Race.fi  Puotilan autokorjaamo

VOLVO 245 b200k-> maxxecu jne... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.

  • 169 Vastauksia
  • 65015 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!

Vanha "Borg beck" levy tarkemman tutkiskelun johosta osottautu ehkä turhan sudeksi. Tilasin tommosen.
Eli keulille nosto lykkääntyy.
Silmälaakeri on ok, Sach 035 asetelma on ok, painelaakeri uusi. Joten pelkällä uudella levyllä uskaltaa niputtaa.
Kai tuo sen ehkä yläkanttiin arvioidun 235hp/360nm kestäis ??? M47:n kesto taasen pelottaa sitäki enempi :2funny:
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vaihda asetelmakin.

Yleensä kytkin alkaa luistamaan kun asetelma väsähtää. Sitten kuluu levy ja sitten loppuu matkanteko.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Sachsin asetelma muistaakseeni löytyy jo entuudestaan. Warkka on vielä tunnetusti tarkka rakentaja, eli jos se näyttäis hirveen käytetyltä tai huonolta, niin se olis roskissa jo.  :D

Tsemppiä prokkikseen! Öljynpaluu näyttää hyvälle.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Joo sen verra tarkka haluisin olla, että pistäsin nytki mielellään ton auton tekemisen jäihi tän "väkisin" pakertamisen sijaan...
Tekisin enemmän kun mielellään kerralla valmiiksi, ilman mitää välimallin tekniikoita. Menis useampi vuos.
Ois moniaki asioit jotka vois tehä rutkast paremmin.
Hommaisin mieluummin toisen auton jota sit voiski laitella miten sattuu (vähä ku 460), kun siihen ei ois mitään tunnesiteitä kertyny.

Mut joo..
200k:n perässä olevas asetelmas iha selväst silmäl nähtävis miten on asetelma jo väsähtäny (käpälät sisällä&käret kulunu) piti kyllä.
Okei vapari vs turbon asetelma, mut kumminki.
Kauheeta intoo ei o satsaa kummosempia summia nyt m47 ja kampparin välille muunmuassa.
Tarve kumminkin tulevaisuudessa laatikolle+voimansiirrolle joka kestäis sinne 700nm asti :)
Saatetaan jäädä 600nm tietämillekkin, mutta kun ajotapa on mitä on, niin pitää ylimitottaa.
Tuo kun pyörii päässä, niin helposti turruttaa halut satsata nyt m47:n kanssa mitään hirveempiä.
Ehkä mä nyt tässä välivaiheessa maltan ajella vähemmän reikä päässä ja kestääkin kai :D
Toki jos alkaa heti kättelyssä tuntuu toivottomalta, niin pakko se on asetelmakin vaihtaa sitten :)

Btw jos mainitsin m47 mystisest vapaalla niksahtelusta, niin syyllinen tais olla siinä kopan alla olevassa "levyn" paikallaapito jousessa.
Ne kaks tappia pitänee olla niien jousen "käpälien" välis, mut olikin karannu kardaanin päästä katottuna molemmat tappien oikealle puolelle ??? Ehkä epähuomiossa sillon aikanaan kun kurkkasin, niin oon kasannu pers*elleen :D
« Viimeksi muokattu: 27.12.2014, 00:19:55 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
https://www.youtube.com/watch?v=EDLdQ1AOJjY&feature=youtu.be

Uudenvuoden tunnelmissa... <Kippis>
Viteolla sit pari kirosanaa :D
Älkää ampuko tästä "perseilystä" ettehän?  ::) :2funny:






Löys välijäähyki paikkasa piene pähkäily jälkee.
Päätin sitteki tinkiä siitä ahtoputkien viemisestä niistä tehtaalta jo löytyvistä isoista reijistä.
Tulee itteasias vähemmän matkaa ahtoputkeakin nuinviistee.
Pari cm jos ois cooleri kapeempi ja senki eestä korkeutta+ himppunen kennon paksuuutta. Lähdöt keskellä cuuleria,
niin vois miettiä uudestaan niistä valmiista reijistä vetoa. Nyt annetaa rasiaporaa tai/ja puukkosahaa keulapellille.
« Viimeksi muokattu: 02.01.2015, 02:32:19 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!

Uus levy

65nm momenttiin kera "lujan" kierrelukitteen, luulis vauhtiksen pysyvän.
Asetelmasta ja vauhtiksesta tuli hienoisesti hierastua 320 paperilla vähän nuita paskoja poijjes, kuvassa vielä koskematon.

Mikähä virka tuolla vauhtipyörää vasten olevalla reijällä on, jossa kuvassa kii kierrettynä tuo "putki" ???

Saatu keulallekkin jotenki...

Epoksiliimalla tollanen "jatko", sitte perus abikoilla kii orkkispiuhaan ja kutistesukat liitoksie päälle.
Auton alla hiukkase mukavempi liittää kun ei tarvi sokkona metästää anturia, eikä siinä kyllä pitkään mikään naaras abiko ois kestänykkää ilman liimaa.

...

Tää on yks vaihtoehto retroturbon polytukien kanssa, eli ohjurireijästä sorvaa isompi jotta tuen pultti mahtuu läpi.

