinkäymisiä aina vaan...
Tuo etuvedon alkuperäinen vetolevy on tosiaan tollaisesta kahdesta peltilevystä yhteen niitattu kokonaisuus, olisko ne ollut jotain 2mm levyjä, ihan onnettomia joka tapauksessa. Uskoisin, että se viides sylinteri siellä taas vaan ahdistaa, vaikka turbiinilukon käyttöä olenkin harrastanut lähinnä moottoritienopeuksissa enkä pikkukierroksilla. Kuten täällä joskus mainitsinkin, etuvetoisen turbiinilukko on jousitettu, ja näköjään ihan syystä. Toisaalta, tämä mersun turbiini on huomattavasti alkuperäistä painavampi ja kehältäänkin hieman suurempi, siispä nyt pyöritettävänä on ihan eri lailla jousittamatonta massaa joka varmasti rassaa vetolevyä ilman lukkoakin.
Siispä PO-metalilta vetolevy, kävi sittemmin lensulla tasapainotuksessa.

Sittenpä huomasin, että laatikon kopan hitsaus oli lähtenyt halkeamaan.

Tico hitsaili kopan kuntoon, tulipa käytettyä se sitten irti laatikosta taas, samalla vaihtui turbiinin vuotanut stefa.
Liki neljä vuotta sitten kun otin tästä kombosta ensisavuja, laatikon öljyä tuli aluksi laitettua liian vähän, ja pumppu ehti käymään jonkin aikaa kuivana. Pumpussa ei kuitenkaan näkynyt nyt purettaessa mitään vikaa, eli nuo pumput eivät ole ilmeisesti ihan niin herkkiä kuin minua on peloteltu.
Nyt kun auto oli seissyt puoli vuotta, oli Ostricheista tyhjentynyt jostain syystä seisonnan aikana muisti, eli ei moottori tietystikään suostunut käynnistymään. Ajattelin aluksi, että jommasta kummasta emulaattorista on muistinvarmennusparisto loppunut, ja tällöinhän emujen pitäisi vielä toimia usb-virran varassa kunhan ohjelman saa sisään. Kuitenkin pelkkä ohjelman ajaminen uusiksi emuihin korjasi tilanteen, eli sitten auto kävi hienosti vaikka emut eivät olleetkaan usb-virran perässä?
Tämähän kielii siitä, että paristoissa kuitenkin on virtaa? Eikai niissä nyt mitään ajastinta ole joka tyhjentää muistin kun x aikaa kulunut?