Hm....
Olipas mielenkiintoinen havainto. Kun kuskin pukille istutettiin iso mies, niin johan alkoi Volvo nakuttamaan!
Yksin ajaessa saa antaa avosandaalia
tm ihan niin paljon kuin haluaa eikä ropis syttykartalla vesio 89, mutta ison miehen ajaessa ja minun istuessa repisikan paikalla säätöläppäri kädessä ropina ei lopu edes ennakon puolittamisella!

Joten se ei todellakaan ole kiinni ennakosta, sillä pienensin sen niin pieneksi (alle 7 astetta) ja ropisee silti ahdoilla.
Mietin hetken asiaa ja tuumasin, että nyt lähti Bosch platiniumit huitsin nevadaan, sillä luultavasti ne on lämpöarvoltaan ns. vakiot vaikka ostaessani pyysin NGK:n 7 vastaavat eli numeroa kylmemmät kuin vakio.
Tässä etanolisoitumisen asteessa kun tuo sytkä-puoli on tullut kovin tutuksi, niin olen oppinut myös sen, että vakio tulppia kylmemmät pelaavat paremmin ja vähentävät nakutus herkkyyttä merkittävästi.
Nimittäin Wiinamäen miehet tuntevat nakutuksen ahterissaan sellaisena nykimisenä, ettei mitään älyä!

Bensa nakuttaa suorastaan "pehmeästi" etanoliin verrattuna.
No, tankkikin alkaa olla niin tyhjä, että lyön sinne 98 ja "säädän" hitusen bensa puolta, jotta saan senkin lastun poltto kuntoon.
Lopullinen tulos noista on sitten oikea kaksois-lastu, jolla voi käyttää wiinaa tai bensaa mielensä mukaan.
Kokeilimpa V-nokallista automaagiakin. Vetää kyllä ylhäällä mutta alhaalla täysin hengetön. Ei kelpaa meikäläiselle V-nokka.
Kellokin kertoi tylyjä tuloksia, joten T:llä mennään vieläkin!