Ihan ok meni ajelut, molemmat tuli takas kotiinkin ainakin näennäisesti ehjänä
Molemmissa on niin paljon eroa alustan käytöksessä aiempaan ja toisiinsa, että meni aikansa ennen kuin pääsi kunnolla jyvälle missä mennään. Ja siihen kun lisätään noin 1,5 vuotta edellisestä kerrasta tuolla. Valkeassa on tarkempi vaihteensiirto ja sen takia englantilaisessa tuppasi tulemaan jonkin verran huteja kolmosen ja nelosen kanssa. Tai ainakin sen piikkiin on hyvä laittaa

Vaihdevälinlyhennin on ollut jo hetken mielessä englantilaiseen, nyt viimeistään se ois tehtävä ja katsottava vivustoa muutenkin.
Ihan ongelmittakaan ei tietysti mennyt, mutta nytpä tietää vähän missä on kehitettävää ja muutostarpeita. Laitoin valkeassa öljyn ylärajaan ja ensimmäisellä ajokerralla puski huohottimesta aika paljon pihalle. Sen jälkeen ei minkäänlaista tippaa huohotinpurkissa eli noin tikun puolivälissä oltava radalla. Muutaman kierroksen jälkeen vetää todella rikkaalle ja aluksi ajattelin vikaa laajakaistassa, mutta kyllä se vaan menee rikkaalle. Tuli jälkikäteen mieleen olisiko mapin letkussa tai mapissa kondenssivettä joka aiheuttaisi tuollaisen. Antaa seistä hetken ja toimii taas kuten pitää. Eipä tullut käytettyä läppäriä kiinni kun vika oli päällä. Kadulla ihan turha yrittää saada esiin. Lisää tehoa kaipaa, muuten on kiva ajaa. Pysähtyy ja kääntyilee sen minkä tarvitsee, renkaat toimii hyvin ja alustan säädöt vaikuttaa olevan kohdallaan. Kovempaakin voi ajaa mutkissa ens kerralla.
Englantilaisessa oli jo tiedossa että jarrulevyt ravistaa kunnolla lämpimänä ja ne on uusittava ennen seuraavaa ratailukertaa. Tehostimensäiliön paluulinjaan sain näköjään eilen aikaiseksi halkeaman ja sieltä työnsi öljyä pihalle. Vedin nippusiteellä rätin ympärille ja se riitti. Tason pysyessä alhaalla ei rättiinkään tullut juuri mitään. Muuten nesteet pysyikin omilla paikoillaan. Uutena ongelmana tuli satunnaisesti laihalle meneminen vasureissa samaan tyyliin kuin hörppisi tankista tyhjää. Ja välillä ei ollut mitään, vaikka tankki oli kuitenkin vajaampi kuin edellisellä ajokerralla. Viimeisellä kerralla logia ottaessa ei tietenkään ollut mitään oireita. Käytävä johdotukset läpi. Kuitenkin ennen välisäiliön laittoa sai ajella lähelle puolta tankkia ja nyt tulee jo täydelläkin ja lähtö välisäiliöltä on oikeassa takanurkassa. Renkaissakin oli ehkä hieman liian matala paine, tuntuivat turhan rennoilta ja kuvion kuluneisuuden perusteella taisivat ollakin. Silti pitoa oli kohtuullisesti.
Paremmalla puolella(negatiiviset nyt ei kovin isoja asioita sinällänsä ole) alusta on nyt oikein hyvän tuntuinen. Keulan kanssa ei tarvitse enää taistella kuten ennen. Odoteltava seuraavaa rata-ajoa ennen kuin tekee enempiä säätöjä. Kuskinpenkissä pysyy mukavasti syvemmän kupin ansiosta ja istumakorkeus tuntuu sopivalta. Valkeassa istuessa tulee ensimmäisenä mieleen penkin laskeminen alaspäin. Sen enempää aikoja ei tullut ajateltua, mutta englantilaisen päivän viimeinen nopea oli jo ihan ok(videolla) vaikka siinäkin oli muutama hidastava tekijä kuten valkean nopeimmallakin. Lisää ajoa vaatisi taas vaan.
Racechronon mukaan englantilaisen nopeus ennen takasuoran jarrua 226km/h ja valkean 184km/h. Paremmat jarrut englantilaiseen niin sillä kehtaa näilläkin vähäisillä tehoilla(1,7bar) vetää lähemmäs oikeaa jarrupistettä

Koko ajan molemmilla autoilla kierrokset parani ja tuntui helpommalta.
Video tuolla:
https://youtu.be/zuAGKaCB-IE

Alkuvuodesta hallussa käynyt Tarmo_L:n vanha
945 selviytyi myös muutamasta ratakierroksesta NBM:n ohjastamana.