Samppasport  Futurez

Äänestys

Nahkasisustan väri

Nykyinen säilyy: Creme/Musta
13 (39.4%)
Maalaus: Punainen/Musta
19 (57.6%)
Joku muu, mikä?
1 (3%)

Äänestäjiä yhteensä: 30

Volvo C70 pikku siistimistä //

  • 413 Vastauksia
  • 130155 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2532
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #225 : 18.01.2014, 14:21:16 »
Ok. Kiitos vinkistä  :hello:
VolvoRyhmä@Facebook

V70 D3 Ocean Race -12 & 144 B18A -67

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #226 : 19.01.2014, 11:43:26 »
Tuli tehtyä tollanen pieni äänestys. Äänestäkääs omasta mielestänne parasta vaihtoehtoa.
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #227 : 19.01.2014, 15:38:32 »
Itsekkin voisin tuohon poikkitukikeskusteluun osallistua sen verta että ero oli kyllä huomattava kun sen laittoi noiden D2:n seuraksi, jäykistyi huomattavasti ja tosiaan nitinät ja natinat kyllä vähentyi  :)

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #228 : 19.01.2014, 16:51:59 »
Itsekkin voisin tuohon poikkitukikeskusteluun osallistua sen verta että ero oli kyllä huomattava kun sen laittoi noiden D2:n seuraksi, jäykistyi huomattavasti ja tosiaan nitinät ja natinat kyllä vähentyi  :)
Hyviä kokemuksia tuntuu porukalta löytyän! Tuolla hinnalla sen voisi ostaa jo melkein ulkonäön takia, mutta sehän on hyvä jos kerta ihan oikeasti tulee vaikutusta ELK
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #229 : 27.01.2014, 12:40:24 »
Jooh, aika yksimielinen äänestys tuli :). En sitten edes kokeile dippausta, säästyypähän rahat.
Onkos kenelläkään kokemusta noista halpis peruutustutkista? Dealxtreme Car Parking Radar System. Kulut alle 30€. Mites noissa toimivuus? Ei viittis turhaan porailla reikiä puskuriin, jos toi ei toimisikaan kunnolla.
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #230 : 30.01.2014, 10:24:41 »
Laittoi motarilta tultaessa (kylmä kone) flektin pyörimään ja jäi vielä hyrisemään kun sammutin auton. Antoi vikakoodin P0116, eli virhe moottorin lämpötilan mittauksessa. Ilmeisesti jäähdytysnesteen lämpötilan anturi rikki? Kannattaako termostaatti vaihtaa samalla, kun ei kunnosta tietoa?
Voiko asiaan liittyä viallinen paisarin nestetason anturi? Se on oikutellut jo monta kuukautta.

Osanumeroa noille osille :)?
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #231 : 30.01.2014, 10:53:28 »
Laittoi motarilta tultaessa (kylmä kone) flektin pyörimään ja jäi vielä hyrisemään kun sammutin auton. Antoi vikakoodin P0116, eli virhe moottorin lämpötilan mittauksessa. Ilmeisesti jäähdytysnesteen lämpötilan anturi rikki? Kannattaako termostaatti vaihtaa samalla, kun ei kunnosta tietoa?
Voiko asiaan liittyä viallinen paisarin nestetason anturi? Se on oikutellut jo monta kuukautta.

Osanumeroa noille osille :)?

Jos lämmöt ovat normaalit, eli viisari on moottorin ollessa lämmin ihan vaakasuorassa, niin ei ole mitään syytä termaria vaihtaa, jos taas on vähänkin alle niin sit vaihtoon.

Painesäiliön pinnankorkeusanturitietoa ei käytetä mihinkään muuhun, kuin merkkilamppuun.
Korjaus ja testausohje:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=37706.0

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #232 : 30.01.2014, 15:14:34 »
Onko flektille oma sulake? Jos sen ottais pois siksi aikaa, että saa hommattua ton anturin. Tosin ECU saa edelleen väärää dataa nesteen lämpötilasta. Kannattaako tolla ollenkaan ajaa?
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #233 : 06.02.2014, 22:38:03 »
Tänään tuli sitten siniseltä haettua vähän osia. Matkaan tarttui lämpötilan anturi, 90 asteen termostaatti ja tiiviste VVT solenoidille. Tiiviste sen takia, koska ajattelin putsata solenoidin mahdollisesta karstasta.