Mutta tää paras vaihtoehto, eli tuossa lohkon palassa siihen reikään johon kuuluukin.
Mutta tässä palkin päässä sitten tuoho suurennettuun ohjuritapin reikään.
Voitte arvata että ensin vänkläsin laatikon tukipalkkia v*tun väkisin pari tuntia paikalleen kera kaikemoiste sivistyssanojen.
Vasta hetken mietiskelyn jälkeen irrotin koneen kiinnikkeet. Nostin konetta ja tein näihin nää suuremmat reijät jotta istuu  rutkasti suoremmassa :facepalm: :facepalm: Nyt on laatikon tukikumikin sentään suorassa eikä vinossa.


Repsikan puoleinen pienes jännityksessä, mutta ei ole mitään siihen verrattuna mitä aluksi..

Sinä noita tuki"kumeja" ropatessa piti otella laturia poijes eestä..
Loppuyöstä ei oikeen sytyttäny, siinä kiristäjäuran toista päätä lohkon päätyyn yrittäessä tajus, että mitä helv :2funny: :2funny:
Sirryin suosiolla istumaan tuolloin hetkeks tietsikan äärelle kera <Kippis> Ja suosiolla nukkumaa :D



Piti saada joululahjaksi 200€. No isäukko visioi uuden hitsikoneen ostoo, aattelin suostuu niillä rahoilla omalta osalta tuon hankkimiseen.
~720€ ebayn kautta saksasta. Mig, tig ja puikko. Kaasu pitäs melkeepä hommaa jotta tuosta sais ilon irti.
Vielä ei oo tullu koitettua ollenkaan.

Vanhaan ohjaustehostajan paineletkuun jatkoa ja uutta yks mutkakulma kera "kierreholkin", toimii.

"Kalamiehelt" sai parit t-haarat nuihi vesletkuihi. Viel tarvii ostaa pari oikeemman kokosta klemmaria..
Pelkät vedet pistin sisään ja jotenki arvasin.. V:> Onneks en hyväuskosena laittanu turhaan jäähkäreitä koneeseen.
Vuotaa kannen ja pumpun välistä :peetu: Ihme ettei siitä pumpun ja sisälämppärille menevän putken välistä,
josta mulla on b200k:n kanssa "pari" kertaa vuotanu >:( Pitää siis jostain kehitellä uus O-rengas ja varmaan varalle pahvitiivistekin.
P*rkele. Jotenki kummast alko kiinnostamaan joku erillisempi hihnavetopumppu tai sähköpumppu.
Sen verran päi peetä toteutettu tuo vesipumppu  V:>



« Viimeksi muokattu: 15.01.2015, 02:33:57 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Piti myös muokkaa kuskinpuolista takaoven vanerista kajaripaneelia. Hierti kiinni vähäsen ovea avattaessa ja sulkiessa.
Sitte tuli pilattua sittenkin nuo ovipahvit. Eli ostin 95mm rasiaporan ja kajareitten takaa puhkasin moisen reijän.
Nyt tulee paremmin midbassoa, ei tarvitsekkaan välttämättä ihan äkkiä vaihtaa rainboweita muihin.

Pitää myös vähän kojelautaa purkaa ja katella kytköksiä. Jännä kun polkasen jarrua, niin syttyy kojelaudan ledinauha,
puhaltimen säätimien taustavalot ja olikoha joku muukin  ???
Edit. Oli, repsikan parkki eessä.
Syyks osottautu x-techin ba15d ledpolttimot takavalois, pistin perus hehkut tilalle, ni vika hävis.
Diodit huutais, niin eivät vuotas plussiesa välistä niisanotusti. Iha sama, voin mä hehkuillaki ajaa.
Tai motonetin sijaan ostan tuplatoimiset ledit muualta. Sai aikanaan motonetistäki toimivat, nyt tilalle tullu tuollasia..
Ostin vähän tiivistemassaa, paremmat klemmarit.
Vuoto loppukin kun päätin kokeilla rankempaa pumpun ylöspäin kampeemista ja sitte vast pultit kiinni.
Kaadoin niin kuumat veet sisää ku raanasta pukkaa, korkki kii ja letkuja puristeleen. Ei ainakaan nuin kuse.
Jakohihnan kiristimessä oli jotain mustaa, ostin uuden sittenkin. Ettei nyt kumminkin ois vanhasta hihnasta kiinnipalanutta kumia..
Öljypaineanturikin meni paskaksi sillo tukikumien kanssa tapellessa vääntöraudalla, sekin uusi.

Kojelauta aika levällään tuon valovian etsiskelyn johdosta, jääkööt levälleen valmiiksi.
Kuiteki pitää erillismittareita hommata ja moottorinohjauksen johtosatsia vedellä..
Pikkukiekkakello lähtee hyllyyn jotta sen paikalle saadaa vaikkapa plx.
Vakiomittarista kello pois ja jenkakello pitäs metästää tilalle ::)
Tai visio ois seki, että tekis kellon tilalle jonkimoisen taustan ja siihen vaikka kolme minimittaria,
jos jostain laadukkaita sellaisia sais.

« Viimeksi muokattu: 17.02.2015, 01:53:23 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!

