Autoracing  KL-varaosat

Volvo 242L `76 B19A+19T

  • 54 Vastauksia
  • 21484 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ojala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Väkivalta lopettaa vittuilun. ainakin pohjanmaalla
Vs: Volvo 242L `76 B19A+19T
« Vastaus #15 : 26.03.2013, 20:31:33 »
kirjanmerkkeihin päätyi suosikkiprojekteihin  :P Mites olet toteuttanut tuon korikipin? Luultavasti saan pääsiäisenä projektiksi 242 vuodelta -75. Mutta siitä lisää myöhemmin jos se markille päätyy.
2* V40, 2* S60, 1* 240, 1*460. 1*V50. 2*242. Matka jatkuu mazdalla. Valitettavasti.

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242L `76 B19A+19T
« Vastaus #16 : 26.03.2013, 22:31:51 »
Kiitoksia kaikille kommenteista! Maalaukset ym. näyttää kuvissa paljon paremmilta kuin luonnossa.

Korigrilli kiinnitettiin koriin puskurin reikiin, muistaakseni 42mm vesijohtoputki oli soppelin kokoista, putkiin 14mm reiät joiden läpi pultit runkoaisoihin. Pukit olisi pitänyt hitsata toisiinsa kiinni, kaunis ajatus hylsyn siirtelystä grillissä ei toteutunut. Päädyt sinänsä oli ihan ok, kiitokset serkkupojalle niiden teosta!

Olikohan se nimimerkki "Eccer" jolla oli landian projektisivuilla tukevan oloinen varras? Sellainen olisi pitänyt itsekin tehdä.

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242L `76 B19A+19T
« Vastaus #17 : 05.05.2013, 23:48:06 »
Välillä taas askarreltu. Ylivaihde sai uudet o-renkaat, ja laatikkoon leikelty uusia tasotiivisteitä vanhojen vuotavien tilalle. Miten tarkkaa tuon pää/kytkinakselin päittäisvälys on, kun ei sattunut ihan orggiksen ohutta tiivistepaperia olemaan,eli tuli hieman paksummat tiivisteet.









940 jarru -ja kytkinpääsylinteri löysivät paikkansa, kytkinpoljin muokattiin jarrupolkimesta sopivaksi.




Pyyhinsysteemin täytyy olla ranskalaisten suunnittelema, onneksi vain moottori jää näkyviin..



Kone nostettiin laatikon kanssa paikalleen, mitsun kompurakotelo otti lokasuojaan kiinni ja laatikon keppiteline tunnelin kattoon kiinni, notta pientä muokkausta vielä tarvittiin. Suutintukkikin otti ja vääntyi nostoliinan kiristyksessä.


Biltema 044 kopiopumppu ja suodatin värkkäiltiin uudemman mallin telineeseen, tosin mahtuivat vain poikittain.




Jäähdyttimiäkin soviteltu




3" putkea mallailtu taka-akselille asti. Miten kovat äänet jäisi vain yhdellä vaimentimella, lähinnä Simons/Biltema mallia 500mm tankin taakse poikittain? Murinaa saisi vähän olla muttei tarvisi koko korttelia pitää hereillä.


Paalaamosta löytyi Bmw:n Motronic boxi, joka saa MS sisuskalut.




Laatikosta löytyi ylimääräinen mittari, saa toimittaa polttoainepainemittarin virkaa.


Saako foorumilla muuten mainostaa? Jos saa niin Ylöjärvellä Thp niminen hydrauliikkaliike on tehnyt letkut projektiin edullisesti ja odotellessa ja jopa tekevät noihin 044 pumppuihin siihen takaiskuventtiilin päälle muttereita, suosittelen!

Jatkoa odotellessa.
« Viimeksi muokattu: 06.05.2013, 00:21:23 kirjoittanut Kontti76 »

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242L `76 B19A+19T
« Vastaus #18 : 06.05.2013, 17:23:34 »
On kyllä todella komeaa jälkeä, tätä on näköjään pakko seurata.  P>
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Poissa samperi50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242L `76 B19A+19T
« Vastaus #19 : 06.05.2013, 18:00:41 »
Kuinkas iso cooleri tuo oikein on ja miten olet turbon öljypaluun toteuttanut? Todella siistiä jälkeä! O0
Volvo 244 vm. -81 turboprojekti

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242L `76 B19A+19T
« Vastaus #20 : 06.05.2013, 22:05:33 »
Kuuleri on mallia kiina 600x300x76 kokoinen. Mitsun mukana tuli v70 öljynpaluuputki, sitä lyhennettiin ja öljypohjaan hitsattiin samankokoinen putkenpätkä ja öljyletkua näiden väliin.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242L `76 B19A+19T
« Vastaus #21 : 06.05.2013, 22:13:32 »
3" putkea mallailtu taka-akselille asti. Miten kovat äänet jäisi vain yhdellä vaimentimella, lähinnä Simons/Biltema mallia 500mm tankin taakse poikittain? Murinaa saisi vähän olla muttei tarvisi koko korttelia pitää hereillä.



