Juuh ei oo enään tänäpäivänä lipassa kiinni, tuppas raappaa turhan helposti kiinni, varsinkin kun alusta tuli laitettua.
Ja lissää kuvaa...


Tuli gts"tuningstudio" alusta (iskarit ja jouset) laiteltua tossa 2011 heinäkuussa...
Ipd säädettävä panhardi polypuslilla.
Perään vääntövarsiin polyuretaaniset puslat.
Takapönttö oli pakko kaivaa hyllystä, kun äänimaailma oli suoralla putkella ihan hanurista.
Oli se aluks ihan jees pörinää...
Tuli kanssa carrellin mustat nahkaset puolkuppipenkit vaihdettua vakioiden runkovikaisten tilalle,
ei tarvi pitää ratista kiinni läheskään niin paljoa luisutellessa penkissä pysyäkseen.

Tässä sitten operaatio kannentiiviste ja samalla sitä peltoautossa ollutta b200f koneen purkua varastoon säilytettävän kokosiks paloiksi.
"f" koneesta otettiin nokka-akseli "k" koneeseen, jtn pieniä rappuja imu/pakokanavista hiottu poijes.
Vetoja nyt en sanois lisää tulleen kuin aavistuksen alas, muuten vetoalue muuttu vain tasasemmaksi.
Nokasta ei hajua että mikä on, kun ei merkkejä missään ole, pelkkiä numeroita vain.
Etuvakaajaan kelpas heittää maali päälle, kun siihenkin tuli polyuretaaniset puslat.
Tässä oli jonki aikaa tommoset valkoset 15" pellit köyhänmiehen kitkoilla,
joilla hetki luisuteltiin ja myytiin kaverin 240 sedanin alle, jossa ovat vieläkin.

Tuommone vannesatsi vaihtokuntosilla renkailla tuli ostettua, 25mm spacerit.
Vanteet 16" 7,5 etuveto et:llä. Näihi tuli sitte goodriden 225/50 renkaat.

Lisää jäähyilmaa, jossaan vaiheessa nostetttiin myös konepeltiä takareunasta,
aavistuksen vähenty lämpöjen nousu eräässä käytössä...
Ainiin ja sähköflekti biltemasta, semmone tullu kans laiteltua ja visko viskastu varastoon.
Päivävalon tapaset siirty etupenkkien alle tuottamaan sitä laitonta vihreää valoa takapenkkiläisten jalkotilaan,
joku reilu 30€ sakko tuli kun vahingossa sattu olemaan ajossa ne päällä.


Mädätyslistatkin sai kyytiä, noh siinä samalla lähti maali lohkeilemaan irti niiden mukana,
joten alahelmast naputtelin maalipintaa sen mitä irti läks ja loput hioin tasaseksi,
sitten vaa täyttöspray purkkeja hakemaan+lakkasprayt.
Kuten tarkkasilmäset huomata saattaa, niin maaliraja näkyy

Noh positiivinen ajattelu päälle ja asenne on sitten se "jos ruoste näkyy,
ni hiotaa ja maali edes jotenkin päälle, ettei pääs mätänee alle, auto kuitenkin enemmin harraste/käyttöauto,
kuin mikään lasivitriini kapistus

Saatan joskus tulevaisuudessa innostua purkamaan koko auton atomeiksi ja sitte maalataan samalla värillä vähän enempi peltipintaa, eikä mitään ylimaalausta niinkuin tälle on 07 vuonna suunnilleen tehty.
Valkosilla pelleillä kera köyhänmiehen kitkat liukasteltiin talven alkupuolella.
Kelpas siinä samalla käyttää 15" virgo kopiot puhalluksessa ja maalata niitä auton ollessa samalla ajossa.
Ostin dragot, joilta hyväkskäytin pelkät uudenveroset nastakumit näille virgokopioille.
Dragot myytiin pois.
Samalla renkaanvaihtoreissulla meni muuten kesä goodridet huulivanteille,
joista tuota hapettumaa/lakkalohkeilua olin tylsinä iltoina metalpolishilla hinkkailut poijes.


Sain talviyönä sitte mäen nokalla väistää penkkaan suht tien keskellä tullutta hiacea,
ratkasevan paljon haukkas penkasta, että ei noussut tielle takasin,
vaan haukkas enemmän ja enemmän, lopuksi haukkas niin paljon että pyöräytti auton.
Muovinen pohjapanssari paskaksi ja raidetangot ja päät väljiksi,
kuin myös hammastankoonkin tuli pieni klappi.(Edit, onkin vain rattiakselin nivelissä pien väljä)
Raidetangot ja päät vaihtoon ja "pari päivää" ajelua ilman panssaria.




Penkkaan vetämisen johdosta sitten pistettii kaverin tallin nosturilla ranttaliks ja 5mm alumiinista pohjapanssari

Hiilikuitukuorinen takapönttö liian siisti, joten tommonen vähä hillitympi tuli tilalle.
Akselinalitusputki myös kera uuden tarvike keskipöntön,
kypsyin sen ylitysputken kolisteluun tankkia ja taka-akselia vasten.
Vanhassa keskipöntössä oli reikäputki lahonnut takapäädystä ja oli täten ns "tukossa",
ehkä osasyyllinen hölmöihin ääniin loppupään ollessa aikanaan sitä suoraa putkea.