Walbron 450lph e85 tankinsisäine pumppu ja ultraracingin poikkituki tuli mamasanilta nyt tilailtuu.
En oo tehny täs ton auton suhtee parii kuukautee muistaaksee mitää. Välillä latannu akkuja ja pari kierrosta startilla pyöräyttäny.
Moottorinohjaukseen koitan vaihtelevalla menestyksellä....kerätä rahoja kasaan.
Kun nuihin oli varaa ja tarvettakin on, niin saadaa ees jtn edistystä :pomo:

Poikkituki istuu abaut tuollai, tosin vakioyläpäist tipahti "pinnapultit" >:(
Noh ohan niissä jo kumit halkeemilla, kääntölaakerit ois kunnossa viel.
Ellen jostain nyt saa ilmaseksi ehjempiä vakioita, niin nuiden tilalle "billet" camber/caster säätöset yläpäät :)
Jokatapauksessa aikanaan coilien kanssa tarpeeseen.

Öö en oo maininnu kaiketi, mutta ohjaustehostinkin nyt pelissä ja nesteet sisällä.
Jäähkärit koneessa + moottoriöljyt, johonkin tuntuis hukkaavan jäähytysnestettä (abaut desi per viikko) ???
B200f 240:n kaasuvaijeri tuli motonetistä haettua.
Bensalinjoissa ideana ois että vanha tulo jätettäis paluuksi. Ne putkethan kun ovat ulkohalkasijoiltaasa 8mm ja 6mm.
Hommais tyyliin ~10mm tulon. Mysteeri vielä että toteutetaanko an tyyppisesti, vai putkien väliin perinteisesti letkua ???
« Viimeksi muokattu: 27.03.2015, 16:23:31 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
"Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 60 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista."  V:>
Auton suhteen ei sitten oikeen minkäänmoista edistystä. Latailtu akkuja ja vähän näytelty starttia.
Mutta jos tässä nyt väliin jtn...



Selvis tämäkin että se sitten hävitti tuolta lohkolämppärin vastuksen välistä nesteet...
Toisenlainen vastus tuon kuvanmukasen tilalle, ei toistaseksi hävitä. Rälläkällä piuha ja pätkä vastusta poijes.
Jos tähä lämppäri ees tulee ni se tulee letkun väliin, joten mitä säästelemään :tickedoff:



Dp:n väsäyksen yritystä. Porasin lambdamutskulle reijän ja sitte aloin uusiks miettiin, että ei helv..
Josko dp:n loppupäässä tokassa taitoksessa ois parempi paikka plx lambdalle ???
Nyt mietintää, että kun omaan kaks kappaletta lambdamuttereita..
Hitsaanko toisen niistä tuohon ja plx:n oman sinne dp:n tokan taitoksen tietämille ???
Vaiko joku "lappu" hitsuuttaa tuohon tukokseks :D

En tiiä, nyt meni ismpiraatio koko hommaa ainaki hetkeks tai taas muutamaks viikoks. Jää nähtäväks.
 <Kippis> hommissa kulunu aika ja milloin on oltu kavereiden autoja laittelemassa ja niillä ajelemassa...
Välillä talon isäntä/emäntäväeltä tulee napinaa kanssa milloin mistäkin
ja eipä se ainakaa nostata mielialaa ja täten halua ropata sitten autoakaan.
Vieny yks muuki juttu vähä motivaatiota, mut siitä ehkä vast tuonempana.
Sellanen ei niin vakava mutta jonkinmoine tavote oli saada autosta savuja heinäkuun puolen välin jälkeen,
noh katsellaan...
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Meinasin venyttää päivittelyä pidemmällekkin. Hommat venyy ja venyy venymistää eikä tunnu heräävän minkäänmoista intoa auton laittamiseen, eikä välillä oikein oo tuntunu mun jutulta tää foorumi muutenkaan... Korttiki oli hyllyllä yhessä vaiheessa "hetken" aikaa ylinopeuden johdosta.
On ollu ja täs tulee olemaankin kaikkee muuta menoo, suht tarpeellista ja ei niin kai tarpeellista sellasta.. Nooh täs jokusia kuvia ja tsillai kummiskii teidän (riesaksi?)...


Tuli tilattua silikoni supisteet turbon ja imusatsin päähä, myös mutkat coolerin päihi ja kaks suoraa aluputken pätkää.
Olisin huolinu purppuran väriset, 2kk toimitusaika pisti tuolloin miettimään ja hetkittäisen innostuksen ollessa päällä autoa kohtaan pisti mut tilaamaan ne mitä hyllystä löyty samointein :facepalm: Josko noi kumminkin sais maalattua jollain tökötillä V:>







Turbobanditilta tilattua dumppia tuoho väliin ootellessa...

Palat poijes keulapellistä. Rosot lamellivingulla poijes. Reunalistaa päälle ettei hinkkaa silkkarimutkia puhki.
Umpiosta sahattu vähän lisätilaa silkkarmutkalle. Välijäähy sai siirtyä muutaman sentin toiseen kohtaan,
koska muuten oltais jouduttu siirtämää akkua tai jouduttu hankkia pienempi akku ahtoputken tieltä.

