Samppasport  Futurez

242 Twincharged T5 -RK

  • 240 Vastauksia
  • 113185 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #90 : 07.01.2014, 19:26:20 »
Rundari olikin sovellettu malli vdo yazakiin.  ;) Kyllä tuo johtosarja näyttää terveemmältä kuin se alkuperäinen, Purki akkua jonnekin ainakin. Oli tainnu hitsaillessa myös johdot kärähtääkin välillä.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #91 : 24.01.2014, 20:21:14 »
Kaikenlaista tapahtunu taas Volvon saralla. Loput alustasta tuli hiottua ja maalattua inertalla. Ei koko alustaa, vaan pelkästään sieltä missä oli tarvetta. Uuden sisustan hommasin, 242 '76 siniset puolinahat aikalail täydellisessä kunnossa. Ihan järkevä veto, kun ne auton mukana tulleet etupenkit ei olleet kovin hienos kunnossa, enkä oikein tykkää penkinpäällisiä käyttää.
Penkkien myyjä olikin oikeen kunnon volvoharrastaja, löyty varsinkin vanhempaa kalustoa PV:itä ja Amazoneja joka nurkalla. Sieltä tarttui mukaan myös nappikeulan valojen kiinnityspellit, joita oon koittanut haalia joka puolelta. Muuten kaikki osat löytyykin, siinä keulassa kyllä taitaa olla ainakin neljän auton osia nyt. Kootut teokset, mutta testailujen perusteella kaikki vaikuttais sopivan yhteen.
Etuovissa ja lokareissa on pikkuisen alareunassa peltihommaa vielä ennen maalausta.

Megasquirtin tilasin viime viikolla ja nyt se on jo kasassakin. MS1 V.3.0 levyllä. Harjottelua tulee olemaan sen kanssa vehkeily, mutta tosi mielenkiintoista oli jo kasaaaminenkin! Meinasin laittaa hukkakipinällä tuon MX-5:sen sytkämodulin ja Bosch -407 puolan kanssa, kun ne nyt on jo valmiina. Ainiin, säätöläppärin sain puolivahingossa ilmaiseksi. Pitää vaan laittaa puhdas asennus käyttiksestä sisään, xp tai 7, tosin se voi olla että se ei oikein pyöri tossa.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #92 : 29.01.2014, 01:35:38 »
Etulokarit on nyt kunnostettu. Ruostekohat hiottu ellille ja reiät hitsailtu. Ne on siis jotku 70-lukuset, koska vanhempi keula tulee ja tarvii siis noi vanhemman malliset kaverikseen. Kylkilistan kiinnitysreikien kohilta oli aika hyvin lähteny ruoste muhimaan maalin alla, monessa oli noin 10cm halkasijaltaan kunnon syöpymät, jopa puhki asti. Helmoihin piti myös laittaa vähän uutta lappua, mutta ei mitään mahdottomia :) Etuosakin on vähän haperon puoleinen vilkkujen alta, mutta reiät meni hitsillä umpeen ja epoksit niskaan, niin eiköhän ne siellä pysy. Keulan muiden peltien hionta ja ovien alareunan korjausta luvassa seuraavaksi.

Poissa hksp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #93 : 29.01.2014, 14:30:36 »
seurantaan kans!

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #94 : 28.02.2014, 22:33:45 »
Nyt on auto pohjamaaleissa vihdoinkin, jos se nyt ei ruostuis enää samal tavalla.
Hiontahommia oli aikalailla, nyt maalilla pitäs olla ainaki suhteellise hyvä pinta tarttua. Inerta ei onneks taida olla kovin herkkää kiehumaan tai kiehauttamaan alla olevia maaleja, kun tässäkin on alla ties mitä maaleja, varsinkin tossa apparin etuovessa oli kerroksia riittävästi. Pitäs seuraavaksi varmaan laittaa sikaflexillä alumiinilevyn kappale kiinni kattoluukun tilalle hitsatun pellin alapuolelle. Se on niin ohutta peltiä ja hitsattu mahdollisimman vähän kiinni, että tukea se tarvitsee, toivottavasti toi riittäisi ja pysyisi kiinni.

