Alkaa tässä pikku-hiljaa olemaan esissä "nyt on laulut laulettu ja nuotit pantu nippuun".
Enää LH:ssa vastustaa vikakoodien ja muutamien toimintojen liput ja muutama kartta, jota ei binissäni ole koskaan luettu. Kaikki muu on käytännössä selvitetty ja purettu.
Seuraavaksi EZK:n kimppuun, siellä kun on pirusti vähemmän karttoja ja toimintoja kuin LH:ssa.
Mutta nyt voin jo sanoa, että LH:n taivuttaa 500cc moottorista 6000cc moottoriin ja kaikkeen siltä väliltä. Voipi se mennä pienempäänkin moottoriin, sillä en osaa varmaksi sanoa, kun en ole kokeillut kuinka pieneen sen saa.
Nykyinen versio 50 xdf näyttää tälle.

Tästä pitäisi tehdä sitten Suomenkielinen versio kotimaisille säätäjille, mikä helpottaa elämää heille, jotka eivät käytä lontoota jatkuvasti.
Tosin tuosta versiosta lajittelen toimintoja pois näkyvistä, joita rukkaamalla voi tehdä vahinkoja ja jätän näkyville oikeasti ne parametrit, joita oikeasti tarvitsee välttämättä säätää. Hienostelua ja muuta vastaavaa hieromista voi sitten harrastaa mielin määrin edistyessään.
Siellä kun on paljon sellaista ns. turhaa, mitä ei pidä kajota, eikä säätää, ellei tosiaan tiedä mitä tekee. Sillä osaa parametreistä säätämällä LH:n saa sekaisin kuin seinäkellon, jollei noita muutoksia ole huomioitu muissa parametreissä.
Täydellistä säätöohjetta en taas jaksa kirjoittaa, joten laiskuuttani piilotan ne parametrit, joilla voi tehdä hallaa.
Asiasta kukkaruukkuun.
Täytyisi vielä tutkia, kuinka LH ja EZK kommunikoivat tuon nakurikastus johdon kautta, sillä LH kertoo jotakin EZK:lle sitä kautta ilmeisestikkin. Vai liekö toisin päin.

Vasemman punaisen viivan kohdalla laitetaan virrat päälle, jolloin nakutus rikastus piuhan jännite nousee jonnekkin 0,1V nurkille.
Vihreässä viivassa näkyvä pomppininen on se vaihe kun startti pyörii mutta kone ei vielä käy.
Oikean puoleisen punaisen pystyviivan kohdalla kone on käynnissä stabiilisti.

Tässä kohden kone sammutetaan. Vasen punainen viiva on virtojen poiskytkentä ja oikean kohdalla kone on pysähtynyt.
Ja vasta tässä kohden LH menee nukkumaan.

Jännästi tuohon nakutus rikastus piuhaan jää koneen sammumisen jälkeen 3 voltin jännite niin pitkäksi ajaksi kuin LH pysyy hereillä.