Carwist  Race.fi

142 16v Turbo (B254T + GS6-37DZ) Triggerikysymyksiä?

  • 40 Vastauksia
  • 14304 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2043
Vs: 142 16v Turbo (B254T + ???)
« Vastaus #30 : 27.02.2016, 02:09:34 »
Maalattu on uusiksi ja kahteen kertaan. Kiinnikkeiden hitsaaminen kuulostaa muuten ihan hyvältä mutta tuohon tuntui tulevan jälkiä jo ihan siitä kun otti vähän reilummin kiinni pellin reunasta. Ehkä läpipulttaus on kuitenkin se ratkaisu, sen verran vaimennusmattoa taakse ettei tarvitse ihan älyttömiä kiristää eikä jää resonoimaan.
S60 D5 A Summum -12
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5064
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 16v Turbo (B254T + ???)
« Vastaus #31 : 27.02.2016, 14:48:55 »
Jos peltien väliin laittaa vaimennusta ja laittaa ruuvilla kiinni, tulee ruuvien kohdalle painumat tiukkaan vetäessä. Eli pienet väliholkit alle jos haluaa pitää suorana? Tai tarpeeksi isot prikat ruuveille.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2043
Vs: 142 16v Turbo (B254T + ???)
« Vastaus #32 : 19.03.2016, 16:06:17 »
Jotain tarinaa voisi kirjoitella taas tännekin. Hommat nyt on enimmäkseen seisoneet milloin mistäkin (teko)syystä, mutta pientä edistystäkin on havaittavissa tekniikan osalta osien hankkimisen merkeissä ja sisustaankin on jokunen tunti uhrattu. Edellä mainitun verhoilulevyn kiinnitys toteutettiin lopulta näin:

Taakse tuli vielä pehmeää vaimennusmattoa ehkäisemään räminöitä ja saattaahan se vaikka hieman eristää ääntäkin.

Kun alumiinin työstämisen makuun oli päästy niin tällaisetkin syntyivät melkein itsestään. Osasyy oli sekin että alkuperäiset verhoilut eivät olisi enää modaamatta käyneet paikalleen ja materiaalia oli vielä joutilaana niin samahan se oli tehdä tällaiset "race" versiot:


Kiinnitys ihan vaan ronskisti itseporautuvilla ruuveilla, tästä kopasta tuskin enää mitään museoautoa tehdään.

Ajatus vakiomittariston jättämisestä paikalleen ei oikein innostanut, olisihan siinä ollut toimivaa jopa osa varoitusvaloista. Siispä se korvattiin jälleen kerran alumiinista itse tehdyllä paneelilla johon mahtuu mukavasti kolme mittaria ja varoitusvalot:

Keskipaikka on varattu seosmittarille, joka on vielä kaupassa. Aika karun näköinen mutta ajaa asiansa.


Vaihteiston arpominenkin on ohi ja boost toimitti GS6-37DZ-mallisen ZF:n sovitettuna vinoasennukseen. Tätä pyörittämään tuli KL-kimpassa 6-lapainen jousitettu sintterilevy. Teräsvp ja -765 asetelmahan olikin jo hommattuna. Seuraavaksi pitäisi varmaankin shimmata tuo paketti kohdalleen, laittaa starttikehä paikalleen ja viedä tasapainotukseen. Sitten olisi enää periaatteessa öljypohjan modaus ja korvakkeiden sovittaminen niin koneelle kuin laatikollekin niin pakettia voisi alkaa suunnitella paikalleen.
S60 D5 A Summum -12
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne81

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3505
Vs: 142 16v Turbo (B254T + GS6-37DZ)
« Vastaus #33 : 19.03.2016, 22:10:03 »
Aika race.
Täytyy raivailla pajaa että päästään kasaamaan kone loppuun, näyttää valmistuvan semmosta vauhtia että hirvittää  :D

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1787
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 142 16v Turbo (B254T + GS6-37DZ)
« Vastaus #34 : 20.03.2016, 12:19:47 »
Tuutkos tällä seuraavaan miittiin sitten? Nopeesti auto läjään ja lintsaamaan vaan töistä :D

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5064
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 16v Turbo (B254T + GS6-37DZ)
« Vastaus #35 : 20.03.2016, 12:27:27 »
Mittariston taustalevy mattamustaksi tai puolikiiltävällä?
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2043
Vs: 142 16v Turbo (B254T + GS6-37DZ)
« Vastaus #36 : 20.03.2016, 12:40:13 »
Tuutkos tällä seuraavaan miittiin sitten? Nopeesti auto läjään ja lintsaamaan vaan töistä :D

En mä nyt ihan noin nopee oo.

Mittariston taustalevy mattamustaksi tai puolikiiltävällä?

Sama kävi mielessä, kuvassa on vasta malliksi laitettu koloonsa ja irti pitää käyttää vielä kuitenkin. Hyppäisi vähän vähemmän silmille.
S60 D5 A Summum -12
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2043
Vs: 142 16v Turbo (B254T + GS6-37DZ)
« Vastaus #37 : 07.05.2016, 13:53:10 »
Pieniä, hyvin pieniä etenemisen merkkejä. Öljypohjan sumppua madallettu etuosastaan, jos ei olisi ihan niin pahasti törmäyskurssilla etupalkin kanssa:


Enempää ei oikeastaan pumpun imusihti anna mahdollisuutta modata, mutta eiköhän tuo riitä. Kaveri sulatteli lopulliset saumat tigillä, täytyy napsia kuvia niistäkin kun käy pajalla.

