Tänään oli vähän aikaa duunien jälkeen joten rupesin vaihtamaan öljyjä. Nostin ylös hallitunkilla tosta etupäästä keskeltä, moottorin tukirungosta (on oikea paikka nostaa). Sitten sivuille niihin kolmioihin noi palkit (vai mitä ne on

).
Tonne talvirenkaiden päälle heittelin vielä varaksi lankkuja. Ois kyllä voinut vähän ylemmäs vielä nostaa etupäätä, mutta ihan hyvin sai häärättyä siellä moottorin alla.


En ollut 100% varma siitä miten päin uusi suodatin olisi kuulunut asentaa

. Suodatin kyllä näytti molemmilta puolilta identtiseltä ja ei ollut merkintöjä asennus suunnasta, joten päättelin sen olevan ihan sama ja laitoin sen nyt noin päin. Älkää vaan sanoko että on väärin

.

Korkki tuli putsattua harjalla ja bräkleenillä. Myöskin uusi tiiviste löysi paikkansa korkin reunalta.

Siinä vanhat öljyt ja suodatin. Kuva varmaan kertoo kaiken niiden vaihdon tarpeellisuudesta

. Ei en ole puristanut tuota suodatinta, vaan se oli tollainen kun otin sen ulos...

Sitten tohon tärinä/ravistus ongelmaan. Keksimme ehkä isoveljen kanssa ratkaisun!! Tyhjäkäynnillä ratti tärisee ja kun konetta katsoo, se silminnähden tärisee jumalattomasti. Noh sitten tutkailemaan tuota moottorin ylätukikannatinta:


Mun mielestä toi on ainakin paskana ja tossa olisi toivottavasti vastaus rukouksiini. Pitääpä hakea uusi jostain. Pitää kai ostaa kokonan uusi teline jos haluaa päästä helpolla, maksaisikohan joku 60€-80€. Tänään lähti tulemaan myös postissa K&N vapaastivirtaava suodatin, käyttäjältä Injector.
Palaillaan