Meinasin, jos hommaisi jo pintaväriä ja maalaisi sillä paikat joissa ei ole pinnalla niin suurta merkitystä. Konehuone, sisätilat, kontti, helmat, ovien takaosat, jotkut viheliäiset raot jne. Sen jälkeen vois kasata lokarit ja ovet paikalleen, niin sais kitattua ne edes jollain tavalla linjaan toisiinsa nähen. Kittausta riittääkin kyljissä, ovissa ja katossa, jotka joutuu aika suurelta alalta kittaamaan, jos kohtuullisen näköistä yrittää. Laitan siis ohjeiden vastaisesti kitin pohjamaalin päälle, kun en haluaisi sitä peltiä vasten laittaa. Toivottavasti se ei aiheuta ongelmia. Kitin päälle toki uus pohjamaalikerros ja nämä suuremmat alat pitäis sitten hioda suhteellisen hienolla paperilla.

Joku tummanpunainen väri on siis tulossa, kyselin sitä kerran jo maalikaupassa, mutta unohdin jo tarkan merkin, muistaakseni Tikkurilan Temaduria, joko kiiltävänä tai puolikiiltävänä, ehkä kiiltävänä. Kysyn saako sitä tolla Volvon 117-1 värillä, jos ei saa niin sitten jollain sinne päin.







http://i1288.photobucket.com/albums/b490/kiroileva_fossiili/240/IMG_4551small_zps4d614316.jpg
http://i1288.photobucket.com/albums/b490/kiroileva_fossiili/240/IMG_4566small_zps61bf2369.jpg



Näihin tein toisellekin puolelle ton ison reiän lampun alle ja toisestakin tuli vähän vakiota suurempi. Ajatuksena vetää IC:n putket sieltä jos se muuten passaa.










http://i1288.photobucket.com/albums/b490/kiroileva_fossiili/240/IMG_4581small_zpsfff4cf2f.jpg
http://i1288.photobucket.com/albums/b490/kiroileva_fossiili/240/IMG_4597msmall_zps1c6cbc5e.jpg

Paikalla Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3701
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #95 : 28.02.2014, 22:56:40 »
Mä en kyllä tuota demaduria laittaisi auton pintamaaliksi, hankala saada hyvää pintaa, huono peittävyys ja haalistuu suhteellisen nopeesti.
Esim Du Pont Imron Elite on varsin hyvää, pitää kiiltonsa, helppo maalata ja oikeaa todella hyvin sekä hyvä kulutus kestävyys.
hinta vaihtelee varmaan myynti paikasta riippuen 60-80e litralta.
Ja tuosta löytyy hyvin myös kaavoja autojen väreihin.
http://www.maalikauppa.org/imron-elite-pintamaali-kiiltava-p-1265.html
« Viimeksi muokattu: 28.02.2014, 22:58:37 kirjoittanut Volvomies89 »
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #96 : 28.02.2014, 23:12:31 »
tuo kitin laittaminen pohjamaalin päälle tai suoraan pellille on vain mielipide kysymys. meilläpäin laitetaan aina ensin happopohjamaali alle ja sitten kitti..
volvoja - onhan noita.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #97 : 01.03.2014, 10:39:25 »
Niin tossa oli ajatuksena se, että tollanen PU-maali kuulemma soveltuu hyvin maalattavaksi epoksin päälle ja on myös vahvaa. Se on kyllä harmillista, jos se kovin nopeasti haalistuu, vaikkei tästä mitään näyttelyvekotinta olla rakentamassakaan. Hyvä, jos toi kittaustyyli on sentään lähinnä mielipidekysymys.

