Terve, voisko joku auttaa, kun tuossa n. 238tkm ajettu D5aut vm. 2003 tuntui vähän temppuilevan eli startatessa ei syttynyt vaihteenvalitsin valoa lainkaan, mittaristossa tökötti P asento vaihteistolle vaikka olin jo laitellut D:n kohdilleen ja mentiin sievästi ja varovasti eteenpäin. Kokeilin kotipihassa sammuttaa ja startata uudestaan, sama vika eikä ainakaan mitään merkkivaloa mittaristossa. Lisäksi laittelin merkille, että pakki (R) päälle laitettuna vähän pamautti mutta lähti kyllä liikkeelle. Pysäytin ja mielestäni D:lle laitettuna ei jysähtänyt samalla lailla. Taas laittaessani R:n päälle jonkinmoinen paukahdus ilmeisesti vaihteen siirtyessä kohdilleen. Osaisiko joku sanoa, onko oireet semmoiset, että edessä on automaattilaatikon vaihto tai remppa ? Olen vaihtanut pari vuotta sitten aut laatikko öljyt eli ne pitäisi olla ihan ok, ja kun auto ei ole päivittäiskäytössä, niin kilometrejäkin ainaostaan n. 30-40 sen jälkeen maksimissaan. Ihmettelen, kun km:stakin olen ajellut n. 160 tkm pelkästään päätiellä ja suurimmalta osin 5:n silmässä koko ajan. Ei pitäisi olla kaiken järjen mukaan kauheasti rasitettu laatikko. Vähän pelottaa mitä vanhuksella lienee edessä....