Kysymys ennakosta oli lähinnä retorinen....

"Huvittavaa" on se kuinka pieniksi ennakot menevät. Lähinnä tässä huolettaa se, että se voi alkaa lämmittämään jo pakopuolta.
Tosin poistin huoleni sillä, että tein seisovan kilsan vedon ja mittasin heti pakopesän lämmöt. "Vain" 525 astetta. Pakosarjan mutka kohta olikin sitten jo +600C koska tuohon mittarini pystyy enimillään.
Punainen se kyllä selvästi oli, muttei yhtään keltaisen sävyinen.

Jännää sinällään on se, että ennakot muuttuvat todella rajusti seoksen funktiona myös käytännössä, eikä vain teoriassa.
Ennakkokäyrä alkaa muistuttaa kääntäen verrannolliselle polttoainekartasta.

Kaipa olen tehnyt jotain "oikein" tai siis Wäärin!

Seisovalle kilsalle ei tullut mitään ihmeellistä tulosta, sillä karvan puolillaan alle 180km/h jäin. Vaatii hitusen säätämistä, sillä bensalla pääsin liki parhaimmilla säädöilläni samaan mutta siihen piti ahdistaa 1,1 baariin asti.
Lampun aikaan pääseminen vaatii vielä hitusen vääntämistä, sillä kyllähän sitä 90-luvun perhe-farkulla pitää päästä johonkin 80-luvun superauton seisovaan kilsaan!

Perskele!
Wiinan yliwoimaa korostaakseni samaan tulokseen pitää päästä vähintään tuolla 0,1 baaria vähemmillä ahdoilla tai tuottaa parempi tulos!

Wiinalla 0,95 baarin ahdistus tuottaa saman tuloksen.

No, kävin hakemassa seuraavan pakokomponentin motonetista, joka poistaa toiseksi viimeisen tukkeuman.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/148533/2-12-Turbo-vaimennin--o1125x47cm-o63mmViimeinen tukkeutuma poistuu vasta kun säätövaihe on kaikkineen ohitse! Sitten ahdistan huolellisemmin ja hitusen enemmän!

Pääsen sentään kahdesta lambusta ohitse seisovalla kilometrillä, vaikka minulla on 4/8-sylinteriä vähemmän!

Wiinan Woimaa!