Katotaan saadaanko miten 3" mahtumaan akselin yli, vai viedäänkö putki takatunkkauskohdan vierestä alahelmasta läpi.
http://www.speedhunters.com/wp-content/uploads/2012/11/volvo-turbo-wagon-bryn-33-of-37.jpg <--tuohon tyyliin
Samalla ostettu "lyhyt" 3" jousto dp:tä varten





Dp saatu valmiiks, kivilaikalla isoimmat hitsisaumat poijes ja kemiallisel metallilla tasoteltu saumat ja 800c` kuumakestomaali päälle.
Saas nähä rapistuuko kemiskit hemmettiin heti kättelyssä ku kerran käyttää dp:n punasena.. :D
Ei satu olee kuvaa ku tuo alamutka on lopullisesti hitsattu joustoon kera maalipinnan..
Noh tuo dp on kyllä omaa silmää sen näkönen kötöstys, että menkööt ehkä vielä tän kokoonpanon kanssa, kai...
Jatkossa aikanaan v-band liitosta ja muutenkin paremman näköstä tuotosta kehiin jne  :-[
Onhan tuossakin levitetty levityskoneessa tuo alkuperänen alkupätkä niin että käy yksyhteen 3" rännin kanssa.
Että ei sentään oo tehty mitään semmosta että 3" ois lyöty länään kera "sinneppäi" viisteiden ja kötöstelty hitsiä sinnesuntänne :idiot2:

Päädyistä suurennettu "katti", liekö leimamies vois vikistä kun ko katti on volkkarista ???

Pesurimoottorit löys paikkansa, eiku...

..p*skat siintä kohtii menee ehkä turbon imuputki läpi ja suodin tulee sisälokariin. Tai sitte tuoho reijän huulille vedetään puskurin lipan läpi putki ja putsari tuohon reijän tuntumaan konehuoneen puolelle. En tiiä prkl, yks monista keskeneräsistä visioista taas :D

Tuleeko tämä pissapoika kötöstys nyt sitten kuskinpuolen sisälokarin luo piiloon, vai hankitaanko jostain tälle teline ja se löytää paikkansa abaut vakio lasinpesusäiliön paikalta. Jos vakiopaikalta, niin ilmansuodatin tulee siinä tapauksessa repsikan sisälokariin piiloon. Vai tuleeko tästä sittenkään pissapojan säiliö.. Jos hankinkin toisenlaisen ja SIISTIMMÄN  :2funny:

2-toiminen mittari öljynpaine&lämpö..

Mitäs sitte :-\
Jaa... Muokataan vaikka tähän viestiin jatkoa, kunhan ollaan taas virkeempiä ja on muutama puuttuva kuva lisää otettuna ja niistä selitykset mietittynä :hello:  Tuli vaan visio tälleen aamuyöstä vailla minkäänmoisia yöunia tulla vihdoinki jotain turisemaan, selvennetään tarvittaessa jälkikätee tätäki postausta... :D


« Viimeksi muokattu: 08.09.2015, 06:09:49 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k->???... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.
« Vastaus #115 : 23.06.2016, 20:22:15 »
Jaa morjesta tännekkin, viime kerrasta näköjään +180 päivää... Vrcf jäsenyyskin jäi tältä vuodelta maksamatta..
Liekö sitä jatkossakaan isommin täällä päivystelee, niin mitäpä siitä sinäänsä hyötyiskään.
Läppäri on jo ehtoo puolella, saattaa sammua hetkenä minä hyväsä jne.
Joten motivaatio pidempiin foorumilätinöihin on aika pohjamudissa, toistaseksi.

Mutta joo, mistäs taas alottelis että mentäs joteki aikajärestyksessä...
Lankkuun on hommailtu lisempää kilkettä, eikä se vieläkään oo ajossa..
Tuli huutokaupassa hommattua joulukuun alkupuolella 2015 246€:llä -93 uudempi korinen 2,0l manuaali 460 relvo jossa oli leima menossa parin päivän päästä kylmäksi. Muutamat polttimot vaihtoon ja oisko ollu koiranluu, niin nasahti vuoden leimakin siihen.
Tuota 460:iä tässä sillon tällön hypistelty enempi silmää miellyttävämmäksi ja nykyisin jo ex pyöräks kututtavaa fighterkevaria Cagiva Frecciaa myös. Vähän on tosiaan huono juttu että näinkin pitkään tuo 460 majaillu täs taloudessa.
Aluksis sitä aatteli, että teen pakolliset huollot jne ja myyn vaan poijes. Mutta kun aikaa kuluu, niin eipä perse kestä olla tekemättä yhtään mitään, joten pakko "tuunailla2 itteä ees vähän enemmän miellyttävämmäksi :-[

Kevarikin tosiaan meni tässä keväällä kaupaks ja niillä tienesteillä+ muutamat volvo-osat kaupanneena saatu jtn kilkettä osteltua, lankkuun ja relvoon.
Nyt ois tyon alla hävittää tuo 460 volvo ja eniten kiinnostusta ois ottaa sen tilalle +600cc prätkää, tapauskohtasesti+250cc monttupyörät. Ehdotti joku vaihtoa 245:seen volvoonkin, joka ois sinäänsä hyvä kakkosauto muutamastakin syystä, kun koittaa sen aika että toi RFC:kin alkais liikahtamaan... ;) Eipä siintä sittemmin mitään toistaseksi ole kuulunut.
Mutta p*skan läppärin vuoksi, julkastaan nyt tämä ja katsotaan miten pitkälle päässään kuvien lähettelyssä ja niiden kuvien selittelyissä, kunnes taas läppäri antautuu :-\

« Viimeksi muokattu: 23.06.2016, 20:24:03 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k->???... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.
« Vastaus #116 : 23.06.2016, 22:25:43 »
Noniin, katotaas miten tän läppärin kanssa käypi..
Alotetaan vaikka lankusta.

