Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2543 Vastauksia
  • 675961 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Samoja ajattelin, tosin ilman noita ruostetsekkauksia, koska olen pitänyt Volvoja lähes ruostevapaina. Siis ensimmäiset 15-20 vuotta.

Onko niin, että nelivedossa saa pelätä vanhemmiten tai noin 240-260 tkm:n jälkeen perä- tai ns. haldexivaivoja?

Entä kestääkö automaattilaatikko, jos ei ole öljyjä vaihdettu tarpeeksi tiheään eli 60 tkm:n välein?

Kuvissa auto on todella siisti ja asiallinen. Vai mitä?  8) 8) Ja mikä parasta - siinä ei taida olla vetokoukkua!

Katon etureuna ruostuu kiveniskemistä. Haldexpumppu on lähes satavarmasti entinen jos ei oo öljyjä vaihdettu. Vaihto maksaa vain joitain satasia. Laatikonöljynvaihdot 60-80tkm ni se on ihan hyvä
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Katon etureuna ruostuu kiveniskemistä. Haldexpumppu on lähes satavarmasti entinen jos ei oo öljyjä vaihdettu. Vaihto maksaa vain joitain satasia. Laatikonöljynvaihdot 60-80tkm ni se on ihan hyvä

OK.

Pitää pyytää autokauppiasta valokuvaamaan tai skannaamaan huoltokirjan josta näkee onko niitä automaattiaskin öljyjä vaihdettu vai ei.

Ei kehtaisi lähteä ajamaan noin 140 km/sivu ihan turhaan. Muuten kyllä vaikuttaa asialliselta peliltä - näin äkkiä.

P.S. Miksi ihmeessä kaikki mukavannäköiset ja -oloiset V70 ja V60 ovat nelivetoisia?! En tee sillä lisäominaisuudella oikeastaan mitään. Se vaan lisää kuluja, jos rupeaa porsimaan.  :-[ :-[
« Viimeksi muokattu: 31.07.2020, 20:28:37 kirjoittanut Kaldonia1 »

Poissa volvo v70 legend

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi xc60 vm2010 ja s80 vm2008
meillä meni perä xc60 2010, 200tkm rupesi ääntämään. Juttua löytyy kyllä näiltä sivuilta , heikko laakerointi.
Jonkinlainen tyyppivika. Ruostetta myös etulokarinkaarissa.
Perä äänteli hiljaisessa nopeudessa ja myös noin 80kmh.

Poissa volvo v70 legend

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi xc60 vm2010 ja s80 vm2008
Itse katsoisin nyt jälkiviisaana ennemmin xc70. Ne ovat minun mielestä paremmin tehtyjä. xc60 on sisältäkin niin muovisen oloinen.
Ruoste ei taida vaivata xc70. Meillä myös s80 vm2008 on jotenkin paljon laadukkaamman oloinen, eikä ruostetta ollenkaan.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Itse katsoisin nyt jälkiviisaana ennemmin xc70. Ne ovat minun mielestä paremmin tehtyjä. xc60 on sisältäkin niin muovisen oloinen.
Ruoste ei taida vaivata xc70. Meillä myös s80 vm2008 on jotenkin paljon laadukkaamman oloinen, eikä ruostetta ollenkaan.

Ahaa. Voi olla, että hylkään nämä XC-vaihtoehdot ja AWD:t kokonaan, sillä en todellakaan tarvitse nelivetoa.

Katselin pitkään pelkästään V70:n joko bensana tai D5 koneella. Ne kiinnostavat eniten. Tosin sattui kohdalle tuo XC60 ja vielä Volvo-liikkeestä. Hikisesti voisi mennä tuoreempi (2008-2014) mallinen V70 vaikka D3 koneella.

Oletteko muuten huomanneet, että aika monet autokauppiaat ilmoittavat D3-koneeksi moottorin, joka ei ainakaan tehojensa perusteella olekaan aito D3?

Poissa volvo v70 legend

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi xc60 vm2010 ja s80 vm2008
Itselläni tuo xc60 vm 2010 on tietääkseni d3 2.4d ja 163hp ja 420nm. Koneen päällä lukee d5. Siis viitoskone ja tupla turbo.
Tuo s80 vm2008 on tuolla  2.0d psa koneella. Hyvin sekin on pelannut ja kulutus on pieni.

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
2013  ja siitä eteen päin on mallissa D3 136 hp ja Start/stopp toiminto.
Pistän tämän linkin Volvocars V70  sivuille, siitä vuosimalli pudotusvalikosta voi valita vuosimallin ja vertailla mm. vuosimallit 2008-2015 teknisiä tietoja

https://www.media.volvocars.com/se/sv-se/models/v70-2008-2016/2013/specifications

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Itse katsoisin nyt jälkiviisaana ennemmin xc70. Ne ovat minun mielestä paremmin tehtyjä. xc60 on sisältäkin niin muovisen oloinen.

60-sarja on vielä pikkuvolvoja. Niitä joihin en aikonut sekaantua. No ostin kuitenkin XC60 kun sitä tehty niin paljon että laatu alkoi jo olla kohdillaan(?). Saapas nähdä. XC70 on ulkonäöltään sellainen että joku tykkää ja toinen ei voi sietää. Kuulun jälkimmäiseen..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi

Lievä yhteenveto.

Olisiko seuraava autoni, anteeksi napakka Volvoni, seuraavanlainen:

pelkkä etuveto-V70, mielellään vain 150-200, max 250 tkm ajettu, automaattiöljyt säännöllisesti (60-80 tkm välein) vaihdettu, öljyt myös 10-15 tkm:n välein ja jakohihna + vesipumppu kolskeineen aina ajallaan vaihdettu. Moottorin olisi oltava mielellään D5, mutta huojentavien ominaisuuksien sattuessa kohdalle myös D3 voi nippanappa käydä.

Lisäksi se saisi olla siisti, metallinhohtopunainen tai metallinhohtosininen, sisusta valkoista nahkaa tai puolinahkaa, peruutustutkallinen ja Huom! Ilman vetokoukkua! Ai niin, vuosimalli 2008-2014 ja hinta 8.000-14.000 euroa.

Löytyykö tällaista Suomi-autoa?  8) 8)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2861
Reseptisi kuulostaa oikein hyvältä. :) Itse en jaksaisi tosin antaa ihan liikaa painoarvoa tuolle Suomi-auto statukselle. Huonoimmillaan ovat koko ikänsä uineet suolamössössä Kehäteitä suhaten ilman mitään merkittäviä varusteita. :D Tietenkin kannattaa maalaisjärki pitää mielessä, jos tuontiautoa on ostamassa. Eli ei liene fiksua ostaa jotain USA:n tuontiautoa, joka on päätynyt Baltian kautta Suomeen. :2funny: Mutta joku muutaman vuoden iässä Saksasta tuotu yksilö voisi olla teoriatasolla ihan ok, niissä yleensä on jopa varusteita.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Ja jos vetokoukuttomuus on kriteeri niin karsii todella paljon.

Nettiautoon kun latelee noita kriteereitä suunnilleen niin 41 vaihtoehtoa mutta vain 16 niistä ei sisällä vetokoukkua.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Ja jos vetokoukuttomuus on kriteeri niin karsii todella paljon.

Nettiautoon kun latelee noita kriteereitä suunnilleen niin 41 vaihtoehtoa mutta vain 16 niistä ei sisällä vetokoukkua.

Ei näitä liikaa ole.

Tässä on yksi hyvä. Luulisin. Vai kuinka?

https://www.nettiauto.com/volvo/v70/11482475


P.S. Kumman ottaisit - D3 vai D5-koneisen V70 Volvon, jos sattuisi valinta eteen? Muuten autot suht koht samoilla varusteilla ja kilometreillä lastattuja?
« Viimeksi muokattu: 02.08.2020, 22:10:26 kirjoittanut Kaldonia1 »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12483
Tuo vetokoukuttomuus rajoittaa kyllä. Haetaanko sillä ettei autolla olisi vedetty? Auton omistajalla voinut olla jarruton kärry jolloin auto ei paljoa kyllä rasitu.

Itse välttäisin V70 mallissa puolinahat. Nahka on tekonahkaa ja repeytyy todella helposti.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Tuo vetokoukuttomuus rajoittaa kyllä. Haetaanko sillä ettei autolla olisi vedetty? Auton omistajalla voinut olla jarruton kärry jolloin auto ei paljoa kyllä rasitu.

Itse välttäisin V70 mallissa puolinahat. Nahka on tekonahkaa ja repeytyy todella helposti.

Tuo vetokoukuttomuus on juuri sen takia, ettei autolla ole vedetty automaattiaskia pilalle. Osin se oli tsoukki.

Ns. puolinahat ainakin tummina repeävät tosi helposti ja ovat vielä rumat. Mutta valkoisina osanahka tms. ovat erittäin OK. Ainakin meidän taannoisessa S80:ssa kestivät oikein hyvin.
« Viimeksi muokattu: 02.08.2020, 22:24:16 kirjoittanut Kaldonia1 »

Poissa Hippasuu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Ei näitä liikaa ole.

Tässä on yksi hyvä. Luulisin. Vai kuinka?

https://www.nettiauto.com/volvo/v70/11482475

Kävin tätä eilen tsekkaamassa, tosi siisti kaikin puolin mutta tonnin kaks liikaa mun budjettiin  :'( . Kävin aukioloajan ulkopuolella joten ajamaan en päässyt
« Viimeksi muokattu: 04.08.2020, 21:34:55 kirjoittanut Hippasuu »
S80 -08, V70 -08

 

RallyBaron  Samppasport