Carcom Oy  Elekma

Painemobiili.com 340DL Turbo

  • 289 Vastauksia
  • 119983 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #150 : 28.04.2012, 13:44:28 »
Tuossa muuten voisi olla ideaa jos sen vaan vaa mahtumaan sinne.. ja olettaen etteivtä nuo ole ihan kusipäähinnoiteltuja.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #151 : 20.06.2012, 21:53:46 »
Nyt perän kardaanilaippa vahvistettu vielä toistamiseen, ettei varmana hajoa, nyt jos jotain hajoaa ni pultit katkeaa tai jotain järeämpää vääntyy. :D

Laitoin 6mm tavarasta kolmioita 6kpl tukemaan perän laippaa takapuolelta, eli pulttien välistä, siitä mistä se on murtunut kahdesti. Hermot ei enää vaan riittänyt linjata laippojen heittoja tänään. :P

Ongelmahan tossa on kuten sanottua että mun laipat on liian heikkoa tekoa, eli perän laippa on "T" muotoinen, kun ideaali olisi "Y" muotoinen joka tukee reunoilta ja leveämmältä eikä vaan keskeltä.

Tuo BMW orkkis laippahan on tarkoitettu vaan pyörivän vääntömomentin siirtämiseen, ja siihen että se kestää about 10kg kardaanin roikkumisen. Se hajoaa kun siihen yritetään siirtää momenttia jolla perä vääntää laatikkoa vasten, kun siellä ei ole mitään joustavaa välissä.

Corvette C5 voimansiirto olis kyl se helpoin tie, sais vaan vetarit sovitettua sille, koko taka-akselia ei taida saada vaihtaa.

1600$ olis Ebayssa myynnissä koko C5 6vaihteinen manuaali voimansiirto kardaaneineen, perineen laatikoineen ja taka-akseleineen.
http://www.ebay.com/itm/Corvette-Original-C5-6-Speed-Transmission-Torque-Tube-Rear-Suspension-1997-2000-/200774886003?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3ACorvette&hash=item2ebf1da273&vxp=mtr

Olis ton löytäny heti aluks olisin ostanut. Nyt samoihin osiin palanut ainakin samanverran rahaa, eikä toimi. :P
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #152 : 21.06.2012, 08:38:49 »
Se on tukirakenteista huolimatta ihan oikeasti väärä lähestymistapa tukea perä ja laatikko toisiinsa akseleistaa laipoilla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #153 : 21.06.2012, 13:15:06 »
.

Corvette C5 voimansiirto olis kyl se helpoin tie, sais vaan vetarit sovitettua sille, koko taka-akselia ei taida saada vaihtaa.

1600$ olis Ebayssa myynnissä koko C5 6vaihteinen manuaali voimansiirto kardaaneineen, perineen laatikoineen ja taka-akseleineen.
http://www.ebay.com/itm/Corvette-Original-C5-6-Speed-Transmission-Torque-Tube-Rear-Suspension-1997-2000-/200774886003?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3ACorvette&hash=item2ebf1da273&vxp=mtr

Olis ton löytäny heti aluks olisin ostanut. Nyt samoihin osiin palanut ainakin samanverran rahaa, eikä toimi. :P
Turhaan noita etsii kaukomailta. Esim nyt on täydellinen C5 voimansiirto paketti myynniissä finnsharkilla 1200€ hintaa ja ihan kotimaassa. Tosin automaatti. mutta mitäpä se haitaa ei tarvitse vaihde vipujen kanssa värkätä.  ;)
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #154 : 22.06.2012, 17:17:38 »
Turhaan noita etsii kaukomailta. Esim nyt on täydellinen C5 voimansiirto paketti myynniissä finnsharkilla 1200€ hintaa ja ihan kotimaassa. Tosin automaatti. mutta mitäpä se haitaa ei tarvitse vaihde vipujen kanssa värkätä.  ;)

Ja varmaan kestää paremmin kuin getrakki ;)

EDIT: Eihän tässä ollukkaa getrakkia vaa zf...  :-[
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #155 : 22.06.2012, 17:54:56 »
Ja varmaan kestää paremmin kuin getrakki ;)

EDIT: Eihän tässä ollukkaa getrakkia vaa zf...  :-[
Jep ja jos ei kestä vahvistetaan. Vaihtonopeus on sitä luokkaa että kepin veivaajia hirvittää. 89
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #156 : 23.06.2012, 05:24:40 »
Jep ja jos ei kestä vahvistetaan. Vaihtonopeus on sitä luokkaa että kepin veivaajia hirvittää. 89
Noista 4vaihteisten automaattien vaihtonopeuksista en menis kehumaan manuaaliin verrattuna... ei oo kummosia VAKIONA :D

Erikseen sit 6vaihteiset ja siitä eteenpäin DSG:t jne. Taloudesta nimittäin löytyy S90 4vaihteisel tomaatil ja audi 6vaihteisel ZF 6HP29A laatikol, ja voin kertoa että jälkimmäinen vaihtaa vaan hitusen nopeammin (ja myös mukavammin) :D

