Voisin pikkupätkän kirjoitella kokemuksia vähän harvinaisemmasta adapterista soittimen perään, muistelen että tällainen on joskus aikoinaan ollut jollain muullakin Volvossa.
Tuli tuossa viime vuonna alkutalvesta laitettua iMIV LE+ Bluetoothilla autoon kiinni. Aiemmin mulla on ollut Yatour HU-650an perässä, mutta oli maanantaikappale, niin lähti takaisin myyjälle ja otin rahat pois. Laitteen tilasin VolvoTechiltä Hollannista, millä on noita CFE-palikoita myynnissä.
Itse asennus ei poikennut mitenkään Yatourista, laitteessa on aux-liitäntä ja sen lisäksi laitteeseen tulee johto iPodille, mille laite alun perin on suunniteltukin. Bluetooth -ominaisuus tuossa on erillinen palikka, mikä tulee iPodin 30pin -johtoon kiinni ja uskoakseni emuloikin iPodia. Rattinapeista toimii kappaleen vaihdot ja äänenlaatu on hyvä.
Varsinainen ero minusta muihin laitteisiin tulee vasta, kun kytkee ihan Applen tuotteen tuohon johtoon kiinni. Äänenlaatu on ehkä vähän parempi vielä verrattuna Bluetoothiin, lisäksi soittolistojakin pystyy ohjailemaan suoraan Volvon soittimesta ja kappaleesta lukee tiedot näytöllä.
Kannattiko valita tuo iMIV -paketti Yatourin tai muun vastaavan sijaan? Väittäisin että ei. Paketilla on about tuplat hintaa muihin verrattuna (180e), eikä nuo lisäominaisuudet niin maata mullistavia ole. Toki jos löytyisi navigaattorin näyttö, sitä kautta saisi tuolla vielä videoita pyöriteltyä. Itse olen kuitenkin tyytyväinen, pari vuotta jaksoin CD-levyjä pyöritellä autossa ja jälkiasennussoitin ei näytä oikein hyvältä tuossa kojelaudalla. Toki jos hifistelyyn lähtisi, pitäisi ensimmäisenä vaihtaa sellainen.
Loppuun vielä kuva laitteesta.