Porukka yrittää saada mikan tajuamaan että vaihtamalla paremman nokan ja ahtimen mikään ominaisuus ei huonone
Samalla häipyisi ne +4500rpm "ominaisuudet" ja motti pelaisi laatikon kanssa käsi kädessä
Tämän hetkiseen kokoonpanoon voisi asettaa rajoittimen neljään tonniin ja ajaa onnellisena auringon laskuun
No mikä on nokka, mikä vetää kuin T- alhaalta ja keskialueelta ja vielä ylhäältäkin? Ostan heti kaksi niitä.

Eikä se T-nokka ihan niin seinään lopu sentään... Onhan Turboissa ja turbo+ paras tehokin 5000rpm.
Nokka on aina kompromissi, ei ole nokkaa millä saa kaiken. Jos olisi, ei olisi säätyviä VVT pyöriä.

Tehtiinhän tässä taannoin muistaakseni se testi josta tuli myös mikattua dataa, automaattivaihteiseen vaihdettiin T-nokan tilalle A ja kiihtyvyys alakierroksilla huononi, ylempänä parani ja kulutus pomppasi toista litraa. Riippuu tietysti ihan siitä mitä viritykseltä hakee että voiko sitä pitää onnistuneena mutta ei se ainakaan minun korvaan ihan hyvältä kuulosta, edelleenkin huomioiden että puhutaan käyttöautosta jolla suurimman osan ajasta kierrokset oletettavasti pyörii siellä parin tonnin kieppeillä.
Eikös se myös ollut hitaampi varttimailin vedossa 0.5 vai jopa sekunnin?
En myöskään ymmärrä tuota perinteistä kaavaa... No saahan sitä kävellä paskatkin housussa... Huomattavasti mukavempi ilman paskoja.
Kerrankin joku yrittää jakaa tietoa, faktalla ja mittauksilla todistaa miksi joku on parempi kun toinen. Miksi vakio puola ei riitä, miksi vakio sytkälastut ei riitä, miksi vakio immu ei riitä, miksi lastut eivät toimi kaikilla 100% ja miksi ei ei ei.
Silti kaava on: eri nokka, holset, vitusti ahtoja, miksi nakuttaa...? Vastaus ei ole: "LH on paska".
LH hanskaa hienosti nakutuksen, siksi nuo "perusvirit (ja isommatkin)" toimivat. Jotenkin. (
myös minä olen sortunut niihin ekassa volvossa)
Nyt kun saanut oikeasti LH:n toimimaan virityksillä kuten vakiona toimisi (tai no syttypuoli vaiheessa), on se ihan eri maailmasta.
Ts. aivan turha mikään mega (käyttöautoon eli launch control ja muut herkut ei ole tulossa LH

), kun LH hoitaa sen paremmin. Mutta kynnys tälläiseen jätti LH säätämiseen on suuri, koska LH:ta ei ole juurikaan raotettu yleisesti. Miksei...?
Nyt se on huulilla ja mikä on tulos... Paljon luettu topic, oudon vähän kysymyksiä, enemmän valitusta ja nyrpeitä (ei kai sentään kateellisia?) kommentteja.
Tiedän että tyylini kirjottaa on vittumainen, mutta tarkotus esittää asiat ei pitäisi olla.

En väitä tietäväni mitenkään mistään erityisesti. Myönnän, että olen säätänyt LH:ta kymmeniä, ehkä satoja tunteja. Mutta Mikan silti 100x enemmän. Kaikki kunnia hänelle tästä, häneltä se ajatus sitten lähtikin säätämiseen. :hello:
Miksi porukka ei valita kun joku "optimoi autonsa"? Ihan sama asia, romut pysyy vakiona mutta softaa hipistellään.
You get the point.

Sitä paitsi jos vakio mitsun (13c) vetää tappiin säätäen, on sen jälkeen todella helppo säätää esim. 15g, 19t tai isompi ahdin toimimaan.
Nokat näyttää jakavan käyttäjiä eri kastiin. Saas nähä miten oma tulee toimimaan T-nokalla 11mm nostolla ja on ihan made by volvo. 
Helvetti... Varastanu mun päiväunet!

Garretin GT sarjasta vaan joku pieni portillinen kuulalaakerihimmeli (esim. gt3071r) tähän paikoilleen, niin ei tule ikävä 13C:tä.
Onko jollain kokemuksia, ainakin nissanin 2.0 16v turboissa tuppaa toi pakopesä olemaan aika pieni... Miten sitten volvon 2.3 8v