Automaatti olis ihan kiva tässäkin, mutta mitens menetellään jos tekee mieli driftailla... menee asvaltilla hankalks automaatin kans, etenkin jollain 4 vaihteisel antiikisel, sit manuaali kiikarissa. (käyttöautos ollu tomaatti jo yli 6 vuotta ni sitä suositaan tottakai muuten).
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #157 : 23.06.2012, 09:43:55 »
Automaatti olis ihan kiva tässäkin, mutta mitens menetellään jos tekee mieli driftailla... menee asvaltilla hankalks automaatin kans, etenkin jollain 4 vaihteisel antiikisel, sit manuaali kiikarissa.
Jännä, Driftingin Suomen huipputasollakin vedetty automaatilla ihan hyvää jälkeä, eli kyllä se on jostain muusta kiinni kuin vaihteistosta. :2funny:

Veten tomaattilinja vaan sinne ja kovaa ajoa. Turha vertailla aaweetä ja zetäffää ja sitten vielä jenkkitoosaa keskenään, kaikki on aivan erilaisia käytökseltään vaikka olis samaa vuosikertaa.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #158 : 23.06.2012, 10:16:22 »
Jännä, Driftingin Suomen huipputasollakin vedetty automaatilla ihan hyvää jälkeä, eli kyllä se on jostain muusta kiinni kuin vaihteistosta. :2funny:

Veten tomaattilinja vaan sinne ja kovaa ajoa. Turha vertailla aaweetä ja zetäffää ja sitten vielä jenkkitoosaa keskenään, kaikki on aivan erilaisia käytökseltään vaikka olis samaa vuosikertaa.
Olisko muutettu manuaalikoneistolle? Oman kokemuksen mukaan vammastenlaatikolla ei tuu driftaamisesta yhtään mitään kun laatikko päättää nakata isompaa tupaan justiin kun on saanu perän irti >:(
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #159 : 23.06.2012, 10:52:54 »
Olisko muutettu manuaalikoneistolle? Oman kokemuksen mukaan vammastenlaatikolla ei tuu driftaamisesta yhtään mitään kun laatikko päättää nakata isompaa tupaan justiin kun on saanu perän irti >:(
Eihä se nakkaa lukkovaihteella.

Ja vaikkei aiheeseen liitykkään niin jopa jeesuksen aikanen 4l80, saa vaikka pykälät napeista ohjaantumaa kun sähköohjattu toosa, näin ainakin subbegurut tuolla overdrivellä huuteloo
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Stobe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • S60 D5 -08
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #160 : 23.06.2012, 11:00:22 »
Olisko muutettu manuaalikoneistolle? Oman kokemuksen mukaan vammastenlaatikolla ei tuu driftaamisesta yhtään mitään kun laatikko päättää nakata isompaa tupaan justiin kun on saanu perän irti >:(
 
http://www.youtube.com/watch?v=mbTVgwshffk&feature=plcp

Näyttäis olevan ainakin tuossa black smoke racingin mesessä automaattiloota muutettuna sähkösesti ohjatuks eli kepistä tönäämällä menee pykälä sisään, ilman että tarvii kytkintä polkea.

"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #161 : 23.06.2012, 11:52:12 »
Tohon mesen laatikkoon tuli muistaakseni joku pikku vika ja auto luisui seinää päin.

Toi corveten voimalinja olis varma valinta. Onko kukaan mahtanut sellaista asentaa?
« Viimeksi muokattu: 23.06.2012, 11:54:25 kirjoittanut olli »

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #162 : 23.06.2012, 13:03:53 »
Juu, onnistuu se driftaaminen tottakai automaatilla, on sitä kokeiltu, mutta vaatii kikkailua, eikä se ole kovin fiksua kun turbiini kokoajan luistaa ja tehot menee öljyjen lämmittämiseen. :D

Englannissa joku kuulemma olis tällaisen asentanut kolmesataseen, kuvakin löyty jostain kun orkkis ja veten linja ovat vierekkäin. :P
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #163 : 23.06.2012, 16:33:56 »
Juu, onnistuu se driftaaminen tottakai automaatilla, on sitä kokeiltu, mutta vaatii kikkailua, eikä se ole kovin fiksua kun turbiini kokoajan luistaa ja tehot menee öljyjen lämmittämiseen. :D

Englannissa joku kuulemma olis tällaisen asentanut kolmesataseen, kuvakin löyty jostain kun orkkis ja veten linja ovat vierekkäin. :P
Corveten turbiinit ei "vatkaa öljyä" sámallailla kuin henkilömalleissa yleensä. Turbiinin saa lukkoon sähköisesti ja onnistuneeko jopa megalla ohjata sitä..
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Painemobiili.com 340DL Turbo
« Vastaus #164 : 23.06.2012, 16:37:09 »
Noista 4vaihteisten automaattien vaihtonopeuksista en menis kehumaan manuaaliin verrattuna... ei oo kummosia VAKIONA :D

Automaatti olis ihan kiva tässäkin, mutta mitens menetellään jos tekee mieli driftailla... menee asvaltilla hankalks automaatin kans, etenkin jollain 4 vaihteisel antiikisel, sit manuaali kiikarissa. (käyttöautos ollu tomaatti jo yli 6 vuotta ni sitä suositaan tottakai muuten).
Ei se vakionanakaanmikää hidas ole.

Eiköhän noilla sen verran saa driftattua jollet ihan kilpailuun asti mene.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

 

RallyBaron  Samppasport