D5 selviytyi kesämiittireissusta suht puhtain paperein. Keskikulutus oli kohtuullinen noin 6,9l vaikka radallakin tuli kolmessa erässä kymmenkunta kierrosta. Kaksi ekaa kertaa meni täysin tuntumaa hakiessa ja etujarrut tuli lämmitettyä aika hyvin. Kolmannella kerralla ajokin sujui jo vähän sinnepäin ja jarrut sai pidettyä kuosissa, mutta päätin jättää siihen ihan varmuuden varalle

Viimeiselle ajokerralle nostin myös rengaspaineita, koska käytetyillä nopeuksilla ja kierrosmäärillä renkaisiin ei saanut niin paljoa lämpöä, että korkeammasta paineesta olisi ollut varsinaista haittaa pidolle. Matalalla paineella vain taittuivat alle turhan paljon. Emännyksen kännykkä-incarista katseltuna paras kierros oli tällaisella rauhallisella ajolla noin 1.50.
Hieman ennen reissuun lähtöä tuli todettua, että moottorinohjaus käyttäytyy ensimmäisen kunnon kiihdytyksen jälkeen niin kuin jossain olisi ahtovuoto. Ensimmäisellä/ensimmäisillä kiihdytyksillä toimii hvyin, mutta sen jälkeen ahtopaineennousu hidastuu ja savua riittää ennen kuin paine nousee riittävästi. Ei ollut aikaa suorittaa kunnon vianhakua sen suhteen muutoin kuin paikat näyttää ehjiltä eikä vuotoa kuulu. Olipahan hyvä syy olla kenkimättä enempää radalla

Jotain videonpätkää on pääsuoran kohdilta, katsottava onko siitä julkaistavaksi.
Tänään otin Polarikset alta, pesin ne sekä käyttöpyörät eli Galaxyt jotka ruuvasin paikalleen. Edessä olevat semisliksit voisi kääntää ympäri, koska ulkokantit alkavat olemaan sen verran sileät.