Paikalla Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3701
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #98 : 01.03.2014, 18:43:47 »
No tuo Du pont maali soveltuu myös erittäin hyvin epoksin päälle maalattavaksi.
Ite olen maalannut kummallakin maalilla epoksin päälle ja tuo du pont vetää ehdottomasti voiton joka suhteen.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #99 : 01.03.2014, 20:29:02 »
Eikös kitin alle kannata maali laittaa, koska ainakin tossa mun uudessa 242 oli kitattu pellille ja kun se kitti oli haljennu niin alle oli päässy vesi, ja koko kitattu alue oli ihan ruosteessa. Ne paikat missä oli pohjamaali niin ei ollu ruostunu ja kitti oli pysyny lujasti kiinni.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #100 : 02.03.2014, 01:16:08 »
Niin oon siis tekemässäkin kitin kanssa ja just tosta syystä. Muuten peltiä vasten ei ole mitää ruosteelta suojaavaa, kun se kuitenkin saattaa kosteus sinne joskus löytää tiensä väliin. Monessa paikassa vaan neuvotaan tekemään toisin. Toi Du Pont ois sitten varmasti hyvää kamaa, ja jos sen voi epoksin päälle vetää, pitää sitä kyllä tosissaan harkita.

Tutkisin tosa sellasta vanhaa maalipurkkia, jossa on just 117-1 väriä. Se on jostain 90-luvun alkupuolelta varmaan, koska kyseinen 242, jota sillä on maalailtu, myytiin joskus 90-luvun puolivälin paikkeilla, jolloin olin jotain muutaman vuoden ikäinen. Yllättäen se oli ihan terveen oloista vielä, luulin, että se olisi kovettunut vuosia sitten. Maalasin sillä kokeeksi pienen pellin palan, niin siitä ainakin ton värin näkisi jollain tavalla, jos oisi päätynyt noihin teollisuusmaaleihin.

Paikalla Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3701
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #101 : 02.03.2014, 14:37:56 »
Kyllä se Du pont on hyvää, ammatikseni maalaan näitä kotteroita niin ei kehtaa paskoja maaleja käyttää, demaduri sopii paremmin työkoneisiin ynnä muihin....
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #102 : 02.03.2014, 15:48:54 »
Hattua pitää nostaa, on työtunteja projektissa muutama..Hienoa että tehdään perusteellisesti. Pitää kompata tossa maaliasiassa Volvomies89:ä, vaikka en olekaan ammattilainen, oikeaa automaalia vaan pintaan!

Poissa RokkiHedgehog

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #103 : 02.03.2014, 17:00:19 »
Juu kunnon pinta maali. Etenkin kun pohjien tekoon on jo nyt käytetty lukematon määrä tunteja. Itse vedän kanssa maalin kitin alle, joku joskus väitti pelti/kitti elää etenkin auringossa. Pahimmillaan alkaa kondessoimaan kosteutta väliin ja ruostuttaa sekä turvottaa kitin joka luonnollisesti halkeaa ennenmin tai myöhemmin.
« Viimeksi muokattu: 02.03.2014, 17:08:11 kirjoittanut RokkiHedgehog »
Volvo 740 Fun Racing
UAU
VRCF

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #104 : 03.03.2014, 01:39:23 »
Volvomies89, sulla kun on kokemusta tuota maalista, niin paljonko luulet, että sitä mahtaisi mennä? Mähän vasta opettelin tolla pohjamaalilla vähän ruiskua käyttämään, eli täys amatöörejä ollaan. Kovin huonosti muuten googlella löytyi muualta kun tuosta yhesta osoitteesta tuota maalia. Muuten voisin muitakin automaaleja harkita, mutta vaatisi käsittääkseni hiontamaalin väliin, suoraan epoksin päälle ei kai akryylivärit välttämäti nappaa niin hyvin kiinni. Toisaalta veikkaan, että se Temadurikin tähän koslaan välttäisi, muttei se välttämättä edes ole mahdottomasti edullisempaa, jos tossa Dupontissa tulee mukana kovete ja ohennekin. Litroittain kun sitä myydään niin niitä ei toivottavasti ole siihen litraan laskettu mukaan.

Onhan projektissa työtunteja tosiaan tullut, en alunperin suunnitellut että tästä tulisi näin perusteellinen, vaan paras se on kai kerralla laittaa, jos se sitten pysyisikin hyvänä vähän aikaa :)

Virittelin tänään sen alumiinilevyn kattoa vahvistamaan. Melko viritykset tulikin, kun piti kehitellä jotain tukia pitämään sitä katossa sen aikaa, kun sikaflexit kuivuu. Toivottavasti se nyt tarraisi kunnolla kiinni.



 

Proturbo  Autodiagnoosi