Veivit ovat koneistamolla. Suoria ovat mokomat, mutta männäntapinhelat menneet väljiksi 3-4satkua

Pitäis olla kestäviä, mutta mikä lie aiheuttaa. Sama oli vanhassa koneessa. Koivusen numerolla ei ollut enää helaa saatavilla ollenkaan, Kahalla ei ollut ainakaan hyllyssä mutta Örumilta sai. Parikymmentä oli hyllyssä ja otin samantien 12 jos niitä sattuu tarviimaan. Sama hela käy kuin B2xx vinokoneessa siis. Uudet veivinpultit tilasin Autoracingilta. Flatlanderilta ei ole kuulunut mitään, Wisecolle laitoin suoraan viestiä eilen testiksi.
Lohkonluovuttaja saapui tänään ja töiden jälkeen pistin osiksi. Kiertokangenlaakerit ja -kaulat sekä männät siistit. Pytyt yllättivät positiivisesti, ei sormin tuntuvaa rappua ja hoonijäljet näkyvät ylös asti. En ole noin tukkeessa olevaa huohotusta nähny vielä missään koneessa. Huohotinpurkin poistoaukko sekä henkireikä ulospäin aivan ummessa sekä puolet lohkoon menevästä toisesta reiästä myös. Lohkossa huohottimen paluulinja piti avata alapuolelta ruuvarilla, oli pari senttiä paksulti täysin kuivunutta öljykarstaa ja loppukanava täynnä muuten.
Lopuksi teknistä nippelitietouskyselyä:
Voisiko männän laittamisella vääränkätisesti paikoilleen olla merkitystä sen kestoon kun puhutaan vakiomännästä? Eli männäntapin linja menisi toisella puolella. Varmasti kolkottaa ainakin kylmänä, mutta kulkis suorempaan ylös? Vai onko merkityksetöntä jos laen reuna tai rengasväli pettää ensin?