Turbobanditilta pitkän odotuksen jälkeen dumppi.

3" t-haara dumpille ebayn kautta.

Jotakuikin noille sijoille sijoittuukin tuo dumppi.. Maltillinen suhisija ainakin kaverin 850 ärrässä 0,6 paineilla, kun tuli koitettua. Liekö mimmonen mekkala sitte 0,8-1,1 paineilla. Saati sitten joskus, kun b200et saa väistyä...




Tankkilaitteen visiointia, vanhasta tulosta paluu ja AN liittimellä tulo.
Saa nähä jääkö abaut tuommoseksi vai hommataanko kumminkin vielä turvatankki auton alle ja sovelletaan jostain täyttöputki ja bensamittari.
Autoracingille meni semmoset ~300€ sieltä tosiaan tarttu AN-liittimiä, bensalinjaa, bensaputkea, b-paineensäädin lähtöadapteri, ahtomittari "auto meter". Näistä kaikista ei nyt ole justiin siunaantunu filmille todisteita.
Jälkikäteen kyrsii kun en hommannu liittimiä Proracelta.. Sieltä ois saanu mustia "black stealth" liittimiä.
Liekö miten laadukkaita? Bilteman omat an:nilaiset ovat ainakin kuulemma huonossa maineessa ???
No onhan tuo kosla jo tarroineen aika "tikkurilan värikartta" ja varsinkin nyt noilla värikkäillä liittimillä  :-\
Ois se kyl ollu kiva pistää mieluummi kirkkaina tai mustina kaikki bensaliitokset...
Noh jos aikanaan päivittelis nekin mustiksi..


Ikkunoihin uuvet tiivisteet skandixilta, r-sport international/rsi:tä en suosittele kelleen. Rahat meni, tiivisteitä ei näy.
Skandixilta sentään tuli, vaikka sai tuoltakin tovin ootella ja meinas alkaa kasetti hajoomaan,
että kaikkiko tässä vaan prkl k*settaa rahat.. >:(

Ko tekniikan aikanaan irrottanut sankari oli saanu suutintukin kieroon. Kaverilta suora tilalle.


Ahtoja.comista 668 dekat, liekö nyt kelpais visioida (perse edellä puuhun?) meiningillä sekventiaalista ruiskintaa ???
Oon joko laiska, tai en tosissaan löydä juttua. Mutta vähän mietinnässä että antasko kaikkien vaan tuutata ja antaa venttiilien hoitaa sopan tulon pätkintä. Kuten vakiostaan taitaa motronicillä olla toteutettu? Vaii sekventiaalisesti.
Vielä pien kysymysmerkki on että noinkohan nuo 668:kaan riittää jos sekventiaalisesti suuttimia ohjataan.
Kaiken jären mukaan pitäs 98 bensalla riittää, viinalla varmaan tarttis 900 tai isompia...

Race.fistä tarttu matkaan öljylauharisetti ja bensapaineensäädin. Tuon adapterijalan kanssa on vaan sellanen ongelma että paine sekä lämpö anturit eivät mee tarpeeks paljon jengoille ja pohjaavat vastaan heti kättelyssä ???
Liekö porataan adapterijalkaan lisää syvyyttä, vaiko/ja hommataan myös se suodattimen siirtosarja kanssa..

Viimepäivinä käyty katon takaosaa ja ovien alareunoja tuolla lävitte. Saatu maalisumuja ja värirajaa vähän häivytetyksi.
Pesty sen jälkeen kinggin vahashampoolla missä seassa tilkka ma-fra super polish vahashampoota.
Työn alla varmaan hommata soft99 fussoa vahaksi ja myllytellä tuo lankku sillä lävitte.
Toki saatetaan ko vahauksen jälkeen pessä liuottimella kaikki h*levettiin, jos ei vielä silmää miellytä ja veetään myllyllä lisää s3 hiontatahnaa pintaan ja vahaus uusiksi. Jos ei sittekään, niin kaikille maalipintaa haukkuville sanotaan:
"V*tuttais omistaa ihan viimesen päälle puunattu peli. Kun porukka nojailis siihen nappifarkuillaan. Sorateillä sora kopisee. Saa varoa ettei edellä ajavista ajoneuvoista lennä mitään. Pelätä ajaa kaupungilla rinkiä silloin kun siellä on ihmisiä vaikka jonkun tapahtuman vuoksi paljon liikenteessä, jolloin joku pässi vois heittää autoon päin jotain. Kumeja ei raaskis polttaa katuun niin että remmit läpsyy..."
Toki on sitä silti mietinnässä uusiks koko kopan maalaus, kyl tuo pien erivärisyys tympii kummiskin.
Koitan sitä intoa maalaamisen suhteen toppuutella tuolla yllämainitulla letkautuksella muunmuassa, että justiin ei nyt tarvi niin paljoa sääliä ja olla huolissaan että tuleeko jälkiä. Joskin tämä ei tarkota silti sitä että suosin sitä nappifarkuilla nojailua ym nyttenkään, paitsi omistajan itsensä toimesta.

