Jokatapauksessa, kansi oli jonkin verran kiero ja nyt suora:
Kuva kadonnut bittiavaruuteen...Kaikki venttiilinvälithän tuossa on ollu halki ties kuinka kauan, mutta nyt koneistamolla huomasivat että vitonenkin on jonkin verran halki tuosta palotilasta venttiiliin. Noh, ei ole ollut ongelma ainakaan vielä, nesteet pysyy lokeroissaan eikä puhalla paisarista pihalle.
Öljypumpuista taas... pumppu joka nyt oli ollu ajossa, oli kuulemma aivan loppu. Menny ennen remonttia niitä männänrenkaanpalasia ilmeisesti pumpusta läpi ja rattaissa jälkeä. Toista pumppua taas, joka tuli tuon varaosakoneen mukana, ei oltu saatu ollenkaan auki. Iskumeisselistä oli katkennu kärki, liekkö joku laittanu jotain lukitetta kierteisiin... ulkoisesti tämä pumppu vaikutti kuitenkin paljon paremmalta kuin edellinen, voi olla että on sen jämäkoneen porautuksen yhteydessä uusittu pumppuun rattaat. Erityisesti ne neljä kynttä, joilla pumppu ottaa voimansa kampiakselilta, olivat vielä täydessä iskussa vs. edellisessä pumpussa niistä oli kulunut puolet pois. Kasasin moottorin siis tätä öljypumppua käyttäen.
Kansi löysi tiensä moottoriin ja moottori autoon vielä samana päivänä.
Vaan kyllä nousi edelleen öljynpaineet yhtä hitaasti kuin aiemmin. Kansi ei sentään pulputtanut tavaraa pihalle. Luovuin 15w-40 -öljyistä ja laitoin 5w-40 täyssynteettistä. Paljon parempi, -10 kylmästartissa kesti valon sammuminen 2sek kun auto seissyt jotain reilu 12h. Laitoin vielä öljynpainemittarin kaveriksi, se näyttää kylmänä 1000rpm:lläkin 5,5bar, kun lämpimänä jotain 0,7bar. Jostain luin, että d24:n öljynpaineet tulisi olla lämpimänä
2000 kierroksella 2bar. No välillä voi olla, välillä ei. Seilaa 1,5-2,5bar välillä lämpimänä, isommilla kierroksillakin ihan maksimi on 3bar. Tiedä mistä johtuu, ei tarvitse kuin sammuttaa auto ihan hetkeksi niin voi olla puoli kiloa paremmat paineet jonkin aikaa.

Tyhjäkäynnillä paine tippuu jo alle 0,5bar.

Valo mittaristoon ei kuitenkaan syty, sen pitäisi olla kai jossain 0,3bar kieppeillä...
Ja nyt viikon ajelleena voin todeta uudestaan, että lohkon kylki on taas märkä, kannen välistähän tuo näyttää vielä hikoilevan...