Onks 3 litrasissa kans LH 2.4?
Tankissa oli hiki bensaa jäljellä kun tankkasin 30 litraa viinaa.
Siis, ei mitään adaptereita, pelkkää viinaa.
Kipinä, syksyllä laitettu uudet tulpat. Käynnistyy hiton hyvin viinalla, ja alakierroksilla käy hyvin.
Täytyy katsoa vikakoodit ekaks.
Sit varmaan vielä uudet tulpat.
Bensalla nyt toimii hyvin.
LH löytyy vain vinokoneista (volvoissa) ! :hello:
Eli ongelma on siinä, että ylitit lambda-korjauksen rajat laittamalla viinaa tankkiin.
Joten se ei tule toimimaan, ellet saa lisättyä polttoaineen perussyöttöä n. 20% lisää jollakin konstilla.
Sinuna hankkisin suoraan jonkin ns. bioadapterin tms. palikan!
Itse olen mieltynyt flexituneen, mutta tapauksessasi Flexitune AutoX4 on se vaihtoehto, millainen minulla myös on, kun tuota AutoX1:stä ei tuolloin ollut myynnissä. 960:n suuttimet on kahdessa pankissa, joten AutoX4 riittää oikein mainiosti hoitamaan viinan lisäksen. Tai joku muu palikka, joka hanskaa sekventaali-ruiskutuksen.
Lastuttaminenkin on yksi vaihtoehto, mutta siinä en pysty auttamaan. Koska se edellyttäisi parin peruskarttapankin väsäämistä sinne ECUun yms. "pientä" moottorinohjauksen uudelleen viritystä. Pelkkä lambda-säädön levitys ei riitä, sillä peruskartan arvot menevät oikein vain toiselle polttoaineelle. Tällöin vain closed-loop tilassa sopat menevät oikein ja open-loop tilassa sopat ovat laihalla/paksulla polttoaineesta riippuen.
Eli tapauksessasi flexitune AutoX4 kiinni ja menox!

:hello:
Kaikille muillekkin tiedoksi tämä:
Puhdas viinapolttoaine (RE85) EI sovellu bensavolvon vakiolle moottorinohjaukselle koskaan!