Yhessä kesässä suli goodridet alle, ko vanteet ovat nyt tänäpäivänä ilman kumeja varastossa.
En tiiä käyttäiskö puhalluksessa ja maalais nämäkin valkosiksi tai jtn jännää
jättäiskö huulen kirkkaaksi, vai sitten puolille tummaa väriä tms





Gt-raudat tullu aikoinaan myös väsättyä, möin nuo vanhat mustat monstertarraiset kaverille
ja tein itelle ja yhelle toisellekki kaverille uudet veneen laitakaiteesta,
liekö happoa/ruostumatonta.
Sain sitten kaverilta pellit joissa oli taas nastat alla, ne on kanssa jo kulutettu tiehen.
Tylsän mustan sijasta vähän vanteen huulelle maalia.
Uus sarja tuli ni siitä satsista takaset kanssa kankaille asti.
Kaverilta michelin pari taakse ja niitä en sitten ehtinykkää paljoo kulutella, ovat vieläkin alla(ja kulutuskestävät ovatkin)...
Uuet etu-umpiot laseineen tuli jossain välissä myös laitettua, reunukset maalattu mustiksi
(kuten myös vanhat kulahtaneet umpiotkin tuli samoiten tehtyä) jotta tulee tummaoptiikkalookkia.
Vilkun heijastinpinnat "pilalle" maalaattu mattamustalla kokonaan, siis vilkku/parkkiumpiot.
Parkkiteholedit ja oransslasipoltin vilkut kuitenkin näkyvät silti melkeempä yhtälailla hyvin.
Ledipolttimoita olin jo laitellu aika alkuvaiheessa auton hommaamista,
vilkut ja takasumarit on ainoat hehkupolttimot ulkopuolella,
jokuset sisätilan jutut saattaa olla vielä hehkuilla.
Cobran bixenon 5000k satsikin meni keulille uusien umpioiden kanssa.

Ja sit napsahti päässä

Jo jonkin aikaa söi miestä kampuran stefan vuoto, tiputti kivasti öljyjä vakaajan päälle ja maahan.
Myös m47 takimmainen stefa hikoili.
Oli myös taas menossa repsikan puoleinen koneen tukikumi(kone nojas öljysuodin vasten tukikumia),
oishan se ollu vissiin jo kolmas vaihto 35tkm sisään jos oisin alkanu vaihtaan.
Kerran on vaihettu lootan oma, kaks kertaa kuskin puoli.
1-vaihdetta sai pistää jo voimalla sisään, kuten kakkostakin.
Perässä mystistä kloksahtamista aina kun moottorijarrun jälkeen kiihytti, tuntu ihan persuksissa asti.
Aivan kuin ois kuskinpuolen alatukivarren etummainen pusla tai ylävääntövarren puslat väljät
ja jotenkin pääsis metalli metallia vasten hakkaamaan, mutta ei ei puslissa mitään

Päädytty siihe päätökseen, että pinion akselin ja isolautaspyörän välillä liikaa välystä ja
varsinkin kuskinpuoleisessa vetarissa booreissa välystä ja johtuisi tästä.
Täyskaasulähetyksellä/räväkässä vaihteenvaihdossa sinivalkopöllyä perässä.
Homma lähti lopullisesti siitä, kun pakitin reunakivetyksen päälle
ja sieltä alastullessa takapönttö repäs takapuskurin vinksalleen,
jopa sen alupalkin vaihtokuntoon(ennestäänkin kyllä kiinnikereikien ympäristö ollu hapettunu pois).
Kotona päätin riipasta koko putken irti, jotta on helpompi fiksata takasin nippuun.
Noh siinä sitte putkea tutkaillessa totesin että per*ele nyt lähti kyllä samantien koko paska irti ja vähä muutakin.
Putkikin kuitenkin edestä siitä Y-haarotuskohdasta puoliksi länässä maakosketuksien johdosta.
Tässä 200k koneessa on myös tuo laturi ilkeesti vesipumpun alla...
Vakiolaturin oon jo hajottanu aika varmasti vesivuodon johdosta (se lohkisputkiliitos vuosi) jo aikoja sitten.
Hommasin 100A laturin ja siintä on hajonnut jo pari jännitteensäädintä

