Haudan vakavaan asiaan takaisin!

Tänään kävin näyttämässä konttia leimasedälle ja hylsyhän sieltä tuli!

Ei mistään päästöistä tms. vaikka hitusen hoikalla kone käykin ilman kuormaa ja pienillä kuormilla.
Mistään nivelestä tms. ei tullut huomautustakaan! Valot moitteettomat jne...
Hylkäys tuli ruostevaurioista!

Kynnyskotelot olivat päällepäin moitteettomat mutteivat enää koputeltaessa!

Viime vuonna ei huomatuksia eivätkä tuntuneet pehmoisilta, mutta nyt olivat suorastaan erittäin "rapeat"!
Kaikkein hulluin ruostevika olikin volvon alkuperäinen vetokoukku, joka oli palkistaan ihan hyvän näköinen, mutta vasaralla koputeltaessa ei enää ollutkaan, vaan siihen napsahti reikä iloisesti!

Joten peltiä menee kynnyskoteloihin ja vetokoukku menee vaihtoon!

Ja nyt kun ajelin pidempään mittarit kiinni, niin se pirulainen rapistelee sytyn puolelta monessakin kohdin!
Eipä auta kuin ajaa se syttykarttakin kuntoon, sillä mikään vakion sukuinenkaan ei selvästi käy "pienillä" modifikaatioilla.
Korvin rapinaa ei huomaa, eikä persdyno sitä huomaa kuin yhdessä kohdin. Mittarit ovat tuossa sitten lahjomattomia.
Vaikka naku on lievää, on se silti nakutusta! Kunnon pingausta ei käy missään kohdin, mutta pingaus on silti pingausta!
Bensalla tuo "virilastuni" pingaa vain yhdessä kohdin (3500-3700rpm välissä) ja vain kiihdytyksessä.
Viinalle se lastu ei sovi edes vääntämällä kunnolla, vaan jostain kohdin se kusaisee.
Tuossapa selitys siihen, miksi sopat ajoittain heijjaavat ja niiden säätöminen on ollut vaivalloista.
Seuraavaksi sitten pitää yrittää kaivella sen pingauksen spektri esiin ja katsoa onko siinä jotain rpm-lukeman kanssa tapahtuvia muutoksia!