KL-varaosat  Race.fi

Volvo 242L `76 B19A+19T

  • 54 Vastauksia
  • 21480 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242L `76 B19A+19T
« Vastaus #45 : 21.07.2014, 19:37:03 »
Nyt on tunnelma kellarin katossa. Joku s**tanan p*skiainen kolhinut 242:n kylkeä oikein huolella tänään Hämeenlinnassa Linnan ja tykistömuseon parkkiksella.Voi v*ttu mitä sakkia. Aina sattuu ja tapahtuu mutta ei tietenkään yhteystietoja jätetty, raukkamaisesti karkuun vaan.

Kai siinä on katumaasturin kuski kattonut ettei tommosen vanhan p*skan väliä ole kun omaankin autoon tulee kallis puskurinmaalaus.

Anteeksi purkaus.


Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242L `76 B19A+19T
« Vastaus #46 : 21.07.2014, 20:25:29 »
Kannattaa koittaa pestä liukkarilla, vesihionta 1000p-2000p ja myllytys. Saa suurimmat jäljet pois, ellet lähde maalaamaan heti uusiksi?

Tosin näyttää että on tosi syvälle raapassut, että voipi hyvin olla että uutta pintaa pitää vetästä.

Harmi  :'(

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242L `76 B19A+19T
« Vastaus #47 : 15.10.2014, 19:07:47 »
Ajokausi lopetettu tämän osalta melko näyttävästi; höyrypilvi peitti molemmat kaistat Vaasantiestä useamman sadan metrin matkalta, syyksi paljastui jäähdytinrikko:

Kannentiiviste tahi kansi kaiketi yhdistänyt vesi- ja palotilan toisiinsa.

Talven aikana päivityksiä tarkoitus tehdä mm. B230 lohkon, 531-kannen ja lukon verran. Onko MS2 v3.0 levyllä hankinnan arvoinen?

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 242L `76 B19A+19T
« Vastaus #48 : 16.10.2014, 06:49:24 »
Komiasti on kyllä ratkennut :D
No kun halvalla sai.

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Volvo 242L `76 B19A+19T
« Vastaus #49 : 14.04.2015, 23:12:14 »
Komea laitos oli kun tänään paikalla pyörähdin  :)

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242L `76 B19A+19T
« Vastaus #50 : 15.04.2015, 22:42:16 »
Jaaha, kiitosta vaan, oli siisti 8-pätkä sullakin alla. Onnea vaan ylivaihdejumppaan, tarvitset muuten sen oman od-releen vielä.

Tallissakin viihdytty epäsäännölisesti talven mittaan, oli tosiaan kannentiiviste porsinut 4. sylinteristä. Nyt tulossa B230+531+vx3 yhdistelmä nokalle ja laatikoksi vaihtui monien harmiksi aw72. Peräksi tuli jo laitettua 1031 muokatulla g80 lukolla.

Kuvasaastetta laitetaan piakkoin, vaikka tommosta perusk(a)uraa onkin.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 242L `76 B19A+19T
« Vastaus #51 : 16.04.2015, 07:43:31 »
Miksi AW-72L eikä tavan 71L? Oliko nurkissa valmiiksi pyörimässä?
No kun halvalla sai.

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242L `76 B19A+19T
« Vastaus #52 : 16.04.2015, 16:56:18 »
Ostin aw71:n mutta kun kotona putsailin tyyppikilpeä se paljastuikin aw72:ksi. Laatikon kuoren valussa lukee kuitenkin AW71. Lähinnä noissa on eroa välityksissä, ja mahdollisesti turbiinin stall speedissä.

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242L `76 B19A+19T
« Vastaus #53 : 16.04.2015, 19:11:51 »
Mahtaiskohan ainakin kiihtyvyys parempi olla kun tiheemmät välitykset on :P

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242L `76 B19A+19T
« Vastaus #54 : 11.06.2015, 23:04:14 »
Aika kai sitten päivitellä, kun katiska taas ajossa on.  Matka loppui siis viime syksynä kannentiivistevaurioon, jolloin tuohen lisäksi pilaantui jäähdytin, paisuntasäiliö(halkesi, prkele!) ja lämmityslaitteen letku joka valutti loput nesteet lattialle.

Noinhan ei voi tapahtua , koska moottorina oli matalapuristeinen(väljä) B19a, polttoaineena e85 ja ahtopaineita pienellä 19t- mitsulla vain 1bar. Lisäksi moottorinohjaus oli täysin itsekoottu megasquirt 1, sytytyskarttakin tehty ihan itse. Ihme paskoja.. Paketti toimi kuitenkin mielestäni ihan ok alussa, D- nokkakin antoi lisää kulmikkuutta kokoonpanoon.

Uusi tekniikka koostuu B230f alakerrasta, 531- kannesta 46/38 venttiileillä ja vx3- nokalla. Laatikko on aw72 "shift kitillä" ja perä on 1031 3.73 välityksellä ja rälläköidyllä g80 lukolla.





Kokoonpanolla ajeltu jokunen viikko pienillä paineilla ja ennakoilla, penkkien ja huonon alustan epämukavuus ei ole vuodessa muuttunut , mutta muuten on ehkä menty tuuma eteenpäin.


 

Autodiagnoosi  Carcom Oy