KL-varaosat  Race.fi

vx3 nokka t-nokan tilalle b230ft

  • 21 Vastauksia
  • 12930 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kreator

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • www.vrcf.fi
vx3 nokka t-nokan tilalle b230ft
« : 23.03.2013, 12:44:32 »
Kohta nokka paikallaan, minkähänlaiseksi auto muuttuu kun muuten vakio. Uskaltaako lyödä tulille?

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: vx3 nokka t-nokan tilalle b230ft
« Vastaus #1 : 23.03.2013, 22:51:46 »
venttiilien säätö vaan ja tulille
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

hevonen

  • Vieras
Vs: vx3 nokka t-nokan tilalle b230ft
« Vastaus #2 : 24.03.2013, 23:16:28 »
Uskaltanee kyllä. Välysten pikainen tarkistus, sen jälkeen koeajolla ja huomaat että autosta on vääntö hävinnyt johonkin...

Saatat saada vähän enemmän huipputehoa kun porruutat 6000rpm. Elikäs ihan hanurista muuten vakioon vehkeeseen.

Poissa kreator

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • www.vrcf.fi
Vs: vx3 nokka t-nokan tilalle b230ft
« Vastaus #3 : 25.03.2013, 19:42:34 »
Uskaltanee kyllä. Välysten pikainen tarkistus, sen jälkeen koeajolla ja huomaat että autosta on vääntö hävinnyt johonkin...

Saatat saada vähän enemmän huipputehoa kun porruutat 6000rpm. Elikäs ihan hanurista muuten vakioon vehkeeseen.

kyseessä on siis vx3 nokka ei esim. a-nokka, joka käyttäytyy juuri noin,luitko otsikon oikein?

puran vielä tuosta keltasesta 850:stä t16 mitsun tuohon ja lyön sitten vasta tulille sit luulis jotain eloa olevan vakioon verrattuna
« Viimeksi muokattu: 25.03.2013, 19:44:32 kirjoittanut kreator »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: vx3 nokka t-nokan tilalle b230ft
« Vastaus #4 : 25.03.2013, 22:13:27 »
Miksi kysyit jos tiedät? A-nokka pelaa mulla ainaki tosi jouheesti muuten vakiossa FT-koneessa, jota tosin ohjaa motronicci. Vetää tasapaksusti tyhjäkäynniltä rajottimelle, puuttuu se 2000rpm kohdalta tuleva "potku" ja 4000rpm kohdille tuleva kuoleminen traktori-nokalla. Alta 2000rpm vetää ehkä huonommin kun T-nokkanen versio, mutta yli 1500rpm ero on pieni ja alta sen voimansiirron jyrinä estää vedättelyhalut kuitenkin :nohnoh
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: vx3 nokka t-nokan tilalle b230ft
« Vastaus #5 : 26.03.2013, 07:51:25 »
Miksi kysyit jos tiedät? A-nokka pelaa mulla ainaki tosi jouheesti muuten vakiossa FT-koneessa, jota tosin ohjaa motronicci. Vetää tasapaksusti tyhjäkäynniltä rajottimelle, puuttuu se 2000rpm kohdalta tuleva "potku" ja 4000rpm kohdille tuleva kuoleminen traktori-nokalla. Alta 2000rpm vetää ehkä huonommin kun T-nokkanen versio, mutta yli 1500rpm ero on pieni ja alta sen voimansiirron jyrinä estää vedättelyhalut kuitenkin :nohnoh

Sama täälläkin, molemmat FT moottorit nyt A-nokalla. Ei ole vieläkään tullut onnetonta T-nokkaa ikävä.

hevonen

  • Vieras
Vs: vx3 nokka t-nokan tilalle b230ft
« Vastaus #6 : 26.03.2013, 08:27:22 »
kyseessä on siis vx3 nokka ei esim. a-nokka, joka käyttäytyy juuri noin,luitko otsikon oikein?
Luin. Tarkoitin että alavääntö katoaa. Tuo vx3 on vakioturbossa sellanen kovaa-ajo nokka. Keskialue toimii ok ja vetää melko pitkälle, alapää nuhainen ja joutokäynti saattaa mennä huonoksi.

