Futurez  Kulkukoira

Äänestys

Siipi?

Gr.A
19 (38%)
850R
14 (28%)
ingen
17 (34%)

Äänestäjiä yhteensä: 48

B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*

  • 87 Vastauksia
  • 35826 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Ei harrasteautossa välityksillä ole merkitystä, mutta ny pistin hetkeks ton tekniikanluovuttajan myyntiin, jos sais automaagisilla vaihteilla olevan tilalle, jossei niin tarvii loppuviikosta nostella konetta.

Eipä näemmä oo valmista läpiviennin paikkaa LHn johdoille 240n tuliseinässä, tarvinnee venttailla että kaveri saa omastaan johtosarjan irti että vois napata siltä tuo tuliseinän irtopalan, kun eikö se ollu kohtuuu helppo vaihtaa?
Joo on se. Ei oo monella pultilla/ruuvilla kiinni
No kun halvalla sai.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Tänään irto turbo+sta kone. Tuo LH2.2 pistetään kaverin seiskaan mötörönikin tilalle, ja kaverin 89automaatti 240stä otan moottorinohjauksen tähän.

Alkuviikosta varmaan availen öljypohjan, niin näkee kummat kanget jos paksut niin kone jää tässä kohtaa enempää avaamatta, jos ohkaset niin kone auki ja perushuolto. Näillä näkymin moottorinjatkoksi tulee ensin tosta 89stä 240stä aw70 ja sitten kun se räjähtää niin laitetaan jostain aw71.

Getragin sain sovittua vaihdon HX35when, tarvii vaan logistiikka ratkaista. Tavoite on että syyskuun turkumiitissä olis laitteet ajokunnossa jossei tuu vastoinkäymisiä normaalia enempää.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Apulaitteita riisuttu koneenkyljestä ja ensimmäinen pesu suoritettu, irto klimpit irtos, varmaan huomenna on sitten liuottimen vuoro. Vielä en ihan ehtiny öljypohjan kimppuun, siihen pääsen oletettavasti vielä tänään jos ekan pesun tulokset vaan kuivaa ensiksi.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
 *tumppuun-> 9mm kanget.....

Nyssitte tars koko kone pistää paloiks, jostain tarvii keksiä moottoripukki ja/tai sisätila hommalle...
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Mulla olis 13 mm kanget, jos on tarvetta.
-H-
Kankiongelma ratkes näemmä.

Sisätilaongelma ratkes kun velipoika soitti, pitää kun kone on saatu paloiks raahata palat Maskuun kasaukseen. Vielä pitäs saada Pöytyän kirkolta jollain moottoripukki tännepäin, niin suurimmat ongelmat ratkennu  :pomo:

Enää pitäs sen jälkeen käydä Kouvolassa vaihtaan getraggi hiluineen siihen HX35when.

Litra liuotinta tuhlattu moottorikomponentteihin, ja vieläkin rasvaset  :2funny:

E: Oli ihan siisti sisältä tuo motti, jostain syystä vaan mäntien helmoissa naarmuja  :juhau: Muutenhan näky hoonausjäljet pytyissä ja kaikki oli varsin hyvin muutenkin. Mutta männänrenkaatkin näytti niin hyviltä että taidan vaan pestä ne bensassa ja niputtaa noilla, eli
ostoslista:
-tiivistesarja
-kiertokangen laakerit
-pakosarjan pinnapultit
-kannenpultit, olikohan muita tarpeita, tuskin

Vielä osien osalta tarvii haalia jostain apuakseli jakajahammastuksella ja jotain muuta, mutta jos tällä viikolla sais mahdollisimman nippuun.

E2: näemmä tarvittavat tiivisteet erikseen ostamalla säästää yläpäässä 30 ja kellarin osalta 20e  :o
« Viimeksi muokattu: 13.08.2013, 17:44:18 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
« Vastaus #67 : 14.08.2013, 16:14:32 »
Tänään haettu 200eurolla motonetista palikkaa, vielä jäi saamatta pakosarjan tiivisteet kun saldo näytti 17 mutta kuulemma hyllyssä oli vain 3kpl, niin perjantaina saa ne.

Paksut kanget vaihdettu mäntiin ja "supertarkalla" perus keittiövaa´alla mitattu että suunnilleen 1440g näyttää joka mäntä/kanki-paketti, niin ihan hyvä.

Huomenna todennäköisesti hakemaan puuttuvia ruiskuosia jossei sada kovasti - koska sateessa aika rektaalihommaa irrotella autosta osia ulkona, muuten huomenna varmaan hakemaan ahdinta.


