Eilen tuli viimeinkin aika päivittää valkeaan isommat etujarrut eli englantilaisen vanhat levyt, YellowStuffit, satularaudat ja adapterit. Satulat laitoin purkuautosta, toiseen vaihdoin männän ja kumisarjan. Uusi mäntä olikin alumiinia, alkuperäinenhän on rautaa. Jarrulinjojen jakotukin anturin välistä on hieman tihkunut nestettä läpi. En halunnut remontoida, vaan ostin kaksi M10x1 kierteillä olevaa T-haaraa. Sai samalla ilman ylimääräisiä tulppauksia ylimääräiset etujarrulinjat poistettua kokonaan. Päivitin jarrunesteen DOT 5.1:een korkeamman kiehumispisteen takia. Senhän pitäisi olla ohuempaa, katotaan pysyykö sisällä vai tuleeko kumien välistä ulos

Odotetusti pysähtyy paremmin kuin ennen. Meni jotain sentään kohilleen tänään. Tämän vanhat etujarrut siirtyvät remmiturboon, siinä on palat aivan lopuillaan.
Kaksi huonoa kännykkäkuvaa
tuolla. Sopivasti T-haarojen kuvassa taisi tarkentaa tukivarteen.
Samaa kyytiä vaihdoin englantilaiseen vakiot nokat takaisin ja kannessa alkujaan olleet nostimet. Paikallaan olleissa oli pieniä kulumajälkiä jo kasausvaiheessa ja tuntuu, että hitsinokkien kanssa olisi hieman voimistuneet. Tiedä sitten miten muisti heittää. Sitten ei millään löytynytkään puristuksia koneesta. Ajattelin perinteistä vikaa, eli nostimien oireilua, mutta oli aivan oma moka jonka ehkä voinee kirjoittaa näkyville. Imunokka ei ollut kuin kolmanneskierroksen pielessä

Olen aina merkinnyt nokkien etupäähän keskelle missä asennossa ovat olleet nokkapyörän kanssa. Silloin ei tarvitse sen enempää miettiä nokkien asentoja nokkapyöriä laittaessa. Kasatessa asetin nokan asentoonsa ja nokkapyörää laittaessa merkit olivatkin häipyneet sen verran hyvin, ettei voinut kuin tehdä valistuneen arvauksen. Joka tällä kertaa meni metsään, taisipa nokka hieman päälikantta laittaessa pyörähtää vielä sopivaan suuntaan kuten yleensä. Kaivoin tulpan kannen takapäästä pois ja sieltä katsomalla käänsin nokan kohdalleen. Onneksi mahtuu pyörimään väärässäkin asennossa.
Nyt kun siitä noloudesta on päästy sanallisesti ohi, voidaan siirtyä tärkeämpään puoleen eli ajettavuuden muuttumiseen. Aiemminhan ei ole T6 imusarjaa ollut kiinni. Alipainealueella palattiin vähintään entiseen. Äkkiseltään mutulla T6 sarja hengittää alipaineella paremmin kuin takavedon ja soppaa piti laittaa jonkin verran lisää verrattuna aiempaan vaikka ennakot ovat täysin samat. Puolestaan esim. 1,5bar paineilla veto on selvästi rauhallisempaa kuin hitsatuilla nokilla. Tehon suhteen vakionokilla häviää varmasti.