Viinalla ja 8v saa aika mielenkiintosia vääntökäppyröitä alle 3000-3500rpm. (kestää hyvin ennakkoa)
Riippuen tietenkin täysin eri kannesta kuinka nakuherkkä se on, on 16v aina parempi kuin 8v.
Todellakin alle 3500rpm Wiinakone kestää käsittämättömiä ennakoita kilisemättä!

16-tappinen on ainakin nakuherkkä tietyistä paikoista nakutuskarttaa katsellessa, sillä siellä on ilmiselvästi ongelma alue 2000-4500rpm välillä keskikuormilla, sillä siellä nakukarttaa on herkistetty pirusti. Samaten muutamassa muussakin paikassa.

Karttassa ylöspäin nousu on herkistetty nakutuksen tunnistus ja monttu on epäherkistys!

8-tappisessa tuo kartta on täysin tasainen joka kohdasta.

Meinasi syttylastun tekeminen mennä motorsportin puolelle!
40km päässä huoltsikalle pysähtyessä pesemään ötököistä umpeen muurautunutta tuulilasia huomasin, että takalasillakin on jotakin. Haju paljasti sen ATF:ksi.

Siitä sitten auton alle kurkistamaan. Pirskatti! Sehän vuottaa öljyä pihalle!
No, auto parkkiin ja huoltamolta ATF:ää etsimään ja suppiloa samaten. ATF sentään löytyi (mobil 320) mutta suppilo meinasikin mennä hankalaksi. Ostin sitten kukkien kastelukannun suppiloksi.
Rempan jäljiltä oli sentään yksi pullo motoxin ATF:ää (pesuöljynä). No, tajusin sen korkin aukikiertäessäni sen omituisen korkissa olevan putken merkityksen!

Sehän on kaatoputki!

No, pullollinen lirutellen motoxia laatikkoon ja menoksi kotia kohden, toivoen, ettei öljylopu kesken.
Ei loppunut onneksi!
Öljyn paluulinjan helmiliitos siitä katkaistun putken kohdaltahan se vuoti. Joten vika ei ollut iso, vaan ns. jälkikiristettävä kohta!

Liitos kireälle ja eipä näyttänyt vuotavan sen jälkeen.
Tulipahan siinä samalla öljyttyä auton alusta oikein huolellisesti!

Sytty alkaa olla aikas hyvin hanskassa! Tosin sitä 75% kuormien seutua joutuu vielä pikkaisen hieromaan, että siitä saa optimaalisen, kun se on pirskatin kilinä herkkä siinä 3400-3600rpm välissä! Ja toinen "herkkä" paikka on siellä 5500rpm kohdilla, mutta se onkin jo paremmin hierottu!
Näyttää sille, että maksimi ahdoilla syttyennakot jäävät alle 30 asteen tai muutoin laulellaan wirittähän joululaulua!
Silti 15-50% kuormilla väännön kippipiste ei tule esiin edes 45 asteen ennakoilla!

Jännä härveli tuo vinokone, kun sille juottaa Wiinaa!

Selvähän se, kännissähän tuo!
