Elekma  Autoracing

VOLVO 245 b200k-> maxxecu jne... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.

  • 172 Vastauksia
  • 70691 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 412
  • Ei mihinkää!!


Laitetaa tänneki nyt ees jotahi, kuvan muodossa. Tarina päällä ei tällä hetkellä olla et kirjottelis mitä on taas puuhasteltu..
Käynnisä ollu ja ois vaan koeajoa vaille et tietää miten jatkellaan harrastamista...
« Viimeksi muokattu: 11.11.2022, 20:53:01 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 412
  • Ei mihinkää!!
Vois kai tänneki jtn lätissä..
Ls2 puolien tilalle viimein vaiheltu dynolabin ign-1A puolat, uudet ajamattomat.
Edellisten kirjotteluide jälkeen varmaan abaut 10h abaut ajeltu "kylillä" holsetilla abaut kilolla.
1,5 bar ehkä vajaa tunti ja kyl huomaa et moisella ahtimella ihan tyhmää ajella alle sen jos haluaa jtn luonnettaki ulos..
Mut oksentanee 13mm kankeaki kohta ulos jos lisempää repii..  :D
3200rpm kohilla lähtee ahtoje puolelle hx52 ja 6500 on räpätin.
Kestävillä palikoilla 2500 paineen puolella ois aika optimi ja räpätin 7000. Mut tollasenaaki omaa makuu jo kiva ajettava.

Noh puolien vaiho jälkee ~6min lämpöseks käyttöä ja sit sammu ominee takanain ku käppäsin tallin ovee sulkeen et ois ajeleen lähteny.
Ei enää pyöri pumppu, ei kipinää, ei pääs läppäril ollenkaa ecuun sisään, tabillaki näkyy vaa connected muttei muuta yhteispeliä tai arvojen yms näkymistä/muuttumista nollista..
Punanen ja vihree valo loimottaa ecussa yhtenään. Ei toimi eikä yhdisty irrallaan virtalähteessäkään läppäriin.
Tämä keissi tossa perjantaina, ni liekö täs tulevana arkena sit soittelee kaik maxxecu jälleemyyjät läpi ja koittaa kysellä et mihi ton ecun kiikuttaa tutkittavaks jotta selviäis mistä johtuu..
Ite käytin sen verra auki, ettei nyt palaneita komponentteja silmää äkkiseltää pistäny.

Ihan kristallipalloilua toistaseksi että mikä v*ttu tohon iski...
Yhden puolan "C" pinni (yksi kolmesta maadotuksesta) uponnu liitinrunkoon, tosin tuon sammumisen jälkeen mulla kävi liitokset pari kertaa auki ja kiinni, että ei varmaa onko syy muualla vai onko jo sammuessaan ollu ko kontakti p*ska.
Tähän haluais varmuuen ennenko tohon kaiketi race purkkia tuppais tilalle ku v1 ei enää saa.
Se jos mikä v*tuttaa jos hajotettais toineki ecu toistasiks tuntemattomast syystä.

Jos ko kontaktin puuttumisesta on edes johtunut ja oiskin nyt ecu totaalisen kaput.
Haluais vastasuuen varalle kehitellä jonkun vikasuojan tuoho lisäksi, diodeja? tms ettei nyt tyyliin oo vaik lyöny niisanotusti sit vaik sitä kipinää ecuun päin?
Tai sit yrittää löytää joku ihan muu ecu jossa ois suojaominaisuuksia valmiiks intekroituna ettei koko parin tonnin maksava p*ska hajoo käyttökelvottomaks ku joku liitin vaa vähä pätkii..

Vinokoneesta joskus luopuessa ois toiveissa löytää laadukkaampaa johtosarjamateriaalia sekä liittimiä.
Nykynen laatu tuntuu siltä että ota pari kertaa liittimet auki ja kiinni, ni sulla on ongelmia liitinpinnien ja liitinrunkojen väljyyden kanssa. Parin vuoden päästä sitte vielä johtis sen verra kovaa korppua et alkaa seki oireileen..
Vai onko mahoton toive saada laatua ku "kaikki" tehää enemmä ja enemmä tulevaisuessa kiinassa ja pilipalimuovista ym kierrätyskurasta leivottuna "sinneppäi"..

Periaatteessa ois tarvin saaja ahtimen v-band dp lähtö pitämää supsuttelemasta, mennä penkkiin kuha sellane aukee kevväämmällä, löytää vaikka lainaan 17 tai 18" ilman spacereitä käypäset vanteet jotta voi sit leiman jälkee lykkää muutaki ku 14" ja 15" alle. Vakaajie kelpaaminen kysymysmerkki ku eessä 21 ja öö olikoha takana 21 vai 23mm.
Gps nopeusmittarin kelpaaminen ja matkamittarin uupuminen, ku omaa mittaria ei saa ehjättyä eikä uusia osiakaa löydy.
Metästää harrastajaystävälline konttori jossa kyselee asioita ja ehkä muutoskatastelis samas paikkaa, kotkan seudulla ei ainakaa mun naamalle sellasia ole.

En ny tiä oliko noston arvosta lätinää, mut kai sit joutaa täälki olla äänessä ees joskus ku tota jäsenyyttäki makselee :ristus


Kuvas viel ls2 puolilla..
« Viimeksi muokattu: 25.03.2023, 18:27:09 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 412
  • Ei mihinkää!!
Vielki edistymättä ja ecu ruottissa kohta 4:ttä kuukautta tt-speedin toimesta ku sinne mokoman aluks kiikutin aikanaan.
On kyselty ~3-4 krt täs välissä jo perään tt-speediltä, ei varsinaisest voi tt-speedille noottia antaa, lähinnä ruattalaisille varmaan...

