Kätevää ja edukasta selkeästi käyttöauto viinastuttaa, nimimerkillä bensalla huolettomia kilsoja nyt itselläni 100tkm takana. 
No, tämä pumppu-episodi ei liity polttoaineeseen mitenkään. Ai miksikö? Koska samanlaisella pumpulla pari kaveriani on mättänyt menemään RE85:lla jo yli vuoden. Minä pääsin pumpullani vain 3kk matkan!

Ja minulla on ollut ahtojakin vähemmän, kuin heillä...

Melko huolettomia kilsoja omalla ysillä on vasta sen +150tkm....

Riippuuko lämppärin kennonni vaihtojen tiheys polttoaineesta, vaiko jostakin muusta?
Ja kyllä, tämä etanolisointi on meikäläisen kukkarolle tehnyt plussaa vasta muutamien hassujen tonnien edestä. No, köyhälle tonni on eukoissa paljon, kuten mediaaniköyhällekkin. Isoista tuloista ei se ei tietysti tunnu, sillä +60t€ vuosituloillahan voi suoraan ostaa auton velaksi, joka suorittaa vartti-mailin alle 16s aikaan ilman hikeä, mitatusti.
Näin toimarinikin uskoi, ostaessaan A6:n avanttina 3L tdi:llä. Perävaloja se silti katselee kalliimmilla kilometrikustannuksilla...
Joten juttusi lienen huono aprilli-pila?

Muu säätäminen olisi samaa, ajaisin millä tahansa polttoaineella.
Minun tavoitteeni on puristaa irti se, mitä lähtee, säätämällä kaikki nappiinsa!

Ja säätämisestähän minulla on vasta elin-ikäinen kokemus!

Oliko tuo etuvedon pumppu PPS:n osa? Näyttää nimittäin samalta kuin motonetin halvempi versio pumpusta jota myydään myös vinokoneellisiinkin. Ja siitä voin sanoa ettei ole pitkäikänen pumppu sekä paineentuottokyky on aika huono.
Kyllä se on professional partsin osa, eikä minua kiinnosta sen kestävyys/paineen tuotto, vaan se, että se kestää ylihuomiseen asti. Koska menen torstaina ostamaan pumpun, joka riittää ja pitäisi kestää auton loppu-elämän ajan.
Mutta takaisin omaan projektiini.....
Tänään meinasi tulla APP (Antaa Paskan Palaa) eteen vartteja vetäessäni (taas), kun hain niitä ison kuorman soppia pumpusta riippuen takaisin kohdilleen. Liki sekunnin tekevät vartilla vituillaan olevat sopat, vaikkei pers-dyno huomaa mitään.
Pysähdyttyäni vedon jälkeen auton alta kuului tömäys takapäästä!

Samoin tein vedin D:n päälle ja laitoin lapun lattiaan ja vedin puolen kilometrin kiihdytyksen liki täys-kaasulla. Vedin parkkiin parin kilometrin jälkeen, sammutin auton ja otin 2kg:n sammuttimen käsiini ja ryhdyin tutkimaan mitä tapahtui?
Wiinaahan sieltä vuoti ulos perän päältä!

Tömähdys oli se wiinan ikävä räjähdys ominaisuus! Onneksi se riittävä veto sammutti kaiken palavan alustassa, koska vuoto ei ollut iso, vaan tiputtelua vasta!

Jo toinen kerta Wiinan kanssa lutratessani!

Ensimmäinen tömähdys kävi polttoaineen painetta mitatessani, kun PVC-letku petti lämmöstä!

No, tällä kertaa selvisin säikähdyksellä ja en joutunut tyytymään etuvetoiseen V70:seen, jolla ajamisesta on kertynyt kokemusta kansipokan aikana. Juu, EI! Takapotku-Volvot ovat minun autojani, eivätkä etuvedot! Niitä pidän kehon siirto-välineinä pakolla....

Mikäkö oli tällä kertaa pettänyt? Polttoaineen paluulinjan mutka, joka vuosi perän päälle tiputtelemalla!

Paluu-linja oli saanut vamman pumpun vaihdossa ikänsä vuoksi! Täytyy varmaan tehdä taas kirtkerä valituskirjelmä laadusta, sillä kyllähän rautainen polttoainelinjan pitää kestää vähintään 100 vuotta!

Teimpä sitten puuhapatentin vaihtamalla kaiken painekumiletkuun tankin ja kuskinpenkin väliltä. Korvaan sen myöhemmin kupari/nikkeli-putkella paine ja paluulinjan osalta, kunhan ehdin...
Vein muuten pumpun mätänettiin takaisin! Sieltä sain takuu-ilmoituksen. Joten pumppuni lähtee Boschille tutkittavaksi, miksi se pimeni näin nopeasti.
Huvittavaa oli se, että mätänetin paksuin myyjä tuli kommentoimaan asiaa, ettei takuu korvaa mitään jos pumpusta löytyy hiekkaa!

No, minä sentään vaihdan öljytkin steriilitkin lateksihanskat kädessä, joten ymmärrän puhtauden olevan puoli ruokaa...

Mutta täydet pojot Rikulle, joka palveli asiassa erittäin hyvin ja asiallisesti! :hello: