Volvon open-end tukille tuskin edes tuo 300 W riittää, tosin se käynnistyminen on tuon etanolin kanssa niin pienestä kiinni.
No, seen viinan ei tarvise paljoa lämmetä, kun se jo riittää lisäämään höyrynpainetta merkittävästi.
Ja jos laittaa virrat päälle ja lämmityksen saman tein, niin pumppuhan ei pyörähtä, ellei starttausta tule. Joten tukissa oleva tavara lämpenee ja se todennäköisesti riittää. Pitäisi joskus mitata, miten paljon sitä menee tukista lävitse.
Optimihan olisi, saada se viina siihen leimahduslämpötilaansa (+13C).
Nuo 120C PTC:t maksaa n. 50 snt/kpl , että sikäli hommasta ei kallista tulisi, vaikka sellaista testaisi tai tekisi varalle, mutta keskustelin tän Bioadapterin kehitttäjän ja valmistajan Andreyn kanssa, niin hän oli sitä mieltä, että ei maksa vaivaa Volvon open-end tukin kanssa.
Missä ne noin halpoja ovat?
No, ainakin vesipussikoe mökillä antoi lupaavia tuloksia tuosta lämmön ja käynnistymisen välisestä yhtälöstä.
Ja tämä bion Andrey ei välttämättä ymmärrä -30C ja siinä viinan pientäkin lisälämmön merkitystä, kun sitä ei kuitenkaan olla sentään tislaamassa!

Sen sijaan täältä löytyy ihan mielenkiintoista juttua, jos ruotsi ja englanti taipuu;
http://www.etanol.nu/forum/viewtopic.php?f=12&t=436&hilit=small+tank
Ruotsi ei taivu vieläkään, vaikka ex-vaimoni sitä äidinkielenään puhuikin!

Mielummin sähköllä lämpöiseksi, kuin noilla lisätankeilla ja bensalla lutraamaan. :hello:
Ja monet noista simppeleistä systeemeistä toimivat kyllä vaparissa, mutteivat turbokoneessa...

Monimutkaisemmat tulevat taas kalliimmaksi kuin sekatankkaus tai sähkölämmitys.
Onkos muuten muilla viinamäenmiehillä auton parkissa pyöriessä auton ympärillä leijuva ominais tuoksu?
Kylmänä varsinkin. Olempa kuullut parkkipaikoilla kommenttia siitä, että alkaa tehdä mieli huikkaa kun volvoa haistelee.

Moottorin ollessa kuuma, ei se haju ole enää voimakas mutta tietty heikko ominaishaju pakokaasuihin jää kaikesta huolimatta.