Täs alkaa olee vähä sellain fiilis et onks nää niitä osia joide kohal homma menee sillai ku "Oho täst autost puhkes rengas tai palo joku polttimo, ostetaapa siis uus auto jos halutaa päässä ajaan" V:> :peetu:
Ei mitää jos mulle ois 2k€ hassaaminen horon persiiseen sama ku 200€ ni ois tilan vaik uuen ecun ja kahton riskillä et porsiiks prkl seki minuuteissa vai oliko syy tosiaan puolien paskoissa liitinrungoissa ja rokkaiski pelit taas..
Koittas tollasia kertakäyttö osia/ratkasuja kyllä ihan vimosee asti ainaki tietoisesti vältellä..
Mä harkittin tähä barraa seuraavaks mosaks kans, noh driftingissä oli jollai onkelmia ja tais lyyä m50 nokalle ku ei ois saanu barraa osia seuraavaa kisaan. Että joo kyl sitä haluais mahollisimma paljo tehä ratkasut siten että niit osia saa vielä tulevaisuuessaki. Meinaan v1 maxxecuki on jo kivikautine ja sitä ei saatavilla, säkällä mä saanen ns takuuna sielt ehyen v1 tilalle/ oman korjattuna/hyvityksen että saan vaik race ecun edukkaammin, mut sitä infoa prkl ootellessa... V:>

Noh jos täsä jtn on puuhattu ni otettu termarilline volvo oem öljylauharilaippa auki ja yritetty vähä sitä hieroa herkemmäks takertelemasta.
Öljyn lämmöthän on siis käyny öö muistaakseen noin 110 celsiuksesa ja lauhari on silti kylmä ku siperia, eli ei prkl kierrä. Siihekä ei uutta termaria oo löytän toistasiks mistää. Eli tiiä sit onko ebay tms termarillisista laipoista mihinkää ja saako niihikää termaria uutta vaik parin vuode päästä enää, et jouvut ostaa sit taas uuen koko paskan sen(kin) toki ei nyt maksa ku pari kymppiä koko mötikkä, mut vähähä se hölmöö on sekin koko paska ostaa jos termari on vaa paskana.. :2funny:

En tiiä oisko vaik seuraavalle mosalle Haltech tms muu ecu jos vaik ois toi toiminta nopeempaa vs maxxecu. Ei tosiaan joo mitään jos viittis laittaa uuen ecun verra sileeks laput silmillä vikadiagnoosien suhteen ni ois jo kaiketi ajeltu ja vehkeet leimassa.
Mut oisha se vähä tollasta "Mun autosta palo polttimo, nyt ostan uuen auton kaupasta" meininkiä..
Tuli kans pari etuvetose 16" peltiä sutivanteiks vihoin löyvettyä.

Käyttiksenä atm 01- t4 v40 automaatti, seki leimaton ja rojektia siinäki. Ajellu tutun koekilvillä, noh nyt porsi siittä lämppärin kenno ni ei ajella silläkää ja ootellaa aeromotorssilta muunmuas sitä ja muita osia saapuvan et pääsee lyömää läjään .Siittä voineis josai kohtii kai jtn tänne satuilla ku tuskin on ihan sellane laita kuntoon, leimaa ja myy pois vehe.
Täs ollu kuiteki mm käyttiksinä aijemmi mainitun vapari v40 jälkee daewoo nubiraa, citikan c2, väyrys mersua, yks skeida felicia ja mitähä muuta oon jättän mainittematta. Sit toki ajeltu millo milläki kavereilt lainassa/laitossa olleil vehkeillä. Mielenkiintosin ehkäpi tän harrastevolvoin jälkee 289cid 4-lovi manuaalil oleva 1965 fastback mustangi...

Jatkellaa taas josai kohtii. Tuppaa olee vähä kuolevaa kansanperinnettä nää foorumilla notkumiset. Meinaa muut somet viiä sijaa. Iteki autojutuissa eniten aktiivinen instassa, jossa kyl vaihtelevasti muutaki paskaa kontenttia jakelee.
Harkinnu jo hetkittäin et mitä mää teen tääl jäsenyyestä maksamisellaki ku tääl niin kuallutta, noh tosiaalta yliajattelevana se on ehkä snadisti sellain autoharrastamisen elossapito. Jos siitä luovun oon ite syylline siihe et ehkä snadi hetki aijemmin tulevaisuuessa kaik tämmöi harrastelu ja autokerhoilu ois jo tuomittavaa. Sehä on selvä juttu et jossei joku omast asiastaa pidä meteliä, viä sen sijan/tilan joku muu. Se sitte vieklö sen joku viherhööpö vai jees tyyppi, ei ehkä ennakkoo tiijjä. Parempi maksaa jäsenyys ja pitää omalta osalta hommaa hengissä O0
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 412
  • Ei mihinkää!!
Voisin mää jotahi lätissä tänneki.

V40 tuliki pistettyä kiertoon yhelle jobbaritutulle ku sillä oli edukas ei käyntii lähtevä leimaton chevyn express kuorkkivani joute, just tyyliin kuukaus ennen enslumia/yöpakkasia. Moista harkinnukki jonki tovin ku näist henkilöautoista loppuu tila ja se ns "monikäyttösyys" ei pääs oikeen toteutuun henkilöautoissa.

Siinä vähä ko vaihon jälkee abaut tuli yks kymcon super 8 nelariskoba kylävehkeeks piitkällä osamaksuajalla vaikka onki 300€ peli.. :buck2: ja sipisteltävää ja rahanenoa siinäki oli enneko jotekute ajeli lähikylillä sillä(kään).
Vanista tullu enempi vähempi rojekti, enimmäksee mätähommia. Startin piuhoje löysyys ja huonot akut oli se ettei käynnistyny. Toki muutaki ollu ja fixattu mut ei jaksa kirjotella. Sen vähän mitä sillä hupikilvillä lähikylillä pyöri niin tekniikka ok. Nyt se tossa jokusen kk seissy, talven ja pohjolantallin takia pihal pukeilla, irralleen katkastu takarunko ja taka-akseli ja irrotettu kiero kardaani.. Induktiolämppärin hommasin ni helpottu moninkertasest ruosteste paikkoje availut.
Tällä hetkellä sellanen fiilinki että jos vanista vois tehä ns jokapaikan höylä käyttiksen vähä niiko punanen 245 oli, mut toki vani isona koslana mahollistaa enempi kaikkea. Mut eiköhä seki kiertoon/vaihtoon lähe jos muuttujia tms tulee liikaa.

