KL-varaosat  Race.fi

Äänestys

Nahkasisustan väri

Nykyinen säilyy: Creme/Musta
13 (39.4%)
Maalaus: Punainen/Musta
19 (57.6%)
Joku muu, mikä?
1 (3%)

Äänestäjiä yhteensä: 30

Volvo C70 pikku siistimistä //

  • 413 Vastauksia
  • 130453 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // Toimii!! :)
« Vastaus #120 : 27.08.2013, 16:11:29 »
Noi vanteet siis on jo autossa kiinni, ainoastaan väri muutettu mustaksi photoshopissa. Jos sitä siis meinasit  :)
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #121 : 29.08.2013, 14:04:25 »
Nonniin! Mittari saapuikin jo eilen ja olihan se heti asennettava. Obd2 portti sijaitsi ikävästi käsinojan alla ja noja ei mahtunut kiinni, kun Ultragaugen piuha oli portissa kiinni. Noh, otin sitten keskikonsolin irti ja siirsin obd2 portin "kässärin alle" jossa on ne keskikonsolin liittimet (siis tietysti piilossa muovin alla).
Samalla radioon asennettu mp3 piuha löysi uuden paikan, kun vedin johdon muovien alta.


Kokeilin mittarille pariakin eri paikkaa, mutta paras oli tossa ratin vasemmalla puolella. Sattui löytymään tallista vielä tollainen teline, joka tulee saamaan vähän kosmeettista muokkausta (noi timantit  :D).


Asennusta:




Jenkit...


Suosittelen kaikille tota Ultragaugea. Löysi tästä autosta 42/81 eri mittauskohdetta ja vieläpä onnistui lukemaan vikakoodit  :o



Kuvia tulee vielä lisää mittarista, ja sen käytöstä kunhan saan vain aikaiseksi ottaa kuvia lisää  :).Tähän loppuun vielä muutama kuva noista opetus vermeistä.



S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // Kuvat fixattu!
« Vastaus #122 : 30.08.2013, 16:20:59 »
Kiitos tosta linkistä!

Joo, olis kiva tietää kuka tän on tilannut uutena. Valittu nahkapenkkiä ja  kattoluukkua, mutta sitten puuttuu kokonaan ilmastointi, mukiteline (nykyään on), cruise, ajotietokone, penkinlämmittimet yms. Maksaahan ne, mutta se olisi ollut niin hellpoa sillon vetää ne ruksit paperiin ja maksaa pari tonnia ylimäärästä   >:(

Toisaalta nämä mahdollisti halvemman hinnan autolle ja täten mahdollisuudel mulle ostaa tää auto mun budjetilla.

Toi automaatti ilmastointi maksoi muistaakseni uutena tasan (99) 10000mk ja joka hiton kikkare muutenkin maltaita. Puurattikin lähemmäs 5kmk. Mulla on jossain alkuperäiset ostopaperit ja omani varusteet oli silloin maksaneet muistaakseni 35kmk. Eli sillä parilla tonnilla ei paljon saanut, ei edes vaikka olis euroissa...

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // UltraGauge asennettu!!
« Vastaus #123 : 30.08.2013, 16:32:32 »
No saitko nuo kaikki arvot mitä tuossa kuvassa on esitetty näkyviin?


Itteeki alkoi kiinnostaa, näyttäis vielä edulliselta kikottimelta.
Tilasitko suoraan ultragaugen kotisivuilta ja paljonko meni tullia alvia ja postikuluja? Vai tuliko suoraan läpi?
FedExin näyttäisi nyhtävä melkein kolmekymppiä.

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // UltraGauge asennettu!!
« Vastaus #124 : 30.08.2013, 21:33:55 »
Lisäilen vaikka huomenna kuvia toiminnoista, kun on valosaa. Tuon kuvan toiminnot toimii kaikki. Bensan realistista määrää toi ei voi laskea (fuel level), koska autosta sellaista anturia ei löydy, jotenka tuon se laskee kulutuksen perusteella. Tämä tarkoittaa myös sitä, että kun käyt tankkaamassa, niin naputtelet koneeseen joko litramäärän tai täysitankkaus.

Fedexillä tuli tuolta UG omalta sivulta. Oisko ollu joku 75€ posteineen suomeen ja tulleista ei tietoa kun fedex tullasi paketin pyynnöstäni ja lasku tulee postitse. Tilasin sunnuntai iltana ja keskiviikko aamuna kuski toi koululleni paketin :).
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // UltraGauge asennettu!!
« Vastaus #125 : 31.08.2013, 16:00:19 »
Nonniin, niitä luvattuja kuvia 8)! Ensiksi parempi kuva telineestä, jossa mittari on.


