Futurez  Kulkukoira

D5 moottori "papattaa"

  • 341 Vastauksia
  • 158104 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tam40

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 moottori "papattaa"
« Vastaus #135 : 05.03.2015, 22:42:46 »
Maanantaina tilasin ja tiistaina sain hakea aamusta. Juurikin tuolta Autobonuksesta. Nopea palvelu :)
Inan keinut ja toisenmerkkiset nostajat (sopivat bemariin paketin mukaan :o)
350€ + matkahuollon kulut

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2188
  • Näillä mennään
Vs: D5 moottori "papattaa"
« Vastaus #136 : 07.03.2015, 11:30:47 »
Tilasin osat paikallisesta varaosa puljusta, tuli 350e maksamaan. Kaikki inan tekeleitä.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa Jupo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 moottori "papattaa"
« Vastaus #137 : 09.03.2015, 12:50:32 »
Minulla v70 mk1 2000 2.5tdi ja myös "papattaa". Tein runkolaakeripukki remontin joulun alla tähän ja tuntui että hieman enempi papattaa sen jälkee,ikäänkuin joku ahtoputkista olisi löysällä mutta mitään sellaista ei löytynyt. Ja joskus kuuluu selvemmin ja joskus taas käy todella nätisti,pääsääntöisesti kyllä nätisti. Edes alipainepumppu ei nakuta.. Ajettu remontin jälkeenkin jo toistakymmentä tuhatta reilusti. Mikälie siellä papattaa..ja tästä egr tukittu

Poissa Jaru

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 moottori "papattaa"
« Vastaus #138 : 03.06.2015, 14:59:12 »
Onko tuo tikittävä ääni lämpimänä tyhjäkäynnillä nostajan kuluneisuudesta johtuvaa? Kylmänä ei tikitä ollenkaan.
Vm -07 D5 ajetu runsas 200tkm.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6616
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: D5 moottori "papattaa"
« Vastaus #139 : 03.06.2015, 15:15:55 »
Onko tuo tikittävä ääni lämpimänä tyhjäkäynnillä nostajan kuluneisuudesta johtuvaa? Kylmänä ei tikitä ollenkaan.
Vm -07 D5 ajetu runsas 200tkm.

Just näin. Kilometrimäärä ja oirekuvaus sopivat täysin yhteen.


Poissa Jaru

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 moottori "papattaa"
« Vastaus #140 : 05.06.2015, 21:11:05 »
Olisko tähän hyvä kerätä vinkit ja ohjeet nostinremonttia varten, aloittakoon ne jotka ovat homan tehneet.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6616
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: D5 moottori "papattaa"
« Vastaus #141 : 05.06.2015, 21:39:10 »
Jos haluaa oikein hifistellä ja tehdä Volvon ohjeiden mukaan, niin osalista on seuraavanlainen.

-nostimet
-keinut
-venttiilikopan tiiviste
-nokka-akselin stefa
-alipaine- ja ruiskutuspumpun o-renkaat
-pyörreläppälevy+käyttövipu
-suuttimien asennussarjat (sis. tiivisteen ja kiristyspannan)
-suutinputket
-jakohihna tarpeineen (vaihtoarve riippu tietysti kilometreistä)
-vesipumppu (vaihtoarve riippu tietysti kilometreistä)
-volvo-tiivisteliima

Hommaan tarvittavat erikoistyökalut.

-lukitustyökalu nokka-akselille
-lukitustyökalu kampiakselille
-suuttimien ulosvedin (saattavat joskus olla tosi tiukassa)


Osat jotka minimissään kannattaa vaihtaa.

-nostimet
-keinut
-venttiilikopan tiiviste
-nokka-akselin stefa
-alipaine- ja ruiskutuspumpun o-renkaat
-pyörreläppälevy+käyttövipu
-suuttimien asennussarjat (sis. tiivisteen ja kiristyspannan)
-jakohihna tarpeineen (vaihtoarve riippu tietysti kilometreistä)
-suutinputket
-vesipumppu (vaihtoarve riippu tietysti kilometreistä)
-volvo-tiivisteliima

Erikosityökaluja ei ihan välttämättä tarvita, varsinkaan, jos suuttimet irtoavat ilman väkivaltaa. Nokkapyörässä on säätö, joten jos sen merkkaa huolella esim. pistepuikolla oikeaan kohtaan ennen purkamista, niin periaatteessa muuta ei tarvita. Oikea kohta on helppo merkata, kun lyö nokkapyörän ja -akselin väliseen saumakohtaan pistepuikolla kolon, niin osat on helppo kohdistaa alkuperäiseen asentoon.


Järkevä työtapa on jotain noiden kahden väliltä. Mielestäni pyörreläpät kannattaa vaihtaa, koska se käyttövivun kuula on todennäköisesti kuitenkin kulunut ja se on ihan siinä ihan tyrkyllä, kun venttiilikoppa on auki. Suutinputkia ei tarvitse myöskään välttämättä vaihtaa, mutta pitää olla erityisen tarkkana, että ne eivät jää vuotamaan. Jakohihna pitää rempan yhteydessä ottaa irti, niin samalla sen sitten jo vaihtaakin, jos ajomäärä on edes lähellä sitä rajaa, että vaihto olisi muutenkin ajankohtainen. Suuttimien tiivisteet pitää uusia, mutta kiristyspannat voi omalla vastuulla jättää vanhat, kunhan niitä hieman taivuttaa mutkalle, jotta ne kiristävät suuttimet kunnolla paikalleen.