V40 ois varmaa vaatinu pahvijumppaa.. Just olit siihi sisäkennon kiroillu uuen ja välikannen vuodon korjannu, sisustaa vaihellu penkkejä kokonahkasii puolnahoista, vaihtanu läsähtäneide coili ta-technixie tilalle d2 coilisettiä, huoltanu, sudit, nesteet, jarrut yms yms ja leimannu, ni tossa mlv season endereiltä lähin viel hyvinkäälle cruisinkiin joka jäi lyhyeks ku paisarist oli hävinny veet ku sattumalt olin jtn muuta tarkastaas konehuoneest.
Siinä sit hualtsikalt hakee kannua ja vettä. Ajella paisarin korkki auki hissukseen abaut 20km kerrallaan sit pelit seis ja nesteide tarkastus ja muutamana kertana sai lisätä ~100km kotio.
Sen verran otti pannuun että hain vaan holtsit ja lykkäsin mokomat koneeseen ja ajelin korkki höllällää revittelemättä hyvällä menestyksellä.
Aatellen siinä että jaa jaksaakoha joskus leväyttää kannen kuiteki pöyälle vai ajelenko ny vaa hissuksee ja pistän myyntihin. Pistin koemielessä myyntiin. Noh sit tosiaa tuli toi vani eteen ni v40 lähti siinä ja lähti v40 jollekki seuraavalle ko jobbariltaki aika lyhyen ajan sisään (liekö kerto eteepäi holtseista koneessa..).
Ennen ko sattumusta harkittin oikeesti aikalail ko yksilön pitämistä, viinalle laittamista, mahd manualisointiakin. No puihi meni..
Vaniin piti parit sataset väliä taikoa, noh siinä tuli sit myytyä hyllystä 531 kantta persaukisuuttaan..

Maxxecu tuli viimein marraskuun lopulla, sen jälkee hupikilvillä ajeltu mokomalla jonnin verra ja ei niil isoil pakkasil oikee skoballa napostellu ajella ja vaniki leväytetty pihalle pukeille..
Ilkiä oli volvoaki pidellä pihalla, mut sentään roikassa ni ei nyt tarvinnu iha täysin kylmiltää tapella käymää. Joku 30min riitti niil kovil pakkasil lohko ja sisälämppäris olo et sai käyntiin. Joka kerta noi kylmäkäynnistelyt kyllä vähän k*rpä otassa lämpösen tallin uupuessa..

Isoil pakkasil tosin saatii 3-pyttysekskin ja hyvä et jakso tartata. Ykköspyttyyn tuost termaria lähimpänä olevasta veskanavasta karannu vesipuristusta ja pahvista palanu liekkirenkaat puhki, Fai(L) pahvi oli.
Muutama kannenpultti (venyvät vakiot) oli pitempiä vs muut 130,8 vs 131,20

Tosa parit vedot vaan tuli 1,8bar "vahingossa" ajeltua, ihmettelinki ku veti vitosellaki raikkarille sutia.. :2funny:
Ko sattumuksen jälkeen ajeltu vielä 1,4-1,6 paineilla teollisuusalueella vähä rajotinrallia luisua ja saatu jostai syystä map anturin 300kpa boost cut käväsemää päällä. Ongelmitta ajeltu kotio ja yks 30km kauppareissuki.
Sit yks lähtökerta kovil liki 30 pakkasilla lohkoon ja hitto et oli startti ku ois kone jumissa. No läks käymää, kävin kaupoilla ja tankilla. Siinä tankilla tyhjää käydessä sit välillä yhtä pyttyä pätki rötäillen pois pelistä. Kattelin pellin alle ja paisarissa enää lirut pohjalla. No eiku siitä prismasta hakeen litra raakaa glykolia. Kaupasta lähtiessä sama että kone jumi startti..
Noh eiku kotio madella ja meni se jääradalle meno reissu sit puihi. Otella tulppii ylös ja epäillä hetken jopa auki jäävää sumua.
No injektioruiskulla sit tavaraa pois pytyistä, mennä tarttaan noin 5sek ilman tulppia jolloin sait ykköspytystä imastua noin desin nestettä jo vaik sumun liitin irti. Jätin sen kuppiin yön yli ja kylhän se sit vihreetä pääosas oli seuraavan pv ja totesin glykoliks..

Laiska ois putsan pinnat ja lyöny vaa coppercasketspraylla uue pahvin tupaa uusil pulteilla, ois ajanu niinki.
Mä hommasi verkkokaupasta tarkastuskameran jolla toki kattelin palotiloja ja jakajan reijästä kankia enneko tät aloin viel leväyttään isommin. Koska jos isompi tuho ni ois vaa nostan avaamatta koko köntin nokalta mäelle ja vinokonepalikat kaikki myyntiin, ei prkl jaksa jatkuvasti olla ruuvvaas. Etenkää ku tästä harrastelusta ei oikeen makseta ja on useampi rojekti päällekkäi + lisäks ajoittain riesana muiden ihmisten laitteiden ropauksia taskurahan toivossa toisinaan välillä asiakkaasta riippuen asiakkaaseen vit*ttuuntumiseen asti ja liki burnoutin partaalle.

Männät oli ok dekkitasossa, et sen perusteella ei nestepuristus päässy tekeen s-profiiliakaan. Vähän kyllä kattelin nelosen mäntää että sielä vois ehkä olla kymmenyksen isompi mäntä paikallaan.. Noh menkööt..

Noh eskaloitu. Pakoohjurit kanavan tasalle nauhakoneella, vingulla nauhakoneen jälet pyöreimmiks. Palotiloista ne ns terävät kohat hyvin snadisti pyöreimmiks.
Saippuavesi+paineilma ni tarttiha sitä venatkin hierasta tahnalla ku tuli kuplia.
Elringin paffi (en tiiä onko uus vai vanha malli) ja muut tiivisteet aution autosta.
12.9 kuusiopultit+aluslevyt kanteen ja pakosarjaan nordlockit prikoiks kymen pultti ja työväline.
Janicolracingiltä 34kg sinkkujouset ja jokusia säätöpaloja, vakiot vapaina ainaki aika progressiiviset(alussa löysät). Uusilla jousilla hävis tuo.

Foorumin ohjeen mukaan kannen kiristys ja tiivareissa vht copper caskettia. Jälkikiristys parin kilsan mummoajon jälkee 110nm sijaan 120nm.
Flushit stp:ltä koneessa ku käytteli ennen jälkikiristyksiä, sit kermaset öljyt ja suti veks.
Taas 10-60 mannolit kera x-1r koneesee ja uus suti.
Puoliks uuet jäähkärit, vihreät mannolilta, tilkka redlinen waterwetteriä joukosa. Keväämmällä vaihtanen vielä kertaalleen jäähkärit ja kesän takia sitte vasta lisempää redlineä sekaan.
Venavarrenkumeja ois pitän hakea marmorilta tai jostain niitä ns avosokalla olevia eikä ns kiinteitä.
Semmoset avosokalliset ko kannessa oli, liekö tot b200et aikonaan entratessa oon laittanu marmoritiskin volvo oem varrenkumit..
Motonetin cortecot ja elringit sysipaskoja, että pitikikin ees antaa mahollisuus motonet tarvikekuralle täs koslassa tässä(kään) osassa.
Ostin motonetin hyllyn tyhjäks, ekaks elrinkejä 6kpl. Noh piti lähtä ostaa lisää ku paskoin elrinkejä jokuset ja kahteen venaan tarvi vielä.
 No 6kpl cortecoja. 2kpl jäi ylimääräsiä ehjiä pussiin.. :peetu:

