Syttykartat alkaa olla hiottu aikas paikalleen!

Tulos on vähintään jännittävä ja vedot kohtuullisen kohdillaan!

Varsinkin pintakaasuilla ja osa-kuormilla.
Muodostuneen kartan profiili näyttää tälle.

Ja näin pirusti se eroaa lähtökohdistaan.

Rumasti sanoen siinä on lähtökohtia jäljellä sen verran, että se on syttykartta, eikä muuta!

Tai no, puhuin paskaa, sillä kartasta löytyy tasan kaksi solua, jossa arvo on alkuperäinen! Tai sama kuin missään EZK:n syttykartassa ylipäätään.
2/128 on siis suhdeluku tai 1/64 jos asiaa noin ajattelee!

Olen tehnyt valinnan täyskaasun suorituskyvyn kustannuksella ja jättänyt nakutuksen mahdollisuudenkin pois.
Vartilla se tekee reilun puolisen sekuntia ja likemmäs 10km/h nopeudessa. Mutta kun se naku iskee kunnolla, meno hyytyy siihen asti, kunnes nostaa kaasun ja painaa sen uudelleen lattiaan.
Kiihdytyksessä tuolloin on menetetty aikaa reilun sekunti, joka on varsinkin ohituksissa aikas ikävä tilanne, joten kompromissiin minun on tyytyminen.
Vajaa-kuormilla vedot ovat sitten omasta mielestäni miele
tmttömän kohdillaan!

Ja kone kehrää kuin sähkömoottori!

Täyskaasun vedot eivät ole mitenkään huimaavia tuolla turun tuomiokirkon ulkomuodolla. Mutta kerkiää tuolla kiitoradalla kiihdyttämään silti yli 200km/h nopeuksiin, tosin ei paljoa, sillä Woimaa uupuu.
Numeroina ne näyttävät tälle.
1/4 16,2s 142km/h
0-100km/h 8,3 s
0-120km/h 11,6s
60-120km/h 7,7s
60-90km/h 3,1s
Saas nähdä miten ajat muuttuvat kun pakoputkisto kokee sen kissan vaihdon?

Nimittäin nuo suoritukset ovat jatkuvasti toistettavia kymmenyksen sisälle.
Tosin näissä mittauksissa autossa on romua kyydissä melkoisesti, joten tuo on todellinen käytännön suorituskyky, eikä se optimi maksimi. Eli painoa pudottamalla kiihtyvyyttä saisi lisää, mutta kun se normiajokunto on se juttu mitä olen hieronut.