IPD:n turbo nokasta tuli T-Nokan alapää esiin... PID-säädin 
Se on semmoinen kun sattuu tulemaan!

Takaisin asiaan.
Kokeilin tänään 962 binääriä ja petymys oli taas suuri!
EI TOIMI! 
Jostakin syystä 962 bini ei ole toiminut 954 tai 984 boxissa, vaikka ohjelmat käyvät täysin keskenään ristiin.
Vakiossa moottorissa tuo 962 voi toimia jotenkin, mutta viri-koneessa se ei toimi alkuunkaan!
Olen tässä yrittänyt keksiä syyn kaikista noista muutetuista kartoista ja vakioista, joita on hitusen toista sataa syytä tähän. Olen epäonnistunut kaikissa neljässä yrityksessäni.

Yhden onnistuneen yrityksen olen tehnyt ja kaikkein eniten siinä Wituttaa se, että bini meni paskaksi ja olin unohtanut tallentaa muutokset, joten nollasta aloitin sen jälkeen.

Tästä syystä meikäläisellä noita eri bini versioita on nyt pitkälle toista sataa. Menossa on nyt 2.73!

Mutta takaisin tuohon 962:n. Se toimii oikein hyvin 3000rpm lukemiin asti millä tahansa kaasun asennolla. Sen jälkeen se yskii ja kakoon huolella, jos yrittää päästä paineilla em. lukeman ohitse. Reiluilla alipaineilla siitä pääsee ylitse ja sen jälkeen voi antaa vetoa sen vähän, mitä kotterostani löytyy.
Eikä siinä auta, että olen säätänyt kaikki kartat, joissa uskon/luulen olevan merkitystä juuri sellaiseksi, kuin 954:ssa ja 984:ssa ne toimivat.
No, empä ole hyvää kuullut mistään edes vakiosta 962:sta suomi-autossa.
Testasin säätöjä taas vartin vedossa ja samalla munistelin prätkä-hiirulaista "kiusaten", sillä olin juuri lähdössä vetämään, kun 80m takaani risteyksestä kääntyi prätkä perääni. Ja kun olin paikallani kääntymisen hetkellä ja lähdin samalla aikaa liikkeelle ja tein vetoni normaalisti loppuun. Präkä-hiirulainen vaihtoi vasemmalle ja käänsi tuppea aika huolella.
Minulla oli siinä vaiheessa lappu lattiassa ja menihän se prätkä-hiirulainen ohitseni siinä 80km/h kohdilla, jatkaen kiihdytystään samalla tavoin sinne +150km/h mittarilukemaan asti.
Prätkä meni menojaan sinne sataseen asti, jolloin "aerodynaamisen" merikontin ilmanvastus alkoi voittamaan sen turun tuomio-kirkkoakin huonomman ilmanvastuksen.
Tosin prätkä ei tainnut olla mikään litrainen, vaan joku pienempi, jossa puhti loppuu aikaisemmin.
Ja kyllä, auto voittaa prätkän vauhdin kasvaessa, sillä aerodynaamisin katu-pyöräkin on täysi ladon ovi, jopa merikonttiin verrattuna!

Vartin ajoiksi noillä säädöillä tuli neljästi peräkkäin 15.2s/146km/h (12 vetoa).

Sataseen pääsen sukan imusarjaan laittamalla alle 7,8 sekunnin. Paras aikani sataseen säätöjen ollessa kohdillaan, on 7,2 sekuntia. Samassa vedossa vartti meni 14,8s aikaan, mutta yläpäässä sopat olivat pielessä ylhäällä, joten nopeus jäi 149km/h lukemaan.
Seisovaa kilometriä vaivaa kovasti se, että turbiinin lukko alkaa lipsahdella, mutta ajat ovat mielestäni vakio-turbolle siedettävät matalan 28s luokissa odottaen turbiinin lukon lukittumista n. sekunnin kaasun hölläyksellä.
Loppunopeuksien pyöriessä siellä 177-179km/h välillä. Kolmos vaihteella ei enää toivoakaan vetäistä kilometriä ilman rajoittimen paukkumista.
Ahtamalla jarrua vasten pääsee luokkaa sekunnin nopeammin kilsan, mutta loppunopeus ei nouse silti yli 181km/h ylitse, joten Woimaa uupuu ja reilusti!

Tosin, ei mopolla mahdottomia!

Seuraava prokkis on etsiä uusi AW71L vaihtelaatikko, sillä nykyinen alkaa porsimaan 420tkm lukemissa!

Täytyy taas laittaa kiukkuista palautetta Volvolle, sillä pitäähän moisen laatikon kestää avosandaalia
tm se liki 200tkm!

Ja ahtoja on se 0,9 baaria edelleen! :hello:
Sillä bensalla ja baarin paineella jäin unelmoimaan noista ajoista vartilla ja kilsalla!
Kaikkein "huvittavinta" on se, että sytty-lastu on ollut kokoajan täysin sama!
Säätäminen kannattaa aina!