"Mika anna mun ajaa mökkitie..."
En anna, sillä särjet kuitenkin jotakin!

Uutta vaan kehiin ja kovaa ajoa. Varmaan ottanut veivi jo silloin 16tappisen sytkäkokeilu ajoilta siipeensä ja pikkuhiljaa sitten alkanut murtumaan tai jotain.
Vahva veikkaus tästä 16-tappisen kartasta, sillä ehdin ajamaan sillä jonkin aikaa, ennenkuin tajusin sen nakurikastuksen puutteen.

Ja kyllähän näitä esimerkkejä riittää siitä, kuinka 16-tappisen kartta särkee moottorin, joten omani voi laittaa joukon jatkoksi.
Vaikka tuosta on jo aikaa, niin eivät ne mahdollisesti aiheutuneet kanki-vammat itsekseen parane ja jossain kohdin ne sitten ilmi-antavat itsensä videon kuvaamalla tavalla.
Kovaa ajoa vinokone kesti 200 000km avosandaalini keralla, joten seuraavalla jatketaan.
Jos en ihan kauheesti valehtele niin ~3500 kierroksia ja kaasupoljin jossain 3/4 pohjassa. Ahtoja ~0,8?
avosandaalia
tm oli 1/3 kaasun verran, ahtoja ehkä se 0,8 sillä en tuijottanut mittaria tuolloin.
1/4 kaasulla minulla ahtoi jo sen 0,5 baaria
(huomaa aikamuoto).

No olisi voinut odottaa vähän rajumpaa vetoa 
No, niitä on tehty ennen räjähdystä jokunenkin
(tuhansia) mutta metallin väsymismurtumat eivät itsekseen parane edes ajan kassakaan.
Kyllä sitä on kokeiltu jopa se, kuinka paljon pikkumitsu ahtaa ylipäätään (1,7 baaria).
Mielenkiintoista nähdä, miltä ehjien mäntien laet näyttävät kuinka paljon on kraateria ja onko männänrenkaiden välit ehjät. Konehan on kuitenkin nakuttanut ainakin topikin mukaan useaan kertaan. Kanget ovat ilmiselvästi ottaneet itseensä näistä kokeiluista.
Jep, kone on nakuttanut monesti ja kaikkein rajuimmin silloin 16-tappisen lastun kanssa, jota myös virilastuna on myyty.
Loput nakutukset ovat olleet 8-tappisen lastun hellässä huomassa, mikä on oikeastaan ihan normaalia vinokoneelle. Joten veikkaan, että mäntien olevan suhteellisen siistissä kunnossa lopultakin ja sisältävän paljon ajon tuottamaa sontaa vanhojen naku jälkien päälle, sikäli kuin wiinasta mitään jälkiä minnekkään jää.
Raportointini nakusta johtuu siitä, että olen yksi niistä harvoista, jotka ovat ymmärtäneet
kytätä sitä kuin mykkä piparia.
Meinaan purkaa koneen ja ottaa siitä kuviakin. Tämän hetkisen tiedon valossa lohkossa on nyrkin mentävä reikä imusarjan puolella 2-pytyn kohdalla ja pakopuolellakin on reikä, muttei mitään havaintoa sen koosta. Epäilempä, että öljypohjakin on mutkalla.
Kaikki moottorin liemet tulivat pihalle ja loput valuivat hinurin lavalle loppumatkalla, joten elämän nesteet on moottorista poistettu.
Millaisessa vedossa / tilanteessa vahinko tapahtui?
Hyvin loivassa, kuten videosta näkyy...

Kuormaakaan ei autossa ollut kuin ~400kg, eli alle kahden tonnin kokonaispainon jäätiin.
Edes wiinan woimalla ne ei ainakaan ole menneet rikki noilla osilla. Eiköhän tässä ole käynyt ihan perinteiset:
"Knock knock!"
"Who's there?"
Ja kuva kertoo loput vuoropuhelusta..
Alku syy on kyllä tuossa, mutta vasta nyt vika on ajettu ulos koneesta.
Woimasta en tiedä, mutta romuilla on kipukynnykselle säädettynä vetäisty 15sek/150km/h aika.
LH-jetronicin kehittynyt nakutuksentunnistushan korjaa tuonkin yön aikana.
Kyllä! Mutta metallin väsymistä sekään ei kykene parantamaan.