Tässä on nyt muutava kuva tekemistäni "sivuista". Näissä kolmessa ekassa sivussa on melkeinpä ne tärkeimmät mitä itse haluaa tarkkailla. Löytyy paljon lisääkin, mutta en itsekkään hallitse vielä 100% laitteen toimintoja. Kuvissa näkyvät lukemat päivittyvät 0.3s välein.

Sivu1. Perus settiä, eli löytyy keskikulutus, tämänhetkinen kulutus, rpm, nopeus, polttoaineen määrä litroissa ja km tyhjään tankkiin (DTE). Alkäähän ihmetelkö kulutusta, ajettu vain pientä korttelirallia niin korkea kulutus. Kunhan saa ajettua lisää, niin se laskeeja samalla nostaa tuota km määrää jonka tuolla 61 litralla ajaa. Samoten tuo instant 100km/l näyttää aina paikoillaan ollessa 999.9 (ilmeisesti nolla). Heti kun lähtee liikkeelle niin normalisoituu (1. vaihde ilman kaasua kulutus 0.3l/100km).


Sivu2. Teho ja vääntö kahdella eri mittarilla mitattuna. En tiedä mikä ero noilla on, mutta HP2 ja TRQ2 näyttää mielestäni realistisempia lukemia. Sitten Moottorin rasitus % ja kaasun asento (TP1%)


Sivu3. Jäähdytysnesteiden lämpötila, imuilman lämpötila(?), km viimeisestä öljynvaihdosta, km viimeisestä huollosta, Ultragaugen mittaama akun jännite ja tuosta UG ºC en ole varma mitä lämpötilaa mittaa...


Sitten vielä pieni fiilistely kuva :) :



Tuon mittarin asentamisen jälkeen on käynyt muutamia kertoja niin, kun käynnistän auton se sammuu heti. Jos yritän siitä suoraa käynnistää, niin se starttaa nätisti ja pitkäänkin, mutta ei käynnisty. Virrat pois ja starttaa normaalisti. Myös sisätilan valot tekevät noin 10s välein sammumisen ja heti takas päälle. Akku alkaa olemaan kyllä aika finaalissa ja uusi haetaan varmaan ensiviikolla. Tuossa kuvassahan näkyy jännite 13.44, onko liian vähän?
Pitäsikö tästä huolestua, kun tuntuu, että tämä tuli heti ton mittarin hommaamisen jälkeen?
« Viimeksi muokattu: 31.08.2013, 16:06:31 kirjoittanut Makkara »
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // UltraGauge asennettu!!
« Vastaus #126 : 31.08.2013, 20:48:50 »
Tuo jännite on ECU:n jännite, eikä akun jännite.
Akun jännite on todennäköisesti korkeampi. lyö yleismittari kiinni akun napoihin niin tiedät missä mennään.

Jos epäilet, että tuli ongelma mittarin asennuksesta johtuen, niin ota johto irti ja testaa.


Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // UltraGauge asennettu!!
« Vastaus #127 : 31.08.2013, 21:59:59 »
Eli onko toi " UG ºC" sitten ECU:n lämpötila tms? Voisinpa vaikka huomenna huvikseen mittailla tota akkua, mutta jokatapauksessa menee vaihtoon.
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // UltraGauge asennettu!!
« Vastaus #128 : 31.08.2013, 22:29:37 »
Se on ton mittarin sisäinen lämpötila.

UltraGauge Temperature
Gauge name  Range  Units  Abbreviation
UG Temperature  0 to 232  ºF  UG ºF
UG Temperature  0 to 111  ºC  UG ºC
Internal temperature of UltraGauge.   Avoid possible malfunction due to high dash temperatures on sunny summer
days.   By default the high alarm is enabled and set to 145 ºF.   UltraGauge will continue to operate even when
extreme high temperature is present.   Due to internal heating, it is common for this gauge to report temperatures in
the range of 125 -130 ºF on a bright day, while mounted on the dash in sunlight, when the cabin temperature is
75-80 ºF.   If temperatures in excess of 140ºF are seen, check that the cooling vents are not blocked.   If the
temperature rises above 140ºF, the Backlighting will automatically dim to 65%.  The backlighting is the primary
source of internal heat and a temporary reduction to 65% will greatly reduce the temperature.  Setting the Max
Backlighting to a value of 80% or less is recommended.  Generally the amount of additional light produced when
set above 80% is difficult to perceive.  UltraGauge will naturally cool down as the interior of the vehicle is cooled. 
Setting the vehicle’s vent controls to defrost will direct cool air to the dash area and more quickly cool
UltraGauge.   While UltraGauge is designed to operate under elevated temperatures, some customers have painted
the back half of UltraGauge white to reflect the heat of the sun.  This can result in a significant decrease in
temperature when UltraGauge is dash mounted.   This is more for peace of mind and is not necessary.
 
