Hei kaiffarit taas! Lähtötietoja: Auto V40, 1.9tdi ´98
Tälläinen merkkivalo palaa nykyään autossa vähän väliä.

Kerron koko ongleman tähän niin saatte vähän selkoa mitä on tapahtunut...
No ensimmäisenä moniurahihna lähti paikaltaan, siihen löytyi syy että kiristinrulla oli pettänyt ja jäljellä oli pelkkä laakeri.
Tämä tapahtui ajosta, ajoin tien sivuun ja vilkasin konepellin alle. Selväähän se oli että se oli pettänyt kun akun merkkivalo alkoi palaamaan. Tosin en muistanut että vesipumppu pyörii samalla hihnalla ja nesteet ei päässyt kiertämään, joten 100 asteiset vedet oli, ja huomas kun tuli paisuntasäiliön kautta pihalle.
Ajoin noin kilometrin tietämättäni ja yhtäkkiä tietenkin huomasin että lämmöt oli tapissa, ei muutakun bussipysäkille ja auto sammuksiin.
Sitten uuden kiristimenrullan ja hihnan ostaessa heitin osat takaisin paikalleen ja lähdin koeajolle, tämä merkkivalo alkaa palamaan ja välillä sammuu.. Auto savuaa tavallista enemmän kiihdyttäessä ja kone ei käy normaalisti (pitää tavallista isompaa ääntä kun aiemmin) ja liikkeelle lähtökin/kiihdytys on erilaista kun ennen, pitää kaasua painaa urakalla että se jaksaa liikkua..
Luultavasti ennen tätä operaatiota kannentiiviste vuosi vähän ja päästi öljyä nesteen sekaan, mutta nyt sitä öljyä oli paisuntasäiliössä enemmän kun itse nestettä.. siis tämän koeajon jälkeen, ja ylävesiletku ja syyläri kävi niin kuumana ettei montaa sekuntia kestänyt kättä siinä pitää, mutta lämmöt eivät nousseet tämän muutaman kilometrin koeajon aikana.
Tänään sitten kävin katsastamassa nesteet ja paisuntasäiliö oli yllättäen taas tyhjä, eikä auton alla vuotokohtaa.. Ja öljynmäärä oli normaali.
Tässä nyt tuli kunnon romaani huonolla äidinkielellä mutta älkää suuttuko, toivottavasti.