Itsellä '02 D5 on 305 jäähd. levyt edessä. Mietin tässä, että mihin tarkoitukseen porukat parantelee jarruja? Ymmärrän hyvin esim. autot jolla käydään radalla ja jarrut hehkuu punaisena muutaman kierroksen jälkeen. Toisaalta jos on tietynlaiset vanteet, niin näyttäähän isommat levyt paremmilta.
Vaihdoin omaani vuosia sitten ihan vakiopaketin ja auto pysähtyy tiukassa jarrutuksessa ihan abs rajoilla niin nopsaan, että takahattuhyllyn tavarat lentää tuulilasiin

. Jarruvoima on isommassa levyssä suurempi ihan fysikaalisista syistä mutta onko joku löytänyt ihan konkreettisen hyödyn isommista levyistä.
Minusta on mielenkiintoista jos T5:ssa on 320mm levyt ja 2.5T on 305mm levyt niin syy tähän on kai puhtaasti että kalliimmassa autossa on muitakin kalliimpia osia kuin moottori..