NOTE: When the vehicle is started, after being off for more than 15 minutes,  The UltraGauge Temperature will
approximately equal the cabin/dash temperature.     The internal backlighting circuits, having been activated by the
vehicle start, will then cause UltraGauge’s internal temperature to slowly increase above cabin temperature.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // UltraGauge asennettu!!
« Vastaus #129 : 31.08.2013, 22:32:18 »
On toi UG V sit kuiteski tuo akkujännite. No sulla on sitä vähän ahainen jännite.

UltraGauge Battery Voltage
 
Gauge name  Range  Units  Abbreviation
UG Battery Voltage  6.00-25.00V  volts UG volt
Vehicle battery voltage is passed through a fuse and delivered to pin 16 of the vehicle’s OBDII connector.   
UltraGauge measures this voltage and displays it as UltraGauge Battery Voltage.   For all intents and purposes
UltraGauge Battery Voltage and the vehicle’s Battery voltage are equivalent.  As the battery voltage decreases, a
point is reached where UltraGauge and the vehicle’s computer will no longer function.    Battery voltage accuracy
is typically +- 1% of reading 

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // UltraGauge asennettu!!
« Vastaus #130 : 01.09.2013, 02:13:13 »
Kiitos vinkeistä. Noitten teksitien perusteella löysinkin ton ohjekirjan  :-[.
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // UltraGauge asennettu!!
« Vastaus #131 : 01.09.2013, 10:31:41 »
Eipä kestä. Vähän paskat kotisivut niillä. Ihan vahingossa löysin kans tuon.
Ihme jos ei paketissa tullut edes ohjeita.

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // UltraGauge asennettu!!
« Vastaus #132 : 02.09.2013, 11:20:43 »
Ei tullut ohjeita, ei  ::). Noh, puolet halvempi kuin Scangauge 2. Laskeskelin, että odotettavissa on jotain +30€ laskua fedex:iltä tullauksesta (verot + 13€ palvelumaksu).
Sain nyt vihdoin tilattua varustelekasta tuota mustaa nahkamaalia, niin pääsee maalaamaan ton vaihdekepin pussin ja varmaankin maalaan myös kässärin pussin. Voisi vaikka samalla testata miten pysyy penkissä tollanen maali, jos vähän ehostais noita värejä...
Tilasin myöskin kiiltopiste.fi:stä 100 eurolla pesuaineta yms :P. Nyt päsee vihdoin käyttämään sitä foam lancea.

Eilen hain sitten sen uuden akun. Eli tollanen bannerin akku, makso vajaa 100€. Tm:n testissä pärjäsi Vartan ja Exiden kanssa parhaiten. Huomasi heti, että starttaa terävämmin ja ehkä vähän nopeammin.


Edelleen jatku se startti ongelma ("Tuon mittarin asentamisen jälkeen on käynyt muutamia kertoja niin, kun käynnistän auton se sammuu heti. Jos yritän siitä suoraa käynnistää, niin se starttaa nätisti ja pitkäänkin, mutta ei käynnisty. Virrat pois ja starttaa normaalisti."). Noh, laitoin UG:n asetuksista niin, että se käynnistyy vasta kun laturi nostaa akun jännitettä ja sammuu kun rpm alle 512. Eli mittari toimii vain kun moottori on käynnissä.
Siihen loppu starttiongelma ja sisävalojen välkkyminen.
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // UltraGauge asennettu!!
« Vastaus #133 : 02.09.2013, 11:35:46 »
Mitäs mieltä tosta alotuspostauksesta? Onko vaikea lukea tota To Do Listiä kun siinä on yliviivattu noita tehtyjä muutoksia? Muita parannusehdotuksia?
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa sjos

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5977
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // UltraGauge asennettu!!
« Vastaus #134 : 02.09.2013, 11:44:21 »
Kyllähän se ihan hyvä noinkin on.

Tietysti, voishan sieltä poistella nuo, mitä ei ole tulossa.
:smoke:

 

RallyBaron  Samppasport