Älä asenna, saat moottorivikavalon palamaan, ja pahimmassa tapauksessa tuhoat katalysaattorin ja lambda-anturit.
Jos asennat dump venttiilin autoon jossa on MAF (Mass Airflow Sensor = ilmamäärämittari), se aiheuttaa sen että kun päästät kaasun kiihdytyksen jälkeen ahtopaineilla, ja dumppi pihauttaa ilmat pihalle, moottorinohjaus on jo laskenut ilmamäärän joka pihahtaa pihalle, moottoriin meneväksi, ja syöttänyt sen mukaan polttoainetta.
Tuloksena on ylirikas seos, joka palaa yleensä katalysaattorissa, ennemmin tai myöhemmin tuhoten lambda-anturit ja katalysaattorin. Sivuoireita ovat hyppivä kierrosluku moottorissa "dumppauksen" jälkeen, röpöttäminen jne.
Dump venttiili asennetaan kaasuläpän ja välijäähdyttimen väliseen putkeen normaalisti.
Tosin autossasi on jo bypass venttiili ahtimessa, joka hoitaa saman homman, eli se on poistettava käytöstä jos haluat dumpista kuulakkin jotain.
Asensin kaverin 850T5R vehkeeseen dumpin, ja sanoin hänelle että ei se kyllä mitään pihise tuossa, ja aiheuttaa juuri em. oireet. Niinhän siinä kävi. Ei pihinää, ja kone rupes temppuilemaan.

MAP pohjaisiin ruiskuihin tuon voi sitten taasen asentaa, niitä vaan on harvassa turboautossa.