Mikäs se on tommosella käyttiksellä päästellä, vois olla epävarmaa jollain viritetyllä ajella pitempiä matkoja..
Jaaha löytypä hyvä peltinen yksilö, joku aavistus tulevasta tekniikasta jo on mutta katotaan sitten ajallaan olinko oikeessa 
Joo, nää on vähän tämmösiä. Aina pitää olla ruuvaamassa lyhkäsilläkin matkoilla. Kesämiitin jälkeen tainnut tulla nyt vajaa 500km työmatkaa, vois vissiin kurkata pellin allekin vaihtelun vuoksi.
Otsikosta voitaneen jo todeta, että menikö valkean kanssa pieleen? Mahdollisuus on aika 50/50

Ja otsikosta voidaan myös todeta, että laitoin valkean tähän samaan aiheeseen. Ei viitsi tehdä omaansa sille. Ja voisi samalla aloittaa sen osalta päivittämisen. Siitähän tulee enemmän käyttöautomainen ja englantilainen saa jäädä ns. leluksi

Viime viikolla valkea koki kunnon imuroinnin ja kurakaukaloiden pesun alkuunsa, väheni koiran lemu kohtuullisesti jo sillä. Sen lisäksi on saanut kevyttä pajotusta osakseen. Mm. katsastuksen uusintanäyttö edellisen omistajan jäljiltä(vuotava pakoputki ja takajarrujen tasapaino), uudet lyhennetyt etujouset 14,5mm langalla, takajousista 1,5 kierrosta pois, jarrujen ilmaus/nesteen vaihto, EBC RedStuff etupalat, uudet etulevyt, etupyöränlaakerit, YellowStuff takapalat ja kevyttä takasatulajumppaa, uretaanit etutukivarsiin, panhardiin ja reaktiotankoihin. Ja muuta mukavaa, kuten melkein katkenneen vasemman konepellinsaranan korjaushitsaus ja laitoin Geminit alle.
Vasen vähäruosteinen etutukivarsi piti heittää roskiin, koska edellisen omistajan aikaan etupyörällä oli kolhaistu parkkipaikalla tolppaan. Varsi pallon luota mutkalla, onneksi uusi tuli mukana. Molempien etutukivarren takahelojen sisäholkkien reikää piti suurentaa. Tönärimitalla 0,2mm ahdas. Sama oli muistaakseni englantilaisen kanssa samoilla Superflexin heloilla. Auton peräpää on taidettu tiputtaa joskus kynnyksen päältä alas, tankki on keskeltä rutussa. Täytyy ottaa anturipaketti irti ja koettaa työntää sisältä suorempaan.
Irralleen odottamaan jäivät insertit taka-akselin isoihin heloihin(siiheksi kunhan laitan töistä hyllystä NOS-helat), -765 asetelma, 2kpl 3" Simonsin ovaaleja pönttöjä, 3" rosteriputkea romikselta, jne. Tilaukseen lähti Rallyracelta kierros Gazeja vähän vakiota lyhyempinä. Ehdin ostamaan tätä varten -618 SRE:n, koska nurkissa on/oli edelleen englantilaiseen aikomani vakiosta muokattu vauhtipyörä. Tuli todettua, ettei se kyllä tule pitämään ja sen pitäisi lähteä nurkista lähiaikoina.
Laitoin alkuperäisen tekniikan ennakkoon myyntiin ja kone lähti suoraan moottorinosturin nokasta tänään toisen koneen tieltä. Mikäs sen parempaa puuhaa lomaviikolle. Konehuoneeseen on majoittumassa hopeaan 745:een remppaamani kone, joka vastaa aika pitkälti englantilaisen versiota. Peruskamaa eli 2,5l lohko, 3l kampura, T6 männät, 204hv nokat, H-profiilit, vakio imusarja, jonkinlainen pakosarja kunhan saan tehtyä ja näillä näkymin KKK K27. Oishan tuossa HX40 16 pesälläkin valittavissa jos siltä tuntuu

Kävin hakemassa lattaa moottorikiinnikkeitä varten ja profiilipalkkia laatikontukipalkiksi. Moottorikiinnikkeitä sain vähän alulle.
Siinä se makaa vasta tiputettuna. Konehuoneenkin "vois" pestä kun saa palikat paikoilleen.

Englantilaiseen tarvitsee vaihtaa uudet reaktiotankojen uretaanit. Yks on tursahtanut täysin halki nyt. Oli jo keväällä halkeilleet kaikki kun tein keskiholkkien päälle pellistä lisää paksuutta. Perjantaina töiden jälkeen vaihdoin taakse parempipintaiset kumit. Ei Polariksilla kaksi huonompaa kovin hyviä olleet tullessaankaan.