Komeeta :)

Ei jää pahat äänet...mulla on just noin toteutettu. Jotkut pitää ääntä jopa laimeena :D

Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa maracing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242L `76 B19A+19T
« Vastaus #22 : 20.07.2013, 08:18:05 »
Hyvä meininki näyttäs olevan tämän laitoksen kanssa. Sullahan on asiat edistynyt hyvälle tolalle, kun rönttähommat kopan kanssa alkaa olla takanapäin ja saa ruveta sovittelemaan tekniikka ym. kivoja juttuja.

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242L `76 B19A+19T
« Vastaus #23 : 07.10.2013, 17:00:29 »
Jotain pientä saatu välillä aikaiseksi, ahtoputket hitsattiin pakoputkikäyristä.





Öljynjäähdytin asennettu


Motronic boxiin kolvailtu johtoja megasquirtille.


Konepellistä puhallettiin röpöjä pois ja epoksia päälle.



Pintamaali sisäpuolelle, aplaria jäi, onneksi tuli vastaavasti myös valumia, maaliruiskun kanssa ei olla mukavuusalueella..


Lopuksi nappisilmien tenhoa


edit: muutettu aloitussivun kuvat näkyviin.
« Viimeksi muokattu: 07.10.2013, 17:11:04 kirjoittanut Kontti76 »

Poissa Henq_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
Vs: Volvo 242L `76 B19A+19T
« Vastaus #24 : 07.10.2013, 18:03:16 »
tästä tulee kyllä hieno  S*

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1493
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 242L `76 B19A+19T
« Vastaus #25 : 07.10.2013, 18:54:12 »
Tyylikkään näköistä jälkeä! :) Seurantaan.
V60 T8 TwE AWD Inscription 2021
V70R 2000

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: Volvo 242L `76 B19A+19T
« Vastaus #26 : 07.10.2013, 19:27:39 »
Mitenhän tällänen on mennyt iteltä kokonaan ohi?  :o Todella hienoa työnjälkeä joten seurantaan menee.

Alkaa suomesta vapari 242 kopat loppumaan.  :D

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242L `76 B19A+19T
« Vastaus #27 : 03.11.2013, 21:21:09 »
Tänään se sitten antoi ensisavut, onneksi vain pakoputkesta. Triggeri oli ensin 60 astetta pielessä, ja käynnistysseoksia sai lisätä isolla kädellä. Näitten jälkeen jo hörähti ja jäi käymään tyhjäkäyntiä. On se vaan hieno hetki!

Ei ihan putkeen mennyt kuitenkaan, polttoainepumppuja testailin suoraan akusta niin eipä lähtenyt tankkipumppu käymään. Mittari käteen ja vaivaiset 15 megaohmia piirissä..
johdot mätineet siinä muovisessa läpivientikappaleessa, olisi tuokin kannattanut mitata silloin kun tankki oli pöydällä.Ei muutakuin sovitin ruhoni takaluukkuun ja anturi/pumppu asetelma irti.
katkesi sitten paluuputkikin laipan juuresta, kele. Putkimies ja juotoshopea auttoi siihen vaivaan. Uusi läpivientiholkki kanteen ja alkoi pumppu toimimaan.

Käynnistyksen jälkeen alkoi venttiikopan etupäästä vuotaa öljyä, koppa irti ja tiivistesilikonia väliin, ei auttanut. Onkohan uusi scan-tech stefa sitten antautunut? Onneksi kampiakselille edes tuli paremmat.

Videonpätkää Volvon murinoista voin laitella myöhemmin.

Poissa henzuu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242L `76 B19A+19T
« Vastaus #28 : 06.11.2013, 15:37:53 »
Mitenkäs toi triggeri toteutetaan ? Itselleleni on tulossa sama kone ja toi triggeri asia on vielä hieman epäselvää.

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242L `76 B19A+19T
« Vastaus #29 : 20.12.2013, 12:39:09 »
Ei taida triggerikysymys olla enää ajankohtainen? 6-1 pyörä hitsattuna hihnapyörään, paksusta alumiista tehty teline hall-anturille lohkon ja tehostimenjalan väliin.

Sähköjä saatu eteenpäin, päävirtakytkin koteloitu


Pumppujen sulakkeita ja releitä toiseen koppaan


Akkuteline ja kotelot paketissa, akun kiinnitysremmi mallia tilapäinen..


Etuloksu sai vaihtokärsän


Hiekkapuhalluksen, epoksin ja pintamaalin jälkeen Dinitrol ML:t sisälle


Ja massat


Ovia ei tarvinnut alapäästä hitsata, yläpäästä kylläkin, ikkunankarmi repeytynyt monesta kohtaa ovipellistä irti, onko tyypillistäkin?


Standoxit pinnassa


Motronic ms1


Kuvien järkyttävä laatu ei lakkaa ihmetyttämästä, lisää taas joskus.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy