Ihmettelen vähän, että miksi ilmastoinnin toimimattomuus johtui vuotavasta kennosta, jos siellä kuitenkin oli 5bar painetta. Tuliko uuden kennon mukana uudet paineanturit, vai otettiinko ne vanhasta?
Tuota on ihmetelty vähän useammankin henkilön suunnalta.
Paineanturit otin vanhasta, ne nysät kennon ja paineanturien välissä olivat uudessa kennossa mukana, ja niiden ja paineantureiden väliin hommasin uudet O-renkaat.
Kolmesta paikasta kyselin, että miten saisi selville ilmastoinnin vian.
Kaikki oikeastaan vain totesivat, että vaikea on homma.
Volvolta ehdottivat että kompuran tiivisteet vuotaa, Vianorilta kokeilivat sen paineen ja sanoivat, että hyvältä näyttää siltä osin, paikallinen autosähköliike, joka tekee ilmastoinnin korjausta/täyttöjä ei osannut sekään sanoa muuta kuin että vaikeaa on.
Autosähköliikkeeseen kuitenkin varasin täyttöajan ja hetihän se selvisi, että kenno vuotaa.
Siitä sitten olikin helppo lähteä tekemään korjausta.....
Asiasta vieläkään oikein kunnolla ymmärtämättä ihmettelen, että miksi kukaan ei tarjonnut järjestelmän testaamista paineella?
Kaikki vain tuntuivat pyörittelevän päätään ja toteavan, että vaikeaa on.
Näinköhän seuraavan kerran vastaavan ongelman osalta tarjoan itse paineilmaa vedenerottimen läpi. Jos se erottaa ilmasta veden ja kelpaa maalaukseen, niin eikös se kelpaa ilmastointiikin?.