Seuraavaks varmaan työn alla hommata ne erillispuolat venttiilikopan päälle abaut ja niistä sitten tyngät tulpanjohtoa tulpille hattuineen. Kysymysmerkki vielä vaan että mitkä puolat, vagilaisia o suut ja silmät täynnä ja mielipiteitä niistä kuin pe*sreikiäkin. Skipattanee ne ja koitetaan keksiä jotain muuta :-\
Kampparin alumiininen hihnapyörä triggerillä pitäs hommaa, vielä ei oo raaskinu 150€ blingfactoryn pyörää tilata.
Jos jostain sais edukkaammin ja vaikka sen säädettävän nokkapyöränkin samalla.

Mutta joo, vaihteeks taas rahat loppu ja ihan riippuu miten tuon 460:n kanssa käypi, että lähteekö rahalla vai vaihtuuko johonkin. Vähän kiikun kaakun tässä että hommaisko sen prätkän että pääsis sentään liikkumaankin.
Vai kaikki ne rahat tähän lankkuun ja sitte sais jonkin tovin turvautua kavereiden kyydillä k*rpä otassa kulkemisiin..

Laitetaas tää nyt vaikka tässä välissä ja jatketaan kohta/joskus 460:stä. Niin pelottaa tää läppäri, että milloin simahtaapi.. :2funny:



« Viimeksi muokattu: 23.06.2016, 22:38:51 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k->???... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.
« Vastaus #117 : 23.06.2016, 23:40:39 »
http://s15.photobucket.com/user/erkola/library/volvo%20460/460%20pun?sort=3&page=1
Tuossa kuvalinkkiä punaseen 460:iin Tästä muistan suunnilleen sen verran hyvin kaikki, notta en raaski alkaa kuvia sen kummemmin tänne läiskimään. Laitetaan nyt muutamat lähtökohdasta tähän päivään.













301tkm ajettu kun ostin. Huoltokirja uudesta asti. Huimat 246€ sai köyhtyä rintajoupin huutokaupassa. b20f manuaali -93
Kaikinpuolin paremmassa hapessa kuin ex 460, ei polta öljyä, nokassakaan ei kulumaa yhtään, toisin kun ex 460.
Apurungon joku hitsannut repsikan puolelta, eli sekin lohduttaa että ei tarvi siihen heti koskia.
Opetusjarrupoljin, jonka oon tässä aikoinaan jo poistanu hyllyyn.
Leimaa ostettaessa oli joku pari pv jäljellä. Vaihtelin muutaman polttimon ja olikohan alapallo/koiranluu ja ei kun leimalle ja kertalaakista vuos leimaa :)

Sitten alko se perus pikku näpräily, joka aluks oli vaan sitä stereoiden laittoa.. Kun oli mietinnässä vaan myydä voitolla etiäpäin. Mutta kun ei oo pyydetyllä hinnalla lähteny, niin onhan se tässä jo tovin nurkissa majaillu. Eikä mulla vaan perse kestä pitemmän päälle ajaa autolla johon ei oo tehty yhtään mitään. Onhan tuo kanssa ihan toimiva vehje ollut ja toistaseksi aika vähillä ropaamisilla selvitty, niin raaskiiko tota ihan halvalla myyäkkään, osiakin aikojen saatossa siunaantunu nurkkiin niin pirusti.

Alotetaan nyt vaikka stereoista. Kaverilta Pioneer mvh-8300bt, jossa ainoot huonot puolet on oikeestaan Alpinesta poikkeava basson tasonsäätö, joka ei ole niin esillä. Että myös bluetooth musiikin toiston uupuminen, tavan k*setusta nää Pioneerin bluetoothit...
Subbariksi 35l suletus kotelos oleva Kicker Es124 12" ja vahvariks Bull Audio pa 2.200.
Eteen hommasin jotkut jvc cs-hg500 5,25" 2-tie kajarit
Takana on jotkut Pioneerin 2-tie 6x9 jo ennestäänsä.
Kuunneltiin tota settiä tovi, kunnes tympäännyttin vaimeeseen etupäähän.
Sitä kun mietittiin että tää on vaa käyttis, ei tähä kummosia poppeja tai muutakaan tarvi. Kuhan pääsen paikasta "a" paikkaan "b". Joopajoo.. :D
Sitten hommasin m+ halpis erillisdisut eteen, kelpas puottaa etupainotteista faderia pari pykälää nollaa kohti.
Tovi tuotakin kesti. Laitoin sitten nurkista löytyvän nelikanavaisen lankun kiinni etu että takapäälle ja kelpas se faderi puottaa nolliin.
Vahvarin päästä kun tuli kumminkin balanccit hiottua kohilleen.
Muutama viikko tuota. Sitten 10mm2 virtapiuha hittohon ja 35mm2 tilalle. 77l refleksikotelossa 4"aeroportilla oleva spl dynyn xtr250d2 paksiin kera mohawk ms1000 lankun.
Tovi tuota ja tilasin eteen jvc ja erillisdisujen tilalle mds fc5 erillissarjan ja loppu se etupään vaimeus ja ei niin laadukas toisto.
Toisesta mds midistä sai viikon kuuntelun jälkee kolvata hopealankoja kun alko pätkimään.
Kelpas muutama kuukaus kuunnella kunnes mohawk alko syöttään subille "ukkosmyrskyä" ???
Vedin ko lankun electroniikkaspreillä lävitte ja puhaltelin puhalluspistoolilla kuivaks. Taas toimi ???
Tovi kuunneltiin ja xtr palo jumiin :D Ei muutakun xtr irti, reikä isommaks että saatiin kickkeri ko koteloon.
Tovi kuuntelua ja taas alko "ukkosmyrsky" :knuppel2: Ei muuta kun lankku hyllyyn ja bull audion lankku tilalle. Koska eipä tuo kickkeri nyt 125wrms/4ohm elementtinä tartte 600wrms/4ohm työntävää lankkua..
Hifien puolesta mennään tänä päivänäkin viimeiseks mainituilla seteillä.
Samalla muuten huomasin että varapyöräkotelossa on vettä ja paksin koko matto altapäin aikas kostia.
Tais tehä kosteus vahvarille siis jekkuja :-\
Roskat poijes tyhjennysaukon tieltä ja bitumimassaa sisäpuolelta takapyörän kaarien takaosassa oleviin reikiin :nohnoh
Joo pitäis varmaan hitsata, mutta eiköhän tuosta koslasta tuu muutenkin elin-ikä vastaan ennen kuin koppa lahoo leima kelvottomaan kuntoon... Ja onhan se vain 460 volvo...