Ajeltu 1,2 paineilla abaut 50-80km ei juurkaan täysvetoja vedellen (parit kyllä). Kylmäkäynnistys pakkasilla nyt sellanen että lähtee käyntiin kuten punane vapari 245 lähti viinalla. 5 asteen pakkanen oli aijemmin aikalailla raja jotta jouti pistää jo roikkaan jossei halunnu useita starttiyrityksiä. Nyt lähtee ilman roikkaaki. Toki varmasti jos ja kun 10 tai enempi pakkasia vielä tulee ni roikkaan laitan lähti tai ei lähteny ilman jos vaan pistokkeen luona oon. Useimmiten tää kosla pääsee kylmentymään lähinnä kotona eikä kylillä. Enkä muutenkaan tykkää jättää tät kakslankkua mihkään kylille kaikemaailman yöntimojen jne rikottavaks tms.

Noh tovi ajeltu vähä sinneppäi hissuksiin 25-45 välyksillä ja kateltu venavälykset uusiks. 30/40 imu/pako nyt.
Toi paininkupin painotyökalu on nykysillä jousilla jo tarpeen. Kaverilta tuurilla mokoma lainassa, omaki pitää kyl hommaa on sen verra jees kalu eikä tare nokkaa purkaa pois eestä paloja vaihellaksee.
Tän jälkee turbosmartista yks naksu nollasta eteepäi ja jtn 1,3-1,4 pakeille asettuu.
Senkin panin merkille että ennen ton pahvin menoa tää oli ahtopaineen puolella abaut 3700rpm pakeilla. nyt 3150rpm.

Sellanen ikääku tukkosta ilmasuodatinta vasten vetoa/kaksoiskaasuläppäsenä menoa on huomattavasti nyt vähemmän.
Mikä hiton kaksois kaasuläppä ;D No sellane ku varsinaine on seljällään, mut joku kääntääki samalla toista kiinni jonnin verran siihi asti kunnes ahtopainetta on 0,3 jonka jälkee pelit syttyy ja mennään rajottimelle asti hyvin menohaluin.

Nyt saatiin toho alipainealueelleki jtn luonnetta eikä oo läpän tiskiin laittaessa niin paljon tommone tukkone suti/toine kaasuläppä menee kii hetkeks luonne.

Pari kymmenysosaa sai polttoainekartastaki pistää laihemmalle koko kartan alueelta ku kävi nyt rempan jälkee myös paksummalla.

Kyllä ketutti se 531 hävitys, sen ois voinu tähä saumaan tyrkkästä nokalle..
Sit ku tossa oman hyvän venajousipuristimen ja sen paininkuppikalun oman kans hommaa, sekä kun vani on läjässä ja liikkuu. Vois EHKÄ harkita h-profiili päivitystä, v- nokan tilalle ehkä joku muu, sipistellä kantta lisää, vaihtaa venttiileitä ohjureita, laatu varrenkumit.. Jännä nähä, vai ajellaako vinokkaalla tollasenaan kunnes toi räjähtää isommin ja sit ehkä jo sitä muuta mosaa ku vinokasta..

Harkinnassa myös tehä koneen (retroturbon polyt) ja askin tuennoille (minijääkiekot askin pääs ja ite mkm tukirauta kiinteenä korissa) jtn sekä ehkä vaihtaa kiinteen aludampperin tilalle vakio, vaikka harrastelelu onkin, niin toi räminä ja tärinät kyrsii näin pitemmä päälle. Periaattees et kärjistetysti sanottuna tiiä onko alakerta räjähyspisteessä vai liian kovat kiinnikkeet sekä toi kiinteä kampparin hihnapyörä tois värinöitä.

Takaylätukiin, jokka sääettävät jeepistä, tuli holkitettua korinpään m12 pultit, akselin päähä tuli m16 pultit, nyt väheni pirusti pakittaessa ilmenevä stnallinen axlewhop ku niis varsissa oli holkeissa 16mm reikä mut mulla m12 ja m14 pultit. Vielä vois akselin päähä joskus joutoajalla porata toiset kiinnikereijät ja kahtoa josko saatas kardaanikulmaki paremmaks.

Kaverilta tuli osa halutuista Pride audion tuotteista, poppejaki päivitellään volvossa että himassa, jolloin tilalta väistyviä uumoilin laittavani vaniin ja jtn ehkä myyntiinkin..

Jtn varmast unohin, en ny jaksa koko yötä koneella istua vaik täs kipeenä toki ei o pakollisia menoja tiiosa.

Skoba vaihtu päiksee leimattomaa aero sinisee 9-3 237tkm coupe 2001 2,0t 150hv saappiin, sitäki täs sivussa parsittu ja huollettu (mätä).. Sentään mokoman sai kaverin tallissa parsittua.
Nyt se ois keskipakoputkea vailla, sisäpuhallin oottaa etuvastusta josko sillä saatais rokkaan eikä tarvis sulaketta reviskellä eestaas et puhallin sammuu tai puhaltaa. Mennä koittaa leimalle ja viskaa myyntiin. Jos sais volvoo, vaniin sun muuhu häröilyyn pelimerkkejä ku ei o oikeen hääppösesti noita duunejakaa toistasiks..
Saabista saatavilla pelimerkeillä on prioriteettilistalla ykkösenä käyä volvolla penkissä ja haaveilla leimasta, sekä toivoa et jos toi vinokas nyt tulevan kesän, seuraavan talven ja kesän kestäis läjässä vailla isompia remppoja ainaki.
Toki jos vaniinkin tulee hyvään hintaan samaan aikaan palikkaa myyntiin jota tarvis ostella, ni toki niitäkin ja sit ehkä volvon edistys venähtää taas hetkeks. Se on kyl venähelly v*tusti liikaa, päälle vielä stressiä milloin mistäki asiasta ni ei täs mitää juhlaa oo tää harrastelu ollu >:( Maailmantilanneki päättäjineen ja politiikka ressaa myös ja paljon, ns kiire saaha jtn muutosleimattua papereihi ettei tare b200k hommata leimamoottoriks jos tää harrastelu muuttuu kuiteki viherpiipertäjie toimesta hankalemmaks..




Kai täs taas täl erää tarpeeks epäselkeetä ulosantia.