E:
Laskin vähän mitä tähän mennessä on mennyt:
-Koppaan noin 1100e
-Tekniikanluovuttajaan 1200e
-Muut tarpeet ~400e
« Viimeksi muokattu: 14.08.2013, 21:34:08 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
« Vastaus #68 : 15.08.2013, 23:24:32 »
Kaivettiin ruiskuboksit ja tarvittavat konehuoneen laitteet tänään lainaan katonvaihtovolvosta. Vielä autoon jäi lambda irrottamatta ja bensavehkeitä, ne varmaan irtoo ens viikon alussa jos kaverilla on lomaa, samalla kun kaivan varmaan tomaatin ja sen tarpeet siitä.

Sitten polkastiin vielä Kouvolaan hakeen yks hx35w, niin pitäs riittää ainakin kesäksi sen potentiaali.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
« Vastaus #69 : 16.08.2013, 00:04:04 »
Tänään haettu 200eurolla motonetista palikkaa, vielä jäi saamatta pakosarjan tiivisteet kun saldo näytti 17 mutta kuulemma hyllyssä oli vain 3kpl, niin perjantaina saa ne.

Samalla vaivalla jätät ne tiivisteet sinne, on aikamoista paskaa :D

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1292
  • www.vrcf.fi
Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
« Vastaus #70 : 16.08.2013, 00:08:33 »


E:
Laskin vähän mitä tähän mennessä on mennyt:
-Koppaan noin 1100e
-Tekniikanluovuttajaan 1200e
-Muut tarpeet ~400e

Ei saanu 240 sitten vanteiden ja renkaiden hinnalla :) Kaikki muu nyt yli hintaa :) Joka tosin korjautuu tulevaisuudessa... :)
« Viimeksi muokattu: 16.08.2013, 00:12:02 kirjoittanut 240 »

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
« Vastaus #71 : 16.08.2013, 00:13:29 »
Samalla vaivalla jätät ne tiivisteet sinne, on aikamoista paskaa :D
Ainiin, hyvä että uppasit pakosarjaan liittyvältä osalta, mistäköhän löytyy helpoiten pakosarjan pinnapultit uudet? Ei viitti ruosteisia ruuvata takas kun ne kaikki tuli nätisti pois. Speksejä kukaan muista ulkoa? Jos ehdotus sisältää pulttikauppaan marssimisen.

Laskin vähän mitä tähän mennessä on mennyt:
-Koppaan noin 1100e
-Valot 250e (vanhaa varastoa)
-Tekniikanluovuttajaan 850(miinustettu tietenkin myydyt palikat)
-Muut tarpeet ~400e
-Ahdin 500e (vaihtokauppa)
-Renkaat&Vanteet 1500e.
~4500e, ei sais muoviämpäri laskea, vielä varsinkaan kun autossa ei oo ees moottori paikoillaan eikä liiku.
« Viimeksi muokattu: 16.08.2013, 00:15:01 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1155
  • vrcf Original
Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
« Vastaus #72 : 16.08.2013, 08:49:17 »
Ainiin, hyvä että uppasit pakosarjaan liittyvältä osalta, mistäköhän löytyy helpoiten pakosarjan pinnapultit uudet? Ei viitti ruosteisia ruuvata takas kun ne kaikki tuli nätisti pois. Speksejä kukaan muista ulkoa? Jos ehdotus sisältää pulttikauppaan marssimisen.

Siniseltä. Ne on tuumakokoja, pulttikaupassa tarjoavatten varmasti M8 pinnapultteja ja niissä on toisen pään kierre noin 8mm pitkä ja orggiksissa ainakin tuplat. Tai sitten ovat jotain erikoismitoilla olevia millisiä?
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, myyty. Pajero '89, myyty. Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa. Chevrolet Suburban '02 8.1.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
« Vastaus #73 : 16.08.2013, 08:56:39 »
Mä löysin motonetistä muutama vuosi sit. Tosin tais olla jonkun opelin pinnapultit
No kun halvalla sai.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: B-Volvo - 240DL *b230ft - palapeli*
« Vastaus #74 : 16.08.2013, 10:19:46 »
Jos vanha pinna on ehjä, ei sitä kannata vaihtaa. Putsaa kierteet jengapakalla, laittaa uudet mutterit. Pelimiehen liike on käyttää kupumuttereita ja kuparitahnaa niin eivät ruostu kiinni.

If It ain't broken, don't fix it.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo