Koneen kyljessä öljynerotinpönttö imusarjan alla, sieltä nousee putki, josta haarautuu pikkuputki imusarjaan ja isompi putki jatkaa koneen yli ja yhdistyy imuputkeen ennen ahdinta. Ei oo kovinkaan paha puhdistaa, EGR saattaa hidastaa hommia jos löytyy autostasi. Samalla voit vaihtaa tiivisteet, mulla oli anakin toi pönttö ihan täynnä mönjää ja sen tiiviste vuoti alapuolelta. Uusi samalla vaikka täyttökorkin ja tikun tiivisteet.
Volvon osat:
Pöntön O-rengas 949659 ~4,40€
Nippa 1332660 ~5,10€ (valkoinen nippa; huohotuspönttö -> imusarja & letku koneen yli)
Putki 3507424 ~34,25€ (nippelistä koneen yli turbon imupuolelle)
Itse pönttö ~45€ (tyydyin vanhaan)
Putki pöntöstä nippaan on suoraa metritavaraa.
Vikavalo voi johtua monesta asiasta, oletko lukenut vikakoodit? n. -96 vanhemmat löytyy lukulaite konehuoneen puolelta, uudemmat vaativat lukulaitten. Se, että kestää hetki ennen kuin syttyy nollauksen jälkeen voisi viitiata lambdakorjaukseen, esim jatkuva säätö pitkällä ajanjaksolla antaa koodin. Imuvuotoja?