« Viimeksi muokattu: 29.02.2024, 04:49:42 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 412
  • Ei mihinkää!!


Käy piha ahtaaks ja noh pohjolantallissa ompi tosi nautinnollist puuhastella. No tämmöset kikottimet täl hetkellä..
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 412
  • Ei mihinkää!!


Voiskai sit päivitellä, vähän.
Saabbi myyty ok voitolla etiäpäi, käyttikset toistaakseen milloin kenenkin kaverin lainapelejä.
Volvo ja vani löytyy.

Päivityksinä volvos ny 3-tie mac vena turbosmart ruuvin tilalla, toistaseks vähä nihkeesti pää rokannu ja tekeminen aika adhd. Sitä ahaa elämystä ootelles et saatas mokomalla oikeesti rokkaamaa.
Toki noi muutamat yritys ja erehdys kokeilut jo toi heittämäl toivotumpaa käytöstä ja ahtojen tasalaatusta käytöstä.
Kytkentätapoja on jo ainakin 3 erilaista tullu vastaan..
Lopulta otin virtalähteen likelle, letkuja suuhun ja puhalteleen ja naksutteleen venttiiliä, heti selkeni paremmin kun googlen kuvahaun jutuista joihin ei ns pystyny keskittyyn yhtään. Vähän väliä sai kattoa autoa, googlekuvaa, autoa, googlekuvaa... Ei vaan menny päähän prkl.

Ekoina kokeiluina tosiaan vaan sen kalvon tial mvr portin alapuolisen ohjaus open loop tilassa, ylempi portin lähtö(kalvon yläpuoli) vapaana. Pelas ihan ok ja saatiin se haluttu 1,6 bar puhallusta ja pysy tasasesti siinä toisinku sil turbosmart ruuvilla.

Nyt tota vastapaine hommaaki kokeiltu (kiroiltu toistaseksi) että paine tulis myös kalvon yläpuolelle.
Jotta tapettais se portin mahollinen auki hiipiminen ennen tavotepaineita.
Onneks boostcut käytössä ja kaasujalan reaktiokyky hyvä... :D
Vielä ei oo päässä lamppu syttyny omasta mielestä tarpeeksi et ymmärtäs 100% kuin tuo vastapainehomma toimis, vai tarvitaako 4-tie macci tai kaks noita 3-tie macceja..
Kokeiltava myös virittää yleismittari kiinni ajon ajaks tai lamppu, jotta nyt näkis ratakiskosta vääntämällä tosissaan onko se missä kohtiin todellisuuessa virrallinen ja onko sielä vena ns kii vai auki. Pyrittäis siis siihen että jos mac ei saakkaan virtaa liitin viasta tms johtue, ei vehkeet kävis puhaltaan yli. Vaan esim sit vaik puhaltas sen mitä hukkikses on jousia ???

Hukkiksessa tais 1,2 vai 1,4bar jouset olevinaan olla ja halu ois se esim 1,6 saada, se saatiinki pelaan ku oli vaan se alapuolinen ohjaus käytössä.
Toistaseks olevil vastapaine letkukytkennöil ja mtunen asetuksilla ollaa vedelty boostcutille asti(2bar).
Nyt sielä on yks oletettavast toimiva kytkentä, jonka kanssa tarvis vaan mtunen asetukset hieroo kohalleen.
Tai jos vielkää ei toimi halutusti, ni laitetaa sit se pelkkä kalvon alapuolinen ohjaus tohon..
Vähän nihkeetä testailla ilman leimaa ja hupikilpiä, tosa tutullaki koekilvistäki "virta loppu".
Ei hirveesti motivoi puuhalappujakaa hakea 5min pyrähdyksiin tai lykätä edes omilla kilvillä liikennekäyttöön..

Savutusonkelmaaki ollu ja siksi(kin) moti nolla puuhakilpien "turhaan" hakemiseen jos päässä naksahtaa ja heittää vinokoneen suoho.
Vaihettu Elringin avosokalliset venavarskumit, istuu pirusti paremmi. Umpimalliset sais ottaa kaikista myymälöistä pois myynnistä ja heittää roskiin :peetu:  Kolmesta oli jousirinkula helisemässä venttiilin varrella irrallaan. Yksi vähän vinossa istuvan näkönen. Kaikista sisäpuolelta puristus/paikallaa pitopinnalta enempi vähempi nirhaumaa.
Noh savutosonkelma jatkui liki muuttumattomana..
Eli savuttaa ainoastaa tasakaasulla ajossa ja kun on hetken käyny tyhjäkäyntiä, ni alkaa savutus tyhjäkäynnillä.
Specsattu se sitte tulvivaks ahtimeks ku pakopesän jätin paikalleen mutta muun ahtimen otin irrallee ja siinä sit valahti öljyä jo pakosiivelle ja pakopesään.
An4 meno. heti ahtimelta 2cm matkalla sisämitaltaa 17mm ja sit olikoha 21mm sisämitan putkea joka meni sit 25mm letkun sisään. Oiskohan lohkon letkulähössä sit joku 19mm? noh vesijohtohyllyltä kaupasta 25mm letkulle messinkinen letkulähtö isoimmalla reijällä enihau ja oem paluusee tehty kierre siihe isommalle osalle(3/4" muistaaksee).

Noh nyt sielä on öö ahtimelta saakka 23mm sisämitan putkea joka menee sen sisämitaltaa 25mm letkun sisään.
Sekä tulossa yks messinkinatikka jossa 0,5mm pienempi reikä ku an4 reikä. Vieläki savutti..
Noh räläköitii pakosarjan tukea jotta ahin saatii pystympään, kun ollu melkolailla klo 13.30/19.30 asennoissa tulo/paluu.
Nyt edes klo 1/7 asennossa. Ei toistaseks oo ainakaan noilla alle 70 öljynlämmöillä pölläyttän.
Veikkaan että eiköhä se sinne 105 lämmettyä taas savuta..

Lie pitäis tehä taas uus paluu jotta ahtimen saa ihan klo 12/6 asentoon tulo/paluun. Tai sit vingulla pyöristää paluuta holsetista...

Huohotusta on öö 16-19mm sisämitan letkulla omalt pöntöltä keruusäiliöön, täyttökorkilta keruusäiliöön, lohkojakajan plommilta 8mm sisämitan letkua keruusäiliöön, keruusäiliön päältä ennen suodatinta ohuen ohut 4mm? letku ahtimen imuun. Ahtoputket on rutikuivat.
Evaccikin ois varalle haalittu hyllyyn, mut ei oo tullu askarreltua mokomaa putkeen.

