KKD Motorsport  Samppasport

245 -90 Englantilainen potilas "B6284T" ja muut puuhastelut

  • 1154 Vastauksia
  • 369090 Lukukerrat

Lankku ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karde

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #30 : 15.03.2011, 19:04:52 »
Saako noita truetrac-paketteja suomesta? Mitä mahtais kustantaa? Kysyn tästä ketjusta kun aloittaja on semmoisen hommannut.

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4941
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #31 : 15.03.2011, 21:54:40 »
En ole vaivautunut perehtymään saatavuuteen Suomessa. Tämäkin on Summitilta aikoinaan tilattu paremmalla euron kurssilla, jäänyt hyllyyn ja sieltä kulkeutui mulle haltuun. Eli Summitilta tilaamaan vaan. Taitaa rahti tulla halvemmaksi esim. Falcont:in kautta kuin Summitilta suoraan tilaamalla.
444 -55   145 "Express" -71   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -92 B6304   965 -93 B6304T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa karde

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #32 : 16.03.2011, 22:11:38 »
Kiitos tiedoista. Kuis projekti etenee?

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4941
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #33 : 18.03.2011, 23:13:20 »
Siinähän tuo vähä kertanaan.


Tänään kaikkea pientä sai aikaiseksi hömmäilyn ohella. Hukkaportin poistoputki on valmis, dp:n etuosa paikallaan, 960 lämppärin vesiletkuja silputtu sopiviksi ja asennettu. Pissapojansäiliö löysi paikkansa vasemmasta etukulmasta, ujutin sivuvilkkujen johdot takaisin lokasuojan puolelle ja poistin peltiä oikeasta etukulmasta putsaria varten.
444 -55   145 "Express" -71   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -92 B6304   965 -93 B6304T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa juhnu-79

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 360
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #34 : 18.03.2011, 23:19:01 »
sehän taitaa olla pelikunnossa kesäks :)
kyl mää ny jotain siinä sitten koitin oikeinkin tehdä..:)

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4941
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #35 : 20.03.2011, 00:53:33 »
Vauhtipyörän saaminen taitaa määrittää aika pitkälti sen milloin on ajettavissa. Ens viikko ois lomaa, joten aika pitkälle tarttis päästä muiden hommien osalta.

Dp:n loppuosa ois paikallaan ja "katti" kiinnitetty. Olisi pitänyt vielä muuttaa hieman putken linjausta kardaanintukipalkin kohdalta, nyt joutuu palkin etusivua hieman muotoilemaan uusiksi ettei ota kiinni. Laatikon kohdalle tuli liitoskohta ja klemmari jää osittain alemmas kuin laatikontukipalkki. Mitattava jääkö liian alas.

Konehuoneen puolella tuli hairahdettua ihan eri juttuihin kuin piti, mutta tulipa tehtyä ::) Meinasin maanantaina purkaa keulan pellit konepeltiä lukuunottamatta ruosteiden hiekkapuhallutusta varten. Lukkopellissä on sen verran paljon pisteruosteita(ei näy kuvissa juurikaan), ettei niitä oikein muuten järkevästi saa pois. Vasemman lokasuojan saatan maalata kokonaan uusiksi muutamien pisteruosteiden takia. Saa konehuoneen uudet pellit maalattua samalla kertaa.

Mitä enemmän läpälle tulevaa ahtoputkea katselee, sitä enemmän sen linjaus häiritsee silmää. Pitää siis hommata supistemutka jotta putken saa alemmas.
« Viimeksi muokattu: 20.03.2011, 01:03:29 kirjoittanut Lankku »
444 -55   145 "Express" -71   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -92 B6304   965 -93 B6304T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Paikalla puppet

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1715
  • Näpräilijä
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #36 : 20.03.2011, 11:56:59 »
Pikkasen siistit nuo suoja kotelot!  8) Hienoa Lankku  :hello:
Volvo 240 B230FT
Volvo V70 B5244T

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4941
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #37 : 22.03.2011, 00:30:03 »
Aamupäivästä vierähti iltapäivän puolelle osia hakiessa ja muutamia jäi vielä uupumaan, kuten imuletku turbolle. Tein sitten arviosta suojapeltiin reiän sitä varten, eiköhän se sinnepäin ole oikealla linjalla. Turbolta lähtevän ahtoletkun kohdalta pyöristettävä ylempää peltiä vielä. Tein molempien peltien alareunoihin muutaman kiinnikkeen koriin, jotteivat kovin lepattaisi. Eiköhän noihin pari lommoa saa vielä aikaiseksi maalauksen jälkeen.

Bensalinjat painepumpuilta eteenpäin ois yhtä suodattimeen tulevaa liitintä ja konehuoneenpuolen liitosta vaille. Pumppujen ja suodattimien väliin tuli teflon-letkua ja suodattimilta eteenpäin koneen viereen hapokkaalla putkella. Aika helposti 1,5mm seinämällä oleva 12mm putki taipuu näköjään käsipelissä sopivaa vastinta käyttämällä. Poistin vanhan pumpun telineineen ja paluulinjan. Vanhaa painelinjaa vois käyttää paluuna. Kerääjäsäiliön paikka kateltava kunhan saa tellingit väsättyä pumpuille ja suodattimille.

Turbon öljynpainelinjaan ois koneen alitusta varten putki, lähtöpäästä puuttuu osat kun ei tuolla semmoisia ollut :I Pakosarjan puolelta turbolle menee sitten teflonilla. Hommattava jostain sopivat kamppeet lohkonpäähän jotta saa öp-anturille haaran. Kardaanintukipalkin muokkasin sopivaksi.

Purin keulasta puskuria lukuunottamatta kamppeet pois. Johonkin se on torpattu ja vaihdettu varmaan ainakin puskurin kaasupatruunat, koska molemmin puolin kuoren sivukiinnikkeet puuttuivat. Jäljellä oli vain lokasuojan puoleiset pultit muttereineen. Kuvia päivämäärän jälkeen taas.

Moniurahihnan kiristinsysteemiä katselin vähän ja ensin meinasin samanlaista volkkarin epäkeskorullaa jota on tullut käytettyä parissa eri paikassa aikaisemmin. Monikäyttöinen 8v->16v konversiosta remmiahtimen 6PK moniurahihnan kiristämiseen :) Tahtoo vähän olla isolla halkaisijalla tähän käyttöön kuitenkin hihnan linjauksen takia, selailtava varaosaliikkeen luettelosta sopivampaa tilalle. Triggeripyörän laitoin sinnepäin paikoilleen ja aika tiukoille menee pultinkantojen ja flektin kehyksen väli, jää siihen pari milliä. Täytyy ottaa muovista hieman pois.
444 -55   145 "Express" -71   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -92 B6304   965 -93 B6304T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4941
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #38 : 22.03.2011, 22:49:06 »
Tänään tuli näperreltyä kaikkea joutavaa kuten bensakiskon vaihto vanhemman malliseen. Saa ylimääräisiä osia pois painepuolen linjasta, koska uudemmassa on joku paineentasain/äänenvaimennin linjassa. Tein myös hallille telineen, saihan siinä aikaa menemään muttei pitäs ihan heti vibrailla. Tästä kuva ja sitä seuraava kans.

Moniurahihnan kiristimenä tulee ainakin aluksi toimimaan pieni jakohihnalle tarkoitettu epäkeskorulla, saa nähdä miten hyvin laakeri kestää.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2011, 22:57:47 kirjoittanut Lankku »
444 -55   145 "Express" -71   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -92 B6304   965 -93 B6304T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4941
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #39 : 24.03.2011, 22:35:19 »
Tänään putsasin ruosteita konehuoneesta päälipuolelta ja johdotukset ois aika hyvällä mallillaan koneen suhteen, aikaa vaan menee. Boksin päästä muutama liitos tehtävä ja selvitettävä voiko termarikotelossa olevaa anturia käyttää sekä megalle että mittaristolle. 2-napainen eikä maadoita anturin kautta. Tuttu sanoi käyttäneensä anturia boksille maadoittamalla toisen johdon, mutta "pätkässä" taasen molemmat johdot piti vetää mittaristolle omiin paikkoihinsa jotta sai viisarin liikkeelle. Voisikohan saada toimimaan kytkemällä toisen johdon boksiin ja toisen mittaristolle? Ja noin yleisesti ottaen jos laittaa samaan johtoon lämpömittarin ja boksin, meneekö näyttämä täysin poskelleen?
444 -55   145 "Express" -71   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -92 B6304   965 -93 B6304T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4459
  • LH-uuno
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #40 : 24.03.2011, 22:43:54 »
Toinen pinni anturista tarttee vetää maihin, ei pelaa toinen pinni mittariin toinen megalle. En ota kantaa, pysyykö arvo järkevänä jos mittari ja mega ottaa tiedon samalta anturilta...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Xuppo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1336
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #41 : 27.03.2011, 23:37:10 »
Joo ei onnistu niin että mega ja mittari olisivat samassa anturissa kiinni. Sotkevat takuuvarmasti toistensa toiminnan.
740 -88 16v Turbo
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=432.0
V70 D5 awd -04