Hmm sitten noita muita juttuja..
Ensimmäisenä kusikalvoa sumareihin ja sitten takalaseihin kalvoa. M+ ja Gila on vähän kalvona mitä on ja siinä 5% kalvolla hypistellessä ja kiroillessa onkin parin muuttujan johosta 5% kalvolla vain taka pikkulasit. 2,5% gilalla takalasi ja takasivut.
Mastonin "plastidipillä" konepellin maski mustaksi.
Tuli sipastua bilteman savukalvot etuvilkkuihin ja umpioihin.
Sisälle lediä kattovaloon ja mittaristoihin, parkkeihin ja takavaloihin lediä.
Sinilasiset h4 polttimot ajovaloihin.
Porkkanavilkuilla olevat takavalot vaihtu punakirkkaisiin.

Kahdesta eri purku/paalituomio 460 volvosta purkasin mm nuo takavalot. Purkailin niistä laturia, starttia, pyyhkijänmoottoria, releitä, antureita, vetaria, etuiskaritolpat jarruineen, mittariston, bensapumpun, takaspoilerin, katin ja loppupakarin, viiksiä ym ym talteen. Että on muutama 50L laatikollinen 460 osaa ja tän auton ostaja saa ne mukaan.
Osaa sen verran että voihan tän ittekin pitää kun ei tarvi lähtä osakaupoille jos vikaa tulee :) Pärrää vaa tekis miel tilalle..

Mut joo jatketaas.
Tein tähän 304tkm kohilla jakopään. Uusin käsijarruvaijerit kun jäi pakkasilla kässäri päälle.
Vaiheltu pari koiranluuta, alapallo, öljynvaihtoa moottoriin delvac mx15w40 ja vaihelootaan mobil shc 75-90, etunapa vaihettu ehjempään käytettyyn risan laakerin vuoks, kuskin puolen vetarin ulompi suojakumi vaiheltu.
Ehin hommata uuden laakerinkin etunapaan, se tuolla vanhaan napaan asennettuna irrallaan kun tuo käytettykin vielä rokkaa. Sytytystulpat vaiheltu.

Jossain kohtiin hommasin levipellit 15" 8,5" etu ja 9,5" taka ja niihin 195/55 nypityt nastat.
Hetken ajeltua saiki vaihtaa taakse kuskin puolelle uuden käytetyn navan, kun siintä oli laakeri huonona,
että myös pyörän pulttien kierteet huonona.
Levipellit oli sopivammat entisestään kun laikkasin purku etutolpista jengan poijes ja laitoin ne kiinni.
Ko tolpissa ilmesesti mehutkin paremmin tallella kun loppu se pomppulinna tunnelma.
Vähän kyllä ex 460 muistellen jänskätti tuo laikkaaminen, siintä kun tuli aikamoinen pomppulinna hidastetöyssyistä ajettaessa laikkaamise jälkeen. Mut tässä ei sitä ongelmaa, iskarit siis ehyemmät ???
Tovin ajelin noilla levipelleillä. Myin ne eteenpäin ja nykyään ajelen noilla rumilla orkkis 15" jotka sittemmin maalailin kultaseksi.
Levipelleillä ketutti ajella +90 vauhteja ravistelun ja vetelyn vuoksi. 130 vauhissa aivan jäätävä ravistelu, ihan ku ois halunnu takapyörä lähtä mäelle. Kaksin käsin sai motarillakin ajella, varmaan muutamat ihmiset luullu että ajelen päissään, jos pahimmillaan veteli urista puol kaistaa suuntaan ja toiseen :D Myös jos enemmän väkeä kyydissä, niin takakaaret sai renkaan kyljiltä kyytiä. Taakse ois täten joutanu laittaa ennemmin kanssa 8,5 leveät valssit kuten eessä.
Eihän siinä, uretaanipuslia ku ja jos latais koko alustan täyteen, niin vois hommaa uudestaan jotkut "överivanteet",
eikä' niin vetelis.
En kyl ala moiseen...

Purku 460:stä kun tuli putkistoakin irroteltua, niin tässä on tyhjä katti, 1,8 väliputki, 3" läpivirtaava takapönttö.
Kartio mallin vapariputsarikin eksy kiinni jossain kohtiin.