Vakiomaadotukset ja laturin tulot ja maadotukset on korvattu 35mm2 kaapeleilla.
Ja alkopa kestämään, tai on ainaki kestänyt pisimpään.
Poppiakin kuitenkin rms1500w eestä abaut ja tulee musaa kohtuu kovalla kuunneltua, varsinkin itsekseen ajellessa.
Auto on juu myös nähnyt jos minkälaista poppilaite viritelmää minun aikana.
Auton mukana tuli orkkis etu kajarit ja sitten takaovissa oli mbquartin coaxiaalit
(joista diskantti on pienen työn kanssa irroittettavissa erilliseksi),
on ollut subbarin tilalla tornikaiutinta,subbarin päällä tornia,
subbarin vieressä 8" ikäloput 2-tiet diskanteineen koteloissa,
pelkkää subbaria ja vieressä "baaripöytä" liimattuine tölkkineen,
etuovissa ollut nykyiset 5,25 dls:ät vakio 4" paikoilla törkeästi
ja etuovien alareunassa 6x9 kolmitiet koroke renkaineen,
mbquartit pysyny jonkin aikaa siellä takaovissa.
Subbarina toimi hetken aikaa se Spl pron 12" ns. painesubi, sille oli sitten spl pron 2-kanavainen vahvistin sillattuna työntämässä sen 400rms 4ohmiin mitä myös ko elementtikin vaati.
Välillä on ollut kolmekin vai öö neljä vahvaria samaan aikaan paksissa, mutta silloin kovaa luukuttaessa alkoi jo vetämään laitteita pimeäksi.

Paksiin menee nykyään 150A sulakkeen läpi 35mm2 piuhaa g88a? (autoviihteeltä) piuhaa ja sieltä jakoblogilta nysä pätkä nelikanavaiselle ja samoten monolankulle.
Jossain vaiheessa ehkä 35 tilalle 50mm2 piuhaa.
Ajatuksissa kun oisi että autossa olis aikanaan 6-kanavainen lankku hoitamassa etu sekä takaovet+takapaksin sivuposkissa olevat 8":t ja monolankku subbaria ja thats it, ei enempää.
Erillissarjoja ehkä muutamat nykyisten tilalle.
Nykyään siis mennään Blaukkarin San Francisco cd-soittimella jossa aux-in ja kaks rca lähtöä(taka ja etu).
Etuovissa mb-quart? 2-tie 5,25coaxiaalit, jotka on purettu siten että midi on oven alareunassa ja diskantti vakioritilän takana.
Takaovissa dls:n 2-tie 5,25 coaxiaalit.
Paksissa reilu 70L refleksi kotelossa focus black mk5 12"
Monolankku mohawkin 1000w 1-ohmiin työntämässä.
Nelikanavainen excalibur hoitaa etu ja takaovet.
Takapaksin sivukoteloissa on clarionin 8" kolmitiet ja nämä on soittimen takana,
kelpaa täten pelkkä paksikin auki parkittaa ja jtn musaa kuuluu.
Musiiikkia kuuluu kyll äjo nyt sen verran riittävästi, että kelpaa välillä panostaa muualle autoon


Tuommoset etuoviin laitettu, vaneriaihiot hommattu myös takaoviin(pitäisi vielä hieroa ne sopiviksi).
Mutta sitten voi sanoa hyvästit veivi-ikkunoille, vaikka ovatkin "tuning" alumiiniset lyhkäiset.

Kyllä sitä b200k:llaki on jaksettu joskus

Näitä tilanteita on aika huonosti kuvailtu, kun tupattu vaan itsekseen pelleiltyä tai kera muutaman kaverin ja ketään ei oo oikeen koskaan saanu aikaseks tienvarteen kuvaamaan/yöllä paha oikeen millään kameralla kuvata. Ihmisen silmä näkee mutta kamera ei


Autosta puretulle tankille uutta maalia..
Tähän tarvisi se tankkilaite soveltaa, turvatankin kanssa sais olla soveltamassa sitäkin enemmän kuin tällä.
Paksissa vahvistinta ja subbarikoteloa, niin paha sinnekkään pistää mitään ja vissiin tulee sanomista leimalla, kun bensavehkeet sisätiloissa?? Ja jos auton alle, niin se täyttöputki turvatankille...

b230fb tästä pitäis taikoa ehkä jtn, tässä pikkuhiljaa purkailtu,
pakosarjan pinnapulteista kaks sain poikki, piti porata tyngät h*lvettiin, sitten käyty kierrepakalla kierteet puhtaiksi.
Näihin joista katkes, niin ei oikeen saanu niihin kunnollista kierrettä enään,
josko jonkun tautisen pitävän tökötin kanssa/helicoililla ne uuet pinnapultit jotenkin kierteille/kiinni...


Tämä huutaa putsausta ja uutta maalia, lukkoa sisälleesä kera parempie vetarien.
Ei nyt houkuttais tässä vaiheessa kun auto liikenteestä poistossa ja muutenkin purettuna,
niin tehä niitä äkkinäisiä ratkasuja(kemppi), eiköhän niitä "äkkiä ajoon" juttuja oo tähän mennessä tehty tarpeeksi ja vois alkaa tekemään asiat kunnolla tai ei juur ollenkaan.
On tässä harkittu jo merkistä luopumista jonkun v8 jenkin, tai ison baijerilaisen tieltä tai jtn turbo nelikkoa.
Se nyt vaa on niin että tällä autolla liikaa koettu kaikennäköistä, että iskeny ehkä se liiallinen kiintymys,
eikä tästä ensimmäisestä omilla ansioilla ostetusta ja ees vissiin pikkiriikkisen laitetunlaisesta "ruotsinlaivasta" mieli luopua