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4941
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #42 : 28.03.2011, 22:07:04 »
Juu sitä tuossa tuli toisaalla pähkittyä ja onhan joskus ollut puhetta, että johto per mittari/boksi. Tarttee tehdä paikka mittarianturia varten ja käyttää termarikotelossa olevaa megalle. Tuo kutosen kaksnapaisen lämpöanturin toiminta jäi vaan itelle hieman hämäräksi pätkän tekniikanvaihdon yhteydessä kun suoralla maadotuksella mittari ei sanonut mitään ja molemmat mittaristoon kytkettynä alkoi pelaamaan. Kuuleman mukaan maadoittaa kuitenkin lämpömittarin kautta. Tiedä sitten missä kohtaa kontakti oli huono.

Loman loppupuolella hävis motivaatio sähköhommiin kuin pieru saharaan, tänään tuli sentäs otettua vähän takaisin niiltä osin. Innovaten ohjain sai paikan konehuoneen puolelta iskaritolpan syövereistä, virranjakoblokki on paikallaan kojelaudan sisällä viimeinkin, yms.
444 -55   145 "Express" -71   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -92 B6304   965 -93 B6304T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4941
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #43 : 02.04.2011, 23:26:32 »
Jaa, täällähän tapahtuu jotain :o

Bensalinjan painepuoli valmistui tänään. Tankkianturipakettiin laitoin 12mm putken pohjalta asti. Esipumppua tai välisäiliötä ei siis tule ainakaan vielä tässä vaiheessa. Tankilta tulee letkulla pumpuille t-haaran kautta. Suodattimien välisestä teflonista tuli hieman liian pitkä, joten toinen suodatin osoittaa hieman minne sattuu. Pumput ja suodattimet kiinnittyvät koriin pakoputkiklemmareilla. Suodattimien ja toisen pumpun klemmarin pulttiosaa piti jatkaa jotta ne sai oikealle kohdalle. Mikäli bensalinjassa joku ahdistaa, se on paineensäätimen ja bensakiskon välinen putki. Laitettava kiskonpäähän painemittari tarkkailua varten. Paluulinjasta jäi uupumaan yksi liitin.

Boksiin liittyvät sähköt ovat paria liitosta vaille valmiit.

Takakaarien kanteista laikkasin siivut pois. Pitänee laikata kantti kokonaan pois, sen verran ruostetta on välissä. Jossain vaiheessa joutuu pellityshommiin kuitenkin välissä olevan ruosteen takia.

Pari kuvaa tästä eteenpäin.
444 -55   145 "Express" -71   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -92 B6304   965 -93 B6304T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4941
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 245 -90 "Englantilainen potilas", B6284T
« Vastaus #44 : 04.04.2011, 22:13:15 »
Takakaarista laikkasin sisäkantit kokonaan pois, heppasin kiinni ja laitoin molemmin puolin uutta peltiä kaarenpään ja varapyöräkotelon etunurkan yhdyskohtaan. Vasemmalle joutui pari senttiä leveän suikaleen laittamaan sisäkaaren ulkoreunaan. Lopuksi sinkkispray päälle. Pintapuolen ja kotelosuojan laitan kunhan saa paikkaan jossa on tarpeet paremmin hollilla eli ajokuntoonsaamisen jälkeen. Ei taidakaan tarvita vaihtaa kaaria ihan heti :)
444 -55   145 "Express" -71   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -92 B6304   965 -93 B6304T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

 

Proturbo  Autodiagnoosi