Taas hetki vierähtänyt ilman postausta kun aika meinannut olla vähän kortilla

Katsastus suoritettiin siis kunnialla loppuun uusintanäytöllä.
Toki homma vähän laajeni siitä alkuperäisestä suunnitelmasta vaihtaa vähän käytetty tukivarsi ruostuneen kuskinpuolen tukivarren tilalle...
Kaverilta ostin hyväkuntoisen tukivarren, käytin sen puhalluksessa ja varmuuden vuoksi hitsautin saumat uusiksi ammattihitsarilla kun olivat vähän epämääräisen näköiset. Sitten päästiin purkuhommiin ja homma aloitettiin nostamalla perä pukkien päälle ja kuumalla vedellä ja liuotinputsilla kunnon pesu, tukivarsi irti ja kyllähän se olikin aika vaihtaa kun oli monesta kohtaa ruostunut puhki

Samalla tuli muutenkin hiukan kunnostettua tuota takapäätä hiomalla pintaruosteet pois ja massaamalla auton takaosa ja helmat.. Jousien alta löytyy tästälähtien ihan käyttämättömät jääkiekot toimittamassa kumien virkaa, koska entiset kiekot alkoivat olemaan jo hiukan loppu.. Jokaiselle irroitetulle osalle vielä ruosteista hionta, uusi maali päälle ja uusilla pulteilla kasaan. (Kuparitahnaa unohtamatta) Eipähän vaivautunut katsastusmies enään koputtelemaan tukivarsia

Avasin myös perän läheisyydessä roikkuvat huohotinletkut kun olivat täynnä alustamassaa.. Talvivanteisiin nakkasin 940 Classicin pölykapselit kun tuli sellainen hommattua projektiksi, eikä se niitä pihalla seisoessaan tarvi

Käsijarru korjautui pelkästään vaijerinvaihdolla, käytin kuitenkin varalta molemmanpuolen jarrut auki ja putsasin ja rasvasin ne..
Joulun aikaan pääsin kuskailemaan joulupukkia, ja yksi joulukuusikin tuli rahtailtua paikasta a paikkaan b :hello:
Nyt viimepäivinä laitoin sitten keskimmäisen lisävalonkin takaisin kiinni, ja laittelin takavaloista taas koko rivin palamaan

Sai auto muutenkin pikaisen puunauskäsittelyn perusteellisella pesulla ja maalipinta sai päälleen Autoglymin punaisen, ja sen päälle Colliniten 915. Mustiin osiin bumber carea.. Vänkärin ajovalon käytin myös auki kun oli vähän päässyt kosteutta lasin sisäpuolelle. 619tkm pyörähti justiinsa mittariin.
Tässä vielä parit kuvat jotka varmaan selventää tuota sekavaa tekstiä..
Tässä niinsanottu lähtötilanne, tosin uusi tukivarsi jo paikallaan ja kallistuksenvakaaja irti..

Ihan hyvästä syystä tuo hylky kyllä tuli kun kattoo vanhaa tukivartta, ois voinu mennä minä hetkenä vaan poikki..

Pesu, kuivaus, ruosteiden hionta ja ensimmäinen kerros massaa.

Takaosa kasassa uudelta näyttävien osien kera


Sitten muutama talvinen kuva, ongelmia huoranportaiden kanssa ja kuusenkuljetusta



Ajovalon käytin tosiaan irti ja koitin asennella tiivisteen paremmin.. Työalustana tietysti kauan odotetut Titanit, soodapuhallukseen ja maalaukseen ovat tässä joskus menossa.

Sitten puunauksen jälkeen pari huonolaatuista kuvaa..

