Hm... Tänään taas säädin hitusen.....
Kuka yllättyi? Käsi ylös! 
Kun olen tasoitellut kaikki polttoaineen naku-patit.
Kyllä niitä on kaikissa täällä linkkaamissani kartoissa (kuvia tai numeroita)..
Ja sitten se mielenkiintoisin havainto.
Eilen nakutti ja nyki motarilla, paitsi täyskaasulla kiihdyttäessä. Tasakaasulla ajoittain nyppeli ja nakutti kun kuormarivi nousu yli yli neljännen (LH).
Purin virranjakajan kannen tarkastaakseni sen sisällön taukopaikassa, vaikkei skoopilla kipunan ohjauksen puolelta näkynyt mitään ihmeellistä koko matkan aikana.
Kahvit yms. naamaan ja startti. Täysvedot sinne 5trpm lukemiin asti vajaalla kaasulla, eikä mitään oireita. Eikä myöskään täysvedolla.
Loppumatkasta nyppäisi muutaman kerran ja naku-anturi näki (kuuli) kilinää, vaikkei LH:n nakurikastus iskenytkään päälle, joten kyse oli aidosta nakusta, koska suuttimien ohjaus ja kipuna pysyi jännitteissä.
Muistelen, että EZ116K lisäilee ennakkoa kun moottori on kylmä. En jaksa kahlata manuskaa taas uudelleen läpi, mutta jos näin on, se selittää tämän nakun/ennakon muutokset.
Aikaisemmin sama solu kesti vain 11 astetta ennakkoja ja nyt taas 17 astetta!

Ainoa asia, mitä skoopilla ei mittaus/moottori-setissäni näe edes vihjettä on kipinän ajoitus. Absoluuttinen siis.
Vaatisi enemmän kanavia jne. toisinsanoen tonneja lisää, rahassa. Joten tähän mittaus-hommaan en käytä koko auton hintaa plus lisää...
Tämä nakutus on käynnistys kerrasta kiinni ja ennakko tuntuu olevan myös.
Samalla sopitus heittelee pieniä pykäliä ylöspäin kun ennakkon kesto laskee, vaikkei LH lämpötilatieto muutu yhtään riviä tilanteessa.
Imuilman lämpötiloissa ei näy muutoksia, jotka selittävät asian.
Tiedettyjä vikoja autossa on suutinrele/virtalukonpohja tai suutinrele/startti yhdistelmä.
Joten ajatuksia ja ideoita lukijolta kaivataan?!