Lisäpitkäpaneeli läks pois hyllyy pölyyntyyn ja tilalle jokku lincolnin tms h7 pitkät löyty kaverilta, alkuu halogeenit kokeilin persaukisena, nykyää ledit niissäkin.
Vois sanua et riittävästi valoa nyt nokalla normaaliliikenteeseen/lailliseen ajokäyttäytymiseen.
Toki yöllä talvella luisua vetäessä ja kovissa vauheissa vois enempiki valo olla tervetullutta.
Näöllisestikin ainakin vielä toistaseks uniikkia ratkasua, vastaavalla upotus tyylillä ois sumarit/ keltaset huomiovalot harkinnassa, kuhan tohon nokalle sais muuta etupuskuria/lippaa ensteeks, saisvat myötäillä ne sumarit/huomiovalot sitä alalipan pintaa. Tai sit justii se brossin tyylinen ratkasu.
Parkkien paikka ois nuiski pitkissäki toki mut en laittanu ja tuunko edes laittaan ku sais taas törmäyspalkkia pilkkoa jo liikaa..
Nykyne etupää palkkeinee on niin elämää ja väärinkohtelua nähny, et on kyllä hakusessa löytää tuoho siistimpi puskuri ja lippa ratkasu.

Hifien suhteen etuovissa oem paikoilla pride solo60 diskantit, ovien alareunoissa priden onyx5 v2 keskarit. Takaovissa dls 5,25 midit. Muuten ennallaan.. Hakusessa takaoviinkin vielä onyx5 pari. Focuksen black mk5 12" subbarin tilalle harkinnassa priden m35 12" elementti. Paksin sivuposkis olevat 3-tie 8" coksut olikoha clarion en tiiä päivittäskö niie tilalle jtn, joutas vaan soinnillisesti midbasso kaistaa ~50-300hz saada meinaan rutkasti lisää.
Keskari/disse osalta ollaan ns valmiita ja saatu tyydyttävä sointi eikä ainakaan ko autoon tarvita sitä enään enempää.

Penkissäkää ei oo aikaseks saanu käyä, ei oo niitä jtn ihme lappuja muutosleimalle mis ois sanottu et tosa on ne ja ne jarrut, vakaajat jne.
Ollu vähä sellane "No emmä sinne penkkii viiti mennä ennenku mul on se mac vena tos kii, ettei tarvi alvariinsa ravata penkissä ku osaa vaihtuu"
Sit toki toi savutteluki ollu semmone moodkiller ja aiemmi jo epäilys männänrengasväleistä (onko halki).
Noh mitä todennäkösimmin ahtimen tulvimisest pitäs nyt sit vaan päässä eroon ja josko sit rahatilanteen salliessa penkkiin?

Edit. Niin ja joo on täsä polttoainepaineiden heittelynki kans painittu ja siten myös tänkin takia penkkii lähtö haaveet menny jäihi. race.fi  säädin.
Kokeiltii epman säädintä mitä mm lensulta saa. Noh sitä ei saanu alle 3,5bar paineille säädettyä edes säätöruuvin irtoamiseen asti kokeiltuna. Tarvis lepsumman jousen tai sorvata tavaraa poijes. Laitoin race.fi säätimen takas, siitäki katoin että kalvo oli ehyt, valkonen kalvo sitte btw. Kuullu ko racen säätimestä vaan jtn huhuja et joillai ois kalvoa menny puhki sekä alkan tihlimään polttoainetta ulos, liekö tää niitä yksilöitä vai onko jtn vanhempaa erää eri kalvolla.
Se siis voi olla et tänään sielä on 3bar. Lähe huomen ajelee, ni on 3,7bar.
Saanu siis toisinaan olla eessuntaas ruuvaas paineensäädintä.



Vanissaki takarunko irrallaa, seisoo pukeilla ja pittäs siihe hakia palkkia ja väsätä uuesta tavarasta ns tikapuurunko (houpsou kelpaa leimalla prkl). Nää kuiteki vanhempien tontilla notkuu, ni ei katota hyvällä jos tosa joku seisoo pitkää etenemättä. Seki kuiteki tarkotus saaha ominee liikkuvaks ennen ens talvea.
Saabista saadut rahat oli ajatus käyttää volvon penkkireissuihi ja muutosleimaamisee.
Noh kuinka ollakkaa savutteluonkelmaa pukkas, sekä turbosmartin ruuviin ja siten epämääräsee ahto käytöksee kettuuntuminen teki sen et haalin vaniin(kin) osia. Ku tuli sellain fiilis et volvos jos onki männänrengasvälit halki tms et täys remppa tai vinokkaasta luopuminen tiios. Ni paree viheltää volvon kohalla hommat toistasiks jäihi ja keskittyy vaniin vaihteeks.
Toki ressannu edelleeki se että minne konttorille ton volvon kans sit joskus menee. Sekä haluaa minimoida kaiken väärän papereihin tulevan, ettei se joku möläytys tai kämmi sinetöi sen että mulla on tulevaisuuessa niin paskat paperit tossa notta voi jatkomuutostelut jättää haaveiks vain. Ainakaan kilpien välissä ollen..


Pitänee tulla kai paremmal ajal päivitteleen lisempää, on taaaaas semmoi kutina et jtn olennaista/selkeyttävää unohtu mainita/muokata






« Viimeksi muokattu: 25.06.2024, 04:57:38 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 412
  • Ei mihinkää!!
 Lykkästää ny vaik muutama kuva, on sit tätä ns "showroom" ideaaki noudatettu enämpi.


Tos 13.7 tuli paikallises cruisingis punalapuil käytyy savukoneena.

Tos välissä ennen cruisinkeja myös porsi jakoratas..
Varmaan omaa hölmöyttäkin ku yhes kohtii oli unohtun räikkä kii ja se otti alupohjapanssaria vaste ja lens dampperi helvettiin pihalta lähties.
No akkupyssyllä dampperi takas kii ja kylille. Yhessä pyöräytyksessä sit kai sattumalla yhtäaikaa sekä pumppu höräs tyhjää että jako kaks hampaallista pieleen ja muistaaksee myöhäselle.
Peli heräs perkeleen huonosti, +30% kaasun asennolla vasta tyhjäkäyntiä ja pysty tyyliin ahdoilla vast liikkumaan ja kiihyttämään.

No määhä tosa kohtaa aattelin et nyt se naulas yms ku höräs tyhjää. Öljyt veks ja hippuina öljyjen joukossa mustaa, kirkasta metallista sekä messinkistä hippua. Ei lähten öljyviru kylläkää magneetin suuntaan ku pidin lorotuksen vieresä.

