Kipunan vikaa yritin etsiä tänään siten, että hämärässä kaveri katsoi konehuonetta ja minä ahdoin jarrua vasten.
Kumin yrittäessä aloittaa palamisen, kaasu ylös. Homma toistettiin paristi ja tulos puhdas 0!
Siitä sitten kameraa ja
kakkuloita hakemaan.
Kameran antama tulos pimeässä oli todella heikko, sillä kamerani pisin valotusaika on vain 8-sekuntia.
Paljaalla silmällä 20 minuutin jälkeen erotti jotakin 2 ja 3 pytyn piuhoissa, eli sinisen välähdyksen piuhan ulkopinnoissa. Samaten puolan piuhassa jakajalle erotti saman kaltaisia sinisiä välähdyksiä ajoittain.
Välähdykset olivat sen verran nopeita, ettei niiden alkupistettä pystynyt paikallistamaan millään tuijottelulla, eikä maa-piuhalla sively tuottanut mitään tulosta piuhoista tai jakajan kannesta.
Jakajan kansi oli silmällä katsoen pimeä ja myös kakkuloilla tuijotellessa!
Ainoastaan sen sisältä loisti se normaali välke, kuten pitääkin!
Kakkuloilla katsellessa piuhojen välähdykset näkyivät oikein hyvin, vaikkei niiden herkkyysalue olekkaan UV-alueella, vaan NIR-alueella, mutta noiden GEN1 kakkuloidenkin valonvahvistuskyky on yli 100 kertainen silmään verrattuna.
Puolan piuha ja 2&3 piuha välähtelivät ulkopinnoiltaan selvimmin kakkuloilla niitä tuijotellessa.
Näin siinä samalla ketun ja peuran, vaikken niitä katsellutkaan, mutta kakkuloilla näin ne, vaikka ne vain kuulivat vinokoneen ronksotuksen.
Kameran kuvat olivat kehnoja (ei apua), joten seuraavaksi yritän löytää kameran, jossa maksimi suljinaika on enemmän kuin 8 sekuntia.
Joku 30 sekuntia alkaisi riittämään, sillä se purkauksen alkukohta jää silmältä näkemättä, sillä millisekunnin pituisella purkaus ajalla. Pitkässä valotuksessa jos/kun kamera näkee yhden purkauspisteen, niin se tuossa ajassa kirkastuu selvästi havaittavaksi jalustalta kuvattaessa.
Toki, joku muu alkaisi vaihtamaan kaikkia romuja syttypuolelta EZK:n jälkeen!

Minä en! Sillä tahdon todella tietää mistä mitattu ja tunnettu tilanne johtuu!
Onko vika syttypääteessä? Puolassa? Piuhoissa? Jakajan kannessa? Tulpissa vaiko jossain ihan muualla!?