Jukkaw, kiitos vinkistä, se spiraalilharja rälläkässä toimii erinomaisesti

Tosin sillä lähtee myös se kova ruoste, joka taas toi esiin vähän lisää reikiä ja koska tuo pohjapellin muoto on tuollainen, niin päädyin vaihtoehtoon B ja tilasin uudet lattiapellit tuohon eteen. Ei niistä tarvitse vaihtaa kuin noin 10cm reunasta, mutta ei tuollaista peltiä suorasta väännä minun taidoillani ja olemassaolevilla vehkeillä.
Kävin myös ostamassa sen pistehitsiporanterän ja se on kyllä mahtava väline. Eilinen meni melko harakoille kun joutui tuota käyttistä käydä näyttämässä tarkastajille yms, niin en sitten iltapäivällä ehtinyt kuin vähän jatkaa peltihommia ja tuulettimen moottorin herkistelin, oli vaan hommattuna väärän kokoinen hiilipidike ja sitä kun yritin muokata viilaamalla niin että mahtuisi lokoseensa, niin poikkihan sekin meni, eli tänään uutta etsimään. Voisi samalla käydä hakemassa kuitulaikkoja, ne näyttivät toimivan maalinpoistossa hyvin ja meinasin tankin putsailla tänään. On sitten sekin valmiina kun maalauskuorma lähtee joskus kuukausien päästä

Sen meinasin jauheella maalauttaa, samoin kuin etukelkan ja muut mitä muovittomia ja kumittomia alustan irto-osia löytyykään. Taka-akseli pitää maalauttaa ihan perinteisin menoin, kun sitä ei viitsi ihan täysin purkaa ja siellä on niitä stefoja.
Samaisella hakureissulla voisi hakea myös niitä hyyvin ohuita rälläkän laikkoja, niin voi avata noita ehjiä peltejä palkkien kohdalta lattiasta ja saa vielä ne samat pellit hitsattua takaisin paikoilleenkin. On se akkuhappo päässyt ainakin repsikan puolella tekemään jotain pientä sinne sisälle.
Ja VP-autopartsin tilaus on lähtenyt, pakkailevat nyt osasia ja kohta meillä on joulu

Automaalit tuli jo ja haisevat nyt tuolla eteisessä. 1,5l auton väristä, 0,5l satiinimustaa, litran verran happopohjaa ja saman verran pohjamaalia. Eiköhän noilla saada lattia maalattua ainakin sisäpuolelta ja ehkä konehuoneenkin pahimmat rosot saa sillä piiloon.