No kattelin kameralla pyttyihi ja sillä katella onks ropinoita ja männät eri korkeuksil dekkitasoist. Kakkoses vähä snadia ropinajälkeä.
Samalla ku männät sit oli ylhääl ni kävin ihmetteleen miks merkit ei satukkaa.
No damperi irti ja huomata et jakoratas pyörii tyhjää. No säkäl viel yks ehyt vakio löyty, se ki i/r painepyssyllä lukitteen kera.
Uuet mannol10w60+100ml x1r ja mannol sm143 suti taas tupaan.
Pelaa yhtälailla ku ennen ko sattumaa.
Hiput öljyissäki voi olla kannen pirrauksesta tulleita jämiä.
Savutteluongelmista aletaa kärsiin vast ku öljynlämmöt on yli 90astetta

No otin punalaput ruisinkii ja tuli siin 130km ajeltuu ja siin palo se noin 23L e85:sta.
3700-4100 pakeilla ahtoje puolelle, vaihteesta riippuen. Rajottimen taisin 6750 nostaa 6500:sta.
Mac vena pelaa nyt odotetusti ja 1,6 tuuttaa painetta, liitin irti menee portin 1,4 jousien mukaa 1,4(mul oli siel 1,2 ni vaihoin ne 1,4:siin).
Kolmosella ja nelosella kulkevin ja jollain haistapaska renkailla saattais sutastaki.
 Nykyset 225/45r17 Kormoran gamma b2 2016 paistoset ei sudi vedossa kuivalla missää kohtaa ilman kevätjuhlaliikkeitä/kykäpommeja.
Pienemmil pykälil ei ihan syty täysahoille ja isommil pykälil tuntuu ettei mee mihkää :D
Kirosin ku ei sadekelil enää satasessa saa oikeen millään järkevillä kevätjuhlaliikkeillä sutimaan.
Toki jollain kunnon reikäpää vastaheitoilla kytkinpommeineen varmaa saaki irti ku 140 vauhissa saa b200k:llakin ku oikein heittelee..
Niijoo ja ei oo launchia tai antilageja vielä edes kokeiltukaan, pitäs opiskella lisää et mitkä asetukset on hyviä niille.
Voi esim olla et se 350hp sais penkissä. Mut toimintarekisteri niin ylävireine et joku 250hp hyvällä rekisterillä oleva menis paremmin driftinkileikkeihin ku tää.. Ois kiva kyl kokeilla antilagin kera et miten toi ajaminen muuttuis ku ei tarvis ootella syttymisiä taikka ajaa koko ajan "kaasu pohjassa".
Casteriaki pitäs saaha lisää että ohjauksen omineen palautumista keskelle saatas lisää. Vakiotolpat 40/30 gts setillä, vakioalatukivarret polypuslin ilman mitää säätöjä tms ei vaan suo tarpeeks casteria. Joutuu ite ajaa liki kokoajan luisuhommissa ratilla, eikä pääs käyttää hyväks kädet irti ratista palautusta.

Wavetrack torsen murikka on pettymys +1000€ siihe hassanneena, jos 3-kaistanen tie ja siinä haluat pyöräyttää ni kyllä se prkl vaan sisemmällä sutii, suoristuessaan alkaa vast kahta piirtää.
Ehkä tarvi välissä kytkinpaukunkin "herätykseks perälle" et joteki ees menee liipissä.
Tai sit pitää laittaa paikallaa suorana kumit tuleen ja sit ku sutii ni sit vast pyöräyttää ja sit piirtää kahella pyöräytyksessäkin.

Aattelin et tosa ku yks penkkipaikka menee takas sorvin ääree kesälomiltaan, ni kävis repäsees ees vaik pari vetoa vaikka paska savuttaaki. Joku konttorikierroski pitäis kai suorittaa et tietäs mil konttoril ollaa asiakaspalvelijoita ja millä vaan halutaan mahollisimman paljo rahanmenoa ja vitutusta asiakkaalle.

Tympii jos tänki kajautan ja jää sit pimentoon mitä tästä(kin) mahollisesti sit on suunnillee irronnu.
Monilla autoillain pitäny käyä penkeissä useampaaki kertaan kattomas mitä jokku rävellykset on vaikuttanu, mut kertaakaan en oo käyny. Prioirisoinu siihiki menevän rahan johki muualle...
Se hieman jo risoo et jos sama kaava toistuu ja paskon tän kattilan tästä ja seuraavaks nokalla on vaik suora6 ni arvo siinä sit mitä tää on tuutannu vinokoneella.

Jos savutuksesta päästäis ni houkuttas kokeilla se 1,8 työntää ahtoa. Mitä turbosmartin ruuvilla aikanaan käväs moisissa vahingossa ni kintaalla et kolmosella ja nelosella alkais ees vähä kirjottaan.

Mietin tosa kans et onko ketkää käyttäny b200k lohkobensapumppua alipainepumpuna..
Harkittin jo sitäki huohotuksia imemään ku sellane hyllyssä notkuis... :D
Evac tarttis an10 kamoja jonni verra, niitä ei löydy hyllystä itellä.

Saa toki heittää ideoita mitä vippaskonsteja toho tasakaasulla ajo alueella ilmenevälle savutukselle tekis.
Kaiketi huohottaa liikaa ja/tai jo alle 50h sit kaikkineen huollettu holsetti on jo ehtoo puolella.
Stp smoke stop purkkiki oottaa moottoriin kumoamista kuhan tikusta häviäis sen verra tai imasen sen tieltä tavaraa pois ettei oo jo yli alueen, on nyt siis ylärajassa. Puol välissä ollessaan ei myöskään savutus muutu.

Ruisingissaki oli vähä nihkee pyrkiä ajaan ns veto päällä. Tai että ois tasakaasua vitosella tai kutosella.
Noh karkeesti ku koneessa on 120kpa mappiarvoa tai yli ni ei savuta sen yllä ollessa koskaan. Muistelen että 50-90kpa välillä savutus pahinta.
Tossa 130km lenkillä ei kyllä tikusta ollu hävinny mittää, vaik pölläytysten määrästä ois voinu olettaa muuta.
« Viimeksi muokattu: 27.07.2024, 22:13:09 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 412
  • Ei mihinkää!!
Voiskai tääläki lätissä ku tavan peukaloide pyörittelyy kelien puolesta ja syysflunssa/kuumekin prkl vähän iski tappaan tekemisen kuntoa.