Tämäkin on nyt sitten korjattu, kylläpä tuli vähemmän räpelletyn näköinen: :2funny:


Sähköjä oon selvitellyt ja alkuperäinen sulaketaulu sai lähtöpassit. Tilalle tein alumiinista levyn johon tuli yksi sulakerasia johon kytkin auton alkuperäiset sähköt niinkuin ne olivatkin, eli valot, pyyhkijät sun muut. Tämän lisäksi laitoin yhden 6:n sulakkeen rasian "ylimääräisiä" juttuja varten, eli bensapumput, flekti, boksin virrat, mittarit ym. Myös merkkivalojen johdot alkaa olla selvillä ja merkattuna mittariston takaa. Pitää puristella vielä liittimet valmiiksi niin saa sitten vaan tökkiä kiinni kun asentaa muutkin mittarit.

Koneeseen viimeisiä juttuja niputtaessa tuli huomattua että huohotinpurkista lähtevä valumaputki, jonka pitäisi mennä öljypinnan alle, oli poikki öljypumpun kupeelta. Jos huohotus ohjataan imupuolelle, niin tämähän voi aiheuttaa aika rajun öljynkulutuksen, mutta lieneekö tässä tapauksessa ongelmaa kun huohotus tulee menemään erilliseen purkkiin josta hengitys ulos? Tuon kun ratkaisee ja saa öljypohjan hierottua valmiiksi ja maalattua niin tekniikkapakettia saisi alkaa sovitella autoon niin saa tehdä kannatinpalkkiin tarvittavat muutokset laatikolle.

Mistähän tuohon ZF:ään saa työsylinterin?
S60 D5 A Summum -12
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5064
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 16v Turbo (B254T + GS6-37DZ)
« Vastaus #38 : 07.05.2016, 14:18:08 »
Pyrkisin vetämään huohotuksen öljynpaluun öljypinnan alapuolelle joka tapauksessa.

Työsylinterin saa mistä tahansa tarvikeliikkeestä. Esim. LPR:n tarvike taitaa olla alle 30e Varaosamaailman kautta. Äkkiseltään vilastuna sen osanumero 3605-4605.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2043
Vs: 142 16v Turbo (B254T + GS6-37DZ)
« Vastaus #39 : 15.09.2016, 08:00:05 »
Pitäiskö näiden edistyäkin joskus?
Pieniä askeleita on kuitenkin otettu. Kytkinpaketti on tasapainotettu ja odottaa paikalleen laittoa. En voi kyllä suositella Keski-Suomen Koneistamon palveluita, viikossa luvattiin ja kolmessa viikossa lopulta valmistui kun aikani soittelin ja sanoin viimein että tuun x päivänä hakemaan ja jos ei ole valmis niin vien johonkin missä aikataulut pitää. Lisäksi jälki on omaan silmään erittäin karkeaa ja osat puhdistamatta porailun ym. työstön jäljiltä. >:(

Jakopäähän tuli säädettävät nokkapyörät foorumin kautta, joten sitäkin pääsee niputtamaan. Tarvii vaan sorvata sopivat holki kiristimen ja taittorullan alle ja yksi "erikoispultti" kiristimen asennukseen.

Sitten pari juttua mihin kuulisin mielelläni muidenkin kokemuksia:
Kytkinakseli/silmälaakeri-osio on vielä sovittamatta, varmaan tarvii jonkunlaisen jatkoholkin kytkinakseliin että ylttää laakerille? Kytkinakseli tulee samaan tasoon kytkinkopan kanssa sovituksen jäljiltä.

Onko toteutuskelpoisia ajatuksia toisesta triggeristä? Kampuralla on jo hihnapyörässä 36-1 kehä ja sen ajattelin siihen jättää, mutta nokalle pitäisi keksiä järkevä toteutustapa. Itsellä on mielessä jos tekisi apuakselin hihnapyörään sen yhden nastan luettavaksi niin saisi anturitkin näppärästi samaan telineeseen ja piiloon katseilta. Hall-anturit näitä on näillä näkymin tulossa lukemaan. Kokemuksia, ajatuksia?

Onneksi kaverin JZ:sta räjähti kutosen veivinlaakeri niin ei pääse moottoripukki olemaan tyhjänpanttina jos tämän malmikasan joskus muka saa oikeasti konehuoneeseen asti.
« Viimeksi muokattu: 15.09.2016, 08:06:46 kirjoittanut 8-pätkä »
S60 D5 A Summum -12
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2043
Vs: 142 16v Turbo (B254T + GS6-37DZ) Triggerikysymyksiä?
« Vastaus #40 : 02.10.2016, 10:17:29 »


Voimanlähde saatu kuljetettua samaan talliin auton kanssa, sitten saisi alkaa sovittelemaan paikalleen. Kaveri kävi myös puuhastelemassa viimeiset maalaushommat valmiiksi niin saa senkin puolesta alkaa niputtamaan autoa. Paljonhan siinä vielä puuhaa on, mutta eiköhän tuo motivaatiokin ala hieman parempi olla varsinkin sitten kun tuon paketin saa lopullisesti paikalleen ja alkaa tulla jotain näkyvääkin tulosta.
S60 D5 A Summum -12
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Samppasport  Futurez