Kävin hakemassa myös jäähdytysnestettä ja pullon bensiinin lisäainetta katilliseen autoon. Tiedä sitten onko siitä oikeasti mitään hyötyä, mutta voihan sitä kokeilla, kun auto joutuu välillä seisomaan pitkiäkin aikoja tossa pihalla  :(
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä //
« Vastaus #234 : 07.02.2014, 21:27:15 »
Osat tuli vaihdeltua ja hyvin toimii. Pieni ongelma meinas tulla tosta ilmauksesta. Valutin kaikki jäähdytysnesteet pois ja tilalle meni vain 5l. Eikös tonne pitäis upota +7l? Ei se ainakaan ylikuumene ja nesteet tuntuis kiertävän. Ylävesiletku tai alavesiletku kumpikaan ei ole kova, onko normaalia?
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // Ilmaus ongelmia
« Vastaus #235 : 07.02.2014, 21:47:27 »
Valuiko sieltä sitten se 7l pihalle? Ettei olisi jäänyt 2l lohkoon yms jemmaan?
Aja nyt pikkusen ja testaa miten pinta pysyy rajoissa.
No mulla ylävesiletku kivikova ja sitten puhkuu nesteet paisarin korkista pihalle - kansirema odottaa keväällä kun otan leidin taas käyttöön. En olisi huolissani.
S80 Executive D5 AWD

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2532
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // Ilmaus ongelmia
« Vastaus #236 : 07.02.2014, 21:57:13 »
Silloin olis kova paine järjestelmässä jos letkut olis kovina. Eli normaalia on.

Ajelet kunnolla lenkkiä autolla ja tsekkailet nestepinnan muutaman kerran. Lisäät jos vajoaa. Ilmaantuu periaatteessa iteksiin.

Korkki auki käyttelin itse ihan lämpöiseksi koneen. Sitten kierroksia jonkin aikaa n. 2000-2500. Nestepinta nousi hiljaa ja kierrosten laskussa hulahti alemmas. Taas nestettä lisää. Pieni ajolenkki päälle ja hiukan lisää litkua. Sen jälkeen on pysynyt rajassaan.
VolvoRyhmä@Facebook

V70 D3 Ocean Race -12 & 144 B18A -67

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // Ilmaus ongelmia
« Vastaus #237 : 07.02.2014, 22:18:47 »
No voihan se olla, että kaikki ei tullut ulos. Meinas palaa hermo jo kun kiristin tyhjennystulppaa(tuntu jäävän löysälle ja heitti nesteet käsille). Täytyy seurata vuotaako vai ei.

Ilmaus aloitettiin täyttämällä paisari, jonne meni noin 4l. Sitten auto käyntiin ja kaasuttelua + tyhjäkäyntiä varmaan 15min. Aina kun saavutti 90 asteen lämmön, niin laski heti, koska sai varmaankin syylarista uutta nestettä. Joku litran verran se otti sisään siinä.
Sen jälkee joku 20km lenkki, jonka aikana taso ei laskenut ja lämmöt oli 85-90 astetta.

Toimii taas ihan erilailla kylmillä keleillä toi auto. Nyt lähtee taas kylmänäkin hyvin käyntiin :).
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Cyklowni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // Ilmaus ongelmia
« Vastaus #238 : 07.02.2014, 22:50:11 »
Toimii taas ihan erilailla kylmillä keleillä toi auto. Nyt lähtee taas kylmänäkin hyvin käyntiin :).
Ton solenoidin putsuun takiakko? Onko vaikeessa paikassa?

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C70 pikku siistimistä // Ilmaus ongelmia
« Vastaus #239 : 07.02.2014, 23:02:35 »
Ton solenoidin putsuun takiakko? Onko vaikeessa paikassa?
Ei vaan tuon anturin vaihdon jälkeen. Entisellä anturilla kone todennäköisesti luuli olevansa lämmin, joka teki -20 pakkasella käynnistyksen aika vaikeaksi, vaikka olikin lämppärissä kiinni. Ilmausta aloitellessa starttasi kuin palmun alta, ilman lämppäriä ja viikon seisomisen jälkeen (no joo -5 pakkasta).

Tuo solenoidi löytyy venttiilikopan kannesta, sen jakopään puoleisen muovin alta. Sen putsaamisella toivon olevan merkitystä tohon järkyttävään kalkatukseen kylmällä koneella. Uudessa tiivisteessä on myös luonnollisesti uusi öljysihti. Yritän huomenna putsailla sen, niin laitan kuvaa jos se on ollut likainen.

E: Tässä solenoidi:


Heräsi myös mielenkiinto vaihtaa noi vaihdevaijerien puslat. Täytyy joku päivä hakea noi oikeat laakerit. Myös vaihteenvälin lyhennin harkinnassa. Kokemuksia?
« Viimeksi muokattu: 07.02.2014, 23:06:59 kirjoittanut Makkara »
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

 

Samppasport  Futurez