Ahdin ehtoolla, keskiö väljä ja akseli. Ylikokolaakereilla huoltosarjaa jos olis, niin jokskin toviks ehkä nykysenkin elvyttäis.
Ajelin pelkäl pakopesällä röpötellen "vaparina" lämpöseks eikä pölläytä yhtään.
Paluussaki oli pyhällä hengellä yks tulppa ja ei se ainkaa paikallaa käytellessä ja polkiessa lentän vekka. Vast kyläringin jälkeen oli tippunu johkin.
Et sanosin että ei oo huohotuskaan tuomassa vastapainetta paluuseen..

Löyty sen verra sopuhintaan hx55 niin poistin semmosen.
Noh oli ennen kiilaittoa sormituntumalla sellaset välykset mokomassa että vähä skeptinen huutaako mokomaki huoltoa..
No ajelin lämpöseks 105° öljyt ja ei savuttanu ku yhessä vaihteelle vaihossa pöläyksen 0,5 bar käydessään. Ei päittäistä tuntun sormiin käynnin jälkee.

Noh toinen päivä ja konttorille kahteleen mitä mokoma kosla painaa.. 1585kg kokonais omamassa. 760 näytti etuakselille ja 825kg takaselle.
Kaiken jären mukaan ny si öö 226kw saaneis penkissä abaut repiä ???

Tuolla vaakareissulla sit joku hybridiapina ja uuempi mondeo alko kiihytteleen rinnalla ettei meinan päässä takas normikaistalle ja kohta nouseen rampista.
Siinä sit vähä vetoa..
Jälkeen 500m rauhaksiin ajoa ja jätin tankkausmittarilla käymää tyhjää.
No hx52 lailla hetken tyhjällä käyessää alko se savuttelu. Pelit seis ja eiku tankaten ja takas kotio, eikä siinä matkalla savutellu. Öljynlämmöt käväs 115°

Eipä ny si ajella tuollakaa hyrrällä jottei siitäki mee akseli ja keskiörunko moroks, kun vielä kai edes tuon saa tikkiin huoltosarjalla.
Hx52 tuli ajeltua savutuksista ajoittain kärsien varmaan ~2-350km.

Hx52 11cm 70/84 pakosiipi. imu 66/99
Hx55 22cm 80/86 pako, 64/99 imu.
Täsä nyt arvotaan että kehitellääkö uus keskiö siipineen hx52 jostaki, jenkeistä sais ~200€ tulleineen.
Vai hx55 huolto ja sille pienempää pakopesää..
Vai molemmat myyntiin ja "joku" ehjä turbo niil rahoil tilalle..

Mitään pillerihyrrää tonne ei mieluusti laittas. Tykästyin ton hx52 kans olevaan luonteeseen.
Toki jos vähä haluais viilata niin kevyemmät pyörivät ja/tai 10cm pesä hx52:seen.

Aludampperin otin pois ja pistin vakion tilalle. Sopivien ja hyvien kiilahihnojen löytäminen tuottanu tuskaa rajottimen noston jälkee. Oisko 6750rpm ollu ny.
Aludampperilla ohjtehostin+vespumppu pyörittävä hihna kertaalleen lentän mäelle hyvä ettei jakopään väliin... Ei onkelmia 6500rpm rajottimella.
Noh lähinnä kyllästyin tyhjäkäynnillä humppaa luukuttaessa jännitteiden notkahtamiseen, joten vakiodampperi isomman halkasijan kera poistaa ko ongelmaa. Nyt ootetaan että ulkomailta tulee pari 11.9 leveetä hihnaa. Kun nykyset 910 ja 1025 10 leveet on ihan pingollaan.

875 ja 990 oli 10 leveinä ok aludampperilla paitsi Daycon pasket tuppas vinkua. Pix 1000 erittäin hyvä mut tehostajan kiristys liki tapissa.

Ohjtehostajan letku omaa eristeen mutta makaa ykköspytyn putkea vasten ny vakiodampperilla.. Ei pitkäikäne tolla 1025x10 hihnalla ko letku..

Ehjää ahdinta ja ok kiilahihnoja vailla jotta vois taas ajaa ja alkaa harkitteen penkissä käyntiä. Toki tollasenaaki pihasiirtoja tarvittaessa matelee.

Muutosleimaamiseen stressin aiheena vielä nykynen 21mm etuvakaaja (23 tarvineis kai olla..). Ei tuo kyllä gts 40-30 alustasetin myötä kyllä prkl vaapu, joten henk.koht en näe paksummalle vakaajalle tarvetta..
Vertailulaput tms mikkä varmasti kelpaa, ku konttorikierrosta harrastaneena useammallaki konttorilla ja inssillä on omat näkemyksensä mitä kelpaa.
Nooeusmittarina aem gps.
Matkamittaria/trippiä ei ole.
Sitte haluis löytää katastuslailliset 17" vanteet 235-245 renkaineen vaikka vaan leiman ajaks lainaan, jotta sais moisia myös otteeseen samalla kertaa useiden eri muutosleimakäyntien sijaan. Ellei kelpaa noi nykyset 8,5" 17" pellit..
Liekö muuta, jaa a en tiiä tarvineeko vinguttaa holsetista tekstit pois, toisaalta eipä tonne vinomosan kylkeen hx55 isompaa oo ainakaa eksymäsä :D
Aatellen tilannetta että papereissa lukee hx52 vaikka ja seuraaval leimalla ois hx50 nokan alla tai joku borgwarnerin ja holsetin risteytys..

Kelit on persiistä,express vanin runko yms mätähommat maalailuineen alkaa olee aika hampaita kiristelevää puuhaa pohjolantallissa.. Saispa ny prkl vanin ees omineen liikkuvaks hitsattua enne lumia, ni pääsis edes siirtään mahd parempiin puitteisiin maalattavaks..

Yhestä kahen auton tallistaki jossa 4hlö ni lähin veks. Kitkutan ilmankin, kun tuostakin tuntu maksavan tyhjästä.
Vanhempien tönön tallissa vähän arpapeliä millon saapi mitäki tehtyä ilman napinoita, talvella varsinkaan ku heidän autot sisällä.
Itseä palvelis enemmän talli jossa mulla ois vaikka tolle chevylle/volvolle jatkuva lämmin tallipaikka+ toiselle autolle rassaus/nosturipaikka sovittavissa olevaksi ajaksi kerrallaan. Plussaa jos pihalla lääniä ja vaik katoksia ja  vaik kontteja lisäromuille.


« Viimeksi muokattu: 09.10.2024, 19:25:28 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy