Pitääpä myös tänne 1,6D puolelle myös kirjoittaa oman hiukkassuodattimen vaihdosta, kun autoni on 1,6D moottorilla varustettu V50.
Otin siis loukkupöntön irti ja poistin sen keraamisen loukun. Otin irti myös moottorinohjausboksin ja kävin sen kanssa dpf:n poiston tekemässä ja samalla optimoimassa muutenkin softa. Ohjelmointi maksoi tasan 700e ja itse irroitin ecun ja vein perille ja odotellessa ohjelmoivat. Loukun tyhjennys ei maksanut mitään, kun sen sai itsekin tehtyä. En tiedä, paljonko olisi hintaa tullut, jos olisin vain vienyt auton ohjelmoitavaksi...
Suolaiselta hinta vaikuttaa, mutta kun tietää, että tulevaisuudessa ei tarvii loukun kanssa enää tapella, niin sikäli "edullinen" pitemmällä tähtäimellä...
Loukun tyhjennys onnistuu keneltävain, jolla on pikku rälläkkä ja hitsauskone, tunkki, piikkauspiikki, moskula ja hylsysatsi ja aikaa ja halua itse värkätä.

Auto on huomattavasti pirteämmänoloinen ja kulutuslukemat pineni heti. Pitää seurata, miten paljon kuluttaa laskemalla ajetut kilometrit ja paljonko tankkaa... Loppumetreillä ennen loukunvaihtoa mootorinöljypinta alkoi nousemaan, kun polttoainetta alkoi sekoittumaan moottoriöljyn sekaan. Pitää tarkkailla, loppuuko ko. efekti nyt, kun loukku on poissa.