Ööö, ihan näin ammattikoulupohjalta sopii varmaan kysyä että hyvinkös ne laitteet nyt sitten likkuu?
Stanan yli-opiskelija!

Opitkos edes oppimaan tuolla koulutuksella?

Minusta laitteeni liikkuvat ihan kohtuullisesti huomioiden materiaaleihin kulutettu raha ja materiaali. Ajasta en puhu mitään, sillä mitään apuja ei ole ollut saatavissa, vaan kaikki on tehty omin pikku-kätösin!

Nykyisin apuja on saatavilla rajoitetusti näiltä kansainvälisiltä LH-säätö guruilta, jotka yrittävät vieläkin "sulatella" tekemiäni juttuja.
Still reading and digesting your mail conversation..
Oho, tulin nimittäneeksi itseni tekniikan tohtoriksi. En sentään ole, mutta mittauksissani oli apuna tohtorismies. Minä taas olen arrogantti munapää enkä ole edes käynyt peruskoulua läpi.
Jep! Niin tulit! Ja jos sellainen olisit, niin olisit melkoinen munapää tässä keskustelussa!

Niin, mitäpä noilla koulu-arvosanoilla on lopulta virkaa, jos voi osoittaa jotenkin muutoin kompetenssinsa tason (pitkä ja kivinen tie!).
Suurimmalle osalle nuorista suosittelen (toivoisin pakottavani) käymään ne koulut läpi, sillä harvalla on mielenkiintoa ja kykyäkään lopulta päästä tarpeeksi pitkälle omalla opiskelu-motivaatiolla!
Vaikken ole kouluja käynyt peruskoulun lisäksi, se ei tarkoita sitä, ettenkö olisi opiskellut asioita!

Mittaustulokset löytyy parinvuoden takaisesta nakutusthreadistä, jossa on aika hyvin käsitelty ja joidenkin osalta jopa käsitetty nakutusilmiö.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=5882.0
Kiitos! Muistutit minua kolmen vuoden takaisista höpinöistäni! :hello:
Huvittavaa kyllä! Olin oikeassa pelkällä ajatustyöllä ja yleistiedolla asioista vinokoneessa! Nyt asioiden oikeellisuus on nyt mikattua dataa
TM!

Olipas virkistävää luettavaa kaikkiaan!

Kaipa olen ollut "kartalla" alusta pitäen!

lisäksi tahtoisin huomauttaa että Bosch 006 nakuanturin ilmoitettu mittausalue on 1-20 kilotutinaa sekunnissa. Voipi olla että tulokset mittausalueen ulkopuolelta ei ole 1:1 todellisuuden kanssa, mutta todellisuushan on vain yksi vaihtoehdoista.
Antureiden mittausalue on ilmoitettu jollain -6dB tms. rajalla! Ja kun ne ovat taajuus-spesifisiä luonnonvakioiden mukaisestio, ne kuulevat "mittaus-alueensa" ulkopuolisia taajuuksiakin, mutta ne vaimentuvat XX-dB määrän. Siksi minusta vakion naku-anturin kuulema taajuusalue on miele
TMnkiintoinen.
Todellisuus on minulle ainoa vaihtoehto! :hello:
Mutta taas siihen pirskatin "motorsporttiin"!

Olin jo hetken epäillyt, että jostakin vuotaa painetta pihalle! Olin oikeassa, sillä hiili-pytyn paksu letku oli pullahtanut paikaltaan pois, eli painetta vuoti pihalle ainakin ahdoilla.

Ongelma korjattu laittamalla U-lenkki hiilipytyn letkujen tilalle kaasuläppäkotelossa.
Lisäksi 0,5 baarin jälkeen kuuluu ikkuna-auki ajaessa tuhinaa sieltä repsikan puolelta ja ahdot nousevat hitusen hitaasti puoliklkaan baarin jälkeen, joten muukin vuoto on siellä jossain!

Mitään käsin kosketeltavaa ei ole näkyvissä tai tunnusteltavissa purkamatta paikkoja.
Joten täytyypä kai ryhtyä ns. normaali autoliikkeen korjaus-tyyliin ja tilata uudet ahtoputket.
http://www.do88.se/en/artiklar/volvo-740_940-turbo-92-98-pressure-hoses.htmlMustana tietysti!

Kaiken lisäksi huomasin että, putsarikotelon lähtevän putken O-rengas oli katkennut ja roikkui puoliksi imuputkessa!

Tässä oli ainekset IMMun tuhoon ja turbon myös, koten säätäjät
TM omasta kokemuksesta tietävät!

Minulla sentään on IMMun verkot paikoillaan! :hello:
Joten jos verkko kestää paikoillaan, niin turbon täys-tuho ei toteudu ainakaan heti!

Onneksi kumi-osien miljoona-laatikosta löytyi heti korvaava kappale, joka oli "hitusen" tuoreempi.
Painevuotojen kestosta ei ole mitään havaintoa, joten voipi olla, että joudun säätämään polttoainepuolen uusiksi hienosäädön osalta ja sen jälkeen joudun tekemään sytty-puolella samat jutut!
Sillä jo hiilipytyn korjauksen jäljiltä +3 astetta meni hienosti siihen, mikä viimeksi nakutti iloisesti, vaikka lämpötila oli testin aikana +4C korkeampi!

Tälläistä on Saatanallinen säätäminen
TM