Poissa Jaru

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 moottori "papattaa"
« Vastaus #142 : 09.06.2015, 14:01:39 »
Olisko vielä kiristysmomentit/järjestys tiedossa, laakeripukit, venttiilikopankansi jne.

Poissa wallu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 moottori "papattaa"
« Vastaus #143 : 10.06.2015, 21:20:04 »
Voi venttiilinnostajat...

Täälläkin harmaakoppasessa -06 2,4d:ssä samat oireet: kova papatus öljykorkin aukaistessa, tikitys korkki kiinni ja huono alavääntö.
Lisäksi pyörreläppien akselin tiiviste on alkanu kusemaan öljyä. Oiskohan korkea aika tehdä remppa täälläkin?
V70 2,4D -06

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D5 moottori "papattaa"
« Vastaus #144 : 10.06.2015, 21:48:18 »
Voi venttiilinnostajat...

Täälläkin harmaakoppasessa -06 2,4d:ssä samat oireet: kova papatus öljykorkin aukaistessa, tikitys korkki kiinni ja huono alavääntö.
Lisäksi pyörreläppien akselin tiiviste on alkanu kusemaan öljyä. Oiskohan korkea aika tehdä remppa täälläkin?

Kuten ketjussa onkin jo todettu niin tällainen "pappatunturi-under-rocker-cover" -ääni on normaalia:  http://youtu.be/NQRqrXoCTNk

Nuo tikitykset ja väännönpuutteet on sitten eri asia

Hei muuten, kun moni on rempan jo tehnyt ja osia ostanut niin miksei laittas osanumerot tähän ketjuun. tän ketjun papattajathan on kaikki harmaakoppaisia eli samoja osia ihmiset ostelee. Voitas vaikka sitten laitella parhaita nettikauppahintoja niille osille kun ois numerot
« Viimeksi muokattu: 10.06.2015, 22:14:30 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa wallu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 moottori "papattaa"
« Vastaus #145 : 11.06.2015, 21:57:29 »
Kuten ketjussa onkin jo todettu niin tällainen "pappatunturi-under-rocker-cover" -ääni on normaalia:  http://youtu.be/NQRqrXoCTNk

Nuo tikitykset ja väännönpuutteet on sitten eri asia

Hei muuten, kun moni on rempan jo tehnyt ja osia ostanut niin miksei laittas osanumerot tähän ketjuun. tän ketjun papattajathan on kaikki harmaakoppaisia eli samoja osia ihmiset ostelee. Voitas vaikka sitten laitella parhaita nettikauppahintoja niille osille kun ois numerot

Joo no nyt kun tarkemmin luin jutut läpi, niin mun ongelmat taitaa johtua viallisista suuttimista. 2 oli sellaisia, että ne ei auennu alakierroksilla kunnolla. Toinen ei yhtään ja toinen huonosti. Ei ihme, että meinaa nyykähtää liikkeelle lähtiessä. Usein pössäytttää myös pienen savupilven liikkeellelähdössä. Viimeks saivat ne toimimaan dsl-pajalla hetkeksi aikaa, mutta puolen vuoden päästä vika oli entisenlainen. Pitäs varmaan laittaa uudet. Mitähän lie maksaa sekin...
V70 2,4D -06

Poissa Hoffa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • Hoffa
Vs: D5 moottori "papattaa"
« Vastaus #146 : 13.06.2015, 08:01:27 »
montako työtuntia  näiden osien vaihtoon menee?
rupee nimittäin olemaan että  kannattaisko mennä Talinnan puolelle Volvolle tekemään korjaus?
mutta se varaosa numerot olis ihan kiva saada , helpompi pyydellä tarjouksia remontista.

Viimeksi tein jarruremontin ,kaikki levyt+jarrupalat +jakopäänhihna+vesipuppu remontin tuolla puolen
ja sain säästettyä 250€ mukaan laskettuna laivamatka (100€) ja lomapäivä Tallinnassa  :) ja silloin en edes verranut hintoja siniseen vaa ihan tarjousten perusteella tavalliseen autokorjaamoon
Volvo V90

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6616
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: D5 moottori "papattaa"
« Vastaus #147 : 13.06.2015, 09:05:17 »
Kuten ketjussa onkin jo todettu niin tällainen "pappatunturi-under-rocker-cover" -ääni on normaalia:  http://youtu.be/NQRqrXoCTNk

En huomannut ennen nostinremppaa kuunnella tätä ääntä, mutta ainakin nyt rempan jälkeen on täysin hiljaista ???

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 moottori "papattaa"
« Vastaus #148 : 13.06.2015, 11:28:32 »
En huomannut ennen nostinremppaa kuunnella tätä ääntä, mutta ainakin nyt rempan jälkeen on täysin hiljaista ???
Laita video että pääsee vertaamaan.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D5 moottori "papattaa"
« Vastaus #149 : 13.06.2015, 11:33:37 »
En huomannut ennen nostinremppaa kuunnella tätä ääntä, mutta ainakin nyt rempan jälkeen on täysin hiljaista ???

https://www.youtube.com/watch?v=mRzVPypW0lk&feature=youtube_gdata_player

Tuossa videolla pappatunturi Sammuu heti kun alipaineletku irtoaa. Ootko kokeillu?

Edit: niin mikäs h*levetin letku tuo muuten on?
« Viimeksi muokattu: 13.06.2015, 11:35:32 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Elekma  Autoracing