Eikös turboauto tykkää pakopuolen hyvästä hengityksestä, vx3 keskittyy enempi imupuoleen...

Poissa kreator

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • www.vrcf.fi
Vs: vx3 nokka t-nokan tilalle b230ft
« Vastaus #7 : 26.03.2013, 09:30:41 »
mietin pitkään laitanko a-nokan, ostinkin niitä pari kappaletta kun niitä saa 5-10€:lla, mutta jakajanuran teko ei onnistunu niin laitoin sitten vx3, mielestäni voisin sanoa että onneksi en saanut tehtyä jakajan uraa a-nokkaan.... teoriassa tuo vx3 on mun mielestä paras nokka mulle,
no illalla pääsen kokeilee, osaako tää b230ft säätää sytyksen kohilleen itse eli sen 3 astetta?
« Viimeksi muokattu: 26.03.2013, 09:32:17 kirjoittanut kreator »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: vx3 nokka t-nokan tilalle b230ft
« Vastaus #8 : 26.03.2013, 12:20:57 »
mietin pitkään laitanko a-nokan, ostinkin niitä pari kappaletta kun niitä saa 5-10€:lla, mutta jakajanuran teko ei onnistunu niin laitoin sitten vx3, mielestäni voisin sanoa että onneksi en saanut tehtyä jakajan uraa a-nokkaan.... teoriassa tuo vx3 on mun mielestä paras nokka mulle,
no illalla pääsen kokeilee, osaako tää b230ft säätää sytyksen kohilleen itse eli sen 3 astetta?

Säätämään sytytyksen kohdalleen B230FT koneesta?   :o :o :o :o :o :o

Juu, kyllä se onnistuu, kun teet uuden lastun EZK:lle!  :hello:
LH&EZK yhdistelmässä ei sytkää todellakaan säädetä millään muulla tavalla!  :buck2:
Toki voin vähentää/lisätä kartan ennakkoa tietyn asteluvun muutamalla EZK modauksella.

Miksi sitä syttyä pitää ylipäätään säätää?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

The moose

  • Vieras
Vs: vx3 nokka t-nokan tilalle b230ft
« Vastaus #9 : 26.03.2013, 17:19:31 »
No empä tiiä mut tämmösiä on jotku tehneet. osittain kopioitu inlinen kirjotuksesta.
Sytkämodi EZ116K
Alkuperä idealle on turbobricksien foorumilta.
Päätin itse tehdä saman, ja samalla mahdollisille kiinnostuneille FAQ:iin ohjeet tämän tekemiseen.
Homma on yksinkertainen, työkaluiksi riittää ristipää-meisseli, torxit, puukko ja kolvi.

Modilla on mahdollista muuttaa sytytysennakkoa koko kartan läpi joko 3 adv, 3 ret & 6 ret. Adv siis ennakkoa
ja ret myöhäistystä. Homma tapahtuu maadoittamalla tiettyjä pinnejä ezk:sta.

Ennakot on seuraavat:

Pinni 18 maihin = 3 astetta myöhäistystä
Pinni 19 maihin = 6 astetta myöhäistystä
Pinnit 18 & 19 maihin = 3 astetta ennakkoa

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: vx3 nokka t-nokan tilalle b230ft
« Vastaus #10 : 26.03.2013, 20:35:34 »
No empä tiiä mut tämmösiä on jotku tehneet. osittain kopioitu inlinen kirjotuksesta.
Sytkämodi EZ116K
Alkuperä idealle on turbobricksien foorumilta.
Päätin itse tehdä saman, ja samalla mahdollisille kiinnostuneille FAQ:iin ohjeet tämän tekemiseen.
Homma on yksinkertainen, työkaluiksi riittää ristipää-meisseli, torxit, puukko ja kolvi.

Modilla on mahdollista muuttaa sytytysennakkoa koko kartan läpi joko 3 adv, 3 ret & 6 ret. Adv siis ennakkoa
ja ret myöhäistystä. Homma tapahtuu maadoittamalla tiettyjä pinnejä ezk:sta.

Ennakot on seuraavat:

Pinni 18 maihin = 3 astetta myöhäistystä
Pinni 19 maihin = 6 astetta myöhäistystä
Pinnit 18 & 19 maihin = 3 astetta ennakkoa

Täytyykin muistaa lisätä oikeisiin pinneihin nuo tuonne FAQ:n puolelle.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24583.msg444646#msg444646
« Viimeksi muokattu: 26.03.2013, 20:56:28 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa kreator

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • www.vrcf.fi
Vs: vx3 nokka t-nokan tilalle b230ft
« Vastaus #11 : 26.03.2013, 21:59:12 »



Miksi sitä syttyä pitää ylipäätään säätää?

no kysy vaikka rallimiehiltä, elä internetistä.
kaikkee ei kannata googlata, googlessa on liikaa "tietäjiä"

joka tapauksessa on nyt nokka tulilla, kaikki säädöt tehty ja toimii 110

t-nokka ja a-nokat lenti romunkeräykseen tässä mun tapauksessa
« Viimeksi muokattu: 26.03.2013, 22:13:24 kirjoittanut kreator »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: vx3 nokka t-nokan tilalle b230ft
« Vastaus #12 : 26.03.2013, 22:23:05 »
no kysy vaikka rallimiehiltä, elä internetistä.
kaikkee ei kannata googlata, googlessa on liikaa "tietäjiä"

Minä kysyin sinulta, miksi halusit syttyä "säätää"...    :o

Koska jos EZK:ssa sytkää halutaan "säätää", niin silloin tehdään uudet kartat, eikä puhuta sytkän säätämisestä.   :hello:

Ja mitä nettiin tulee, niin olen täällä niin kauan jo pyöriskellyt, että osaan kyllä olla lähdekriittinen!  :pomo:

joka tapauksessa on nyt nokka tulilla, kaikki säädöt tehty ja toimii 110
t-nokka ja a-nokat lenti romunkeräykseen tässä mun tapauksessa

Kerroppa kokemuksista lisää, sitten kun olet ajanut enemmän ja seurannut miten esim. polttoaineen kulutus muuttuu tai ei muutu.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: vx3 nokka t-nokan tilalle b230ft
« Vastaus #13 : 27.03.2013, 12:04:05 »
itse olen vaihdellut t-v ja k-nokkaa b230ft koneessa ja neljää erikokoista/mallista turboa.
oma kokemus on että jos pysytään vakioahtimessa ei nokan vaihdolla saavuteta juuri mitään etua.
viime katsastukseen en laiskuuttani vaihtanut k-akselia pois kun silläkin pääsi läpi.kaikki muut osat oli vakiot,kyllähän oli pikkumitsu TUKOSSA.
80-120kmh  kun kokeili kolmosella  niin 110kmh tienoilla tuntui ettei vedä enää mihinkään,kun holsetilla alkaa silloin olla paras veto.
 vaihda se t16 mitsu sinne niin saat jotain hyötyä nokan vaihdosta.

Poissa kreator

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • www.vrcf.fi
Vs: vx3 nokka t-nokan tilalle b230ft
« Vastaus #14 : 07.04.2013, 14:56:02 »
noniin oon ajanu nyt vx3 nokalla vakio ahtopaineilla joitain satoja kilometrejä,
huomaa heti että on parempi t-nokkaan verrattuna, vääntää paljon paremmin koko kierrosalueen, alavääntö ei todellakaan kadonnut ja polttoaineen kulutuskaan ei ole ainakaan noussut tai jos on niin, ero on niin pieni ettei sitä huomaa.

 

Autoracing  KL-varaosat