Öö.. Sumareihin tuli hommattua ledit, niistä läks täten kusikalvot samalla poijes. Etusivulaseihin vetäsin samoihin aikoihin 50% m+ kalvot.
740/940 koneen tukikumit käy muuten tähän, tuli laatikon vieressä oleva tukikumi vaan vaihettua.
Yhen parin vaan sulatellu renkaita, niin kytkinpommeista otti itteensä ja kone meinas heittää "kuperkeikkaa"

Autoa peseskelty turtlewax autoshampoolla ja vahattu ekaa kertaa korrek helppovahalla. Sain sitten jossain kohtaa kaverilta lainaan myllykoneen, niin punasella klymillä myllyttelin lävitte ja käsin kultanen perään.
Sen jälkeen pessyt 10l ämpäriveellä missä tilkka ma-fra polish express vahashampoota ja loraus king vahashampoota.

Muutaman kerran on tässä viimeaikoina saanu kiroilla kuskin puolen vetarin sisemmän suojakumin kanssa.
Joku k*rpä ingejööri tuonkin suunnitellu, kun sen lupsahtaessa valuu laatikko lähes tyhjäksi, miks ei sielä ole akselistefaa prkl??? :peetu: Kiva kun tuo mobil shc 1l purkki maksaa motonetissä 15,90€ On meinaan täs kolme kertaa tuon kumin lupsahtamisen takia saanu hakia "muutaman" purkin tuota prkleen öljyä ja laatikko vetää 3,4l...
Pitäneis sellanen leveä ahtoputkiklemmari tuohon hommata...
Tosin se laakeri alkaa vähän jo klappaamaan, että jossain kohtiin pitänee tuo yks irtovetari kera parempi kuntosen laakerin ruuvata alle. Sit on yks s40 vetarikin varuilla, jos se ees tuohon käy.

Saas nähä kauan tää kosla itellä vielä säilyy, jos tästä porsii laatikko tai/ja tekniikka, niin en perkele ala tähän uutta samaa p*skaa hommaamaan, tai riippuu mimmosia löytyy ja mihin hintaan...
Pikkusen miettiny jos nuin kävis että hommais ajokuntosen/kolaroidun tms halvan s/v40 matalapaineturbon/t4:sen.
Kattoo miten semmosen mosa tonne keulalle sopis, tarvittaessa vaikka siitä s/v:läisestä enemmänkin runko-osaa tähän että saahaan se kattila keulille..
Että ostaspa joku tän vaan poijes :D Oon mää sen verran sekasin että voisin moista lähtä toteuttamaankin..
Ainiin, takasin maan pinnalle.. Tohon 245:seenhan tässä pitäis panostella...
« Viimeksi muokattu: 26.06.2016, 17:30:07 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k->???... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.
« Vastaus #118 : 05.07.2016, 19:26:07 »



Kun sitä vettä lykki sisään takavaloista, takakaarista? Niin homeisen lattiamaton tilalle värkkäsin 9mm vanerista uuden lattian ja lykkäsin kuvien jälkeen vielä pari tarraa pintaan O0. Tilkitsin muutaman reijänki siinä samalla paksin ja takakaarien kohilta bitumimassalla.
Jostan hiton syystä heti tuon jälkeen alko takajalkatilat ja kuskin jalkatila keräämään vettä :peetu:
Ei se vesi paksin kauttakaan sinne pääse, että on kyllä sattumaa taas sattuman perään prkl.
Helmamuovithan tästä on poistettu, että jos kiinnike-klipsien jämät on korin päästä justiin sattunu irtoomaan tuona hetkenä ja sitä kautta lykkäis vettä ??? Asiaan k*rpääntyneenä lykkäsin pistepuikolla sisä kautta pohjasta läpi reijät, että vesi poistuu :D

Eniveis autohan läks tuohon naapurikylään haminaan osineen päivineen ja nyt pitäis ite miettiä että hommaisko prätkän 240:n lisäksi, toisen 245:sen vaii kilkettä RFC:hen. Kauppoje yhteydes vetari ongelmasta mainittiin, veden tulosta sisään, abs valo patentista, tyhjästä katista, valokalvot ja etulasien kalvot ja parit led polttimot leimalle. Ei muistaakseen jääny mitään kertomatta. Joten tuskin vihaseen soittelee perään :) 500€ tuosta tuli saatua.

Abs patentti varmaan kiinnostanee.. Rikoin abs polttimon, porasin mittariin viereisen polttimon(lambda) kohilta reijän abs valon "koloon". Palaapahan niin sanotusti käynnistäessä abs valokin, mutta ei enään ajossa :D
Itsellä oli ehjä abs pumppu, yksikkö ja etupään anturit varalla purkuautoista. Eli vika abseissa on varmaan jompi kumpi taka-antureista, josta tuli myös mainittua ostajalle. Vikakoodi näytti abspumppua, mutta eipä se vaikuttanu.
Ehjä vähemmän ajettu mittaristo oli antaa myös mukaan, jos ei mitään nönnönnöötä halua laittaa porattuun reikään.
Kun ja jos niitä antureita ko seuraava omistaja/t meinaa vaihella.

Nyt tosiaan vaan mietitään että mitä seuraavaksi, enään tähä taloon ei nelisatkuja tuu, ellei sitten olla rahoissaan ja toteuteta t4/matalapaineturbo projekti tai saaha hyvä yksilö tätäkin halvemmalla, muuten on kyllä saatu relluvolvoista ihan tarpeekseen...
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k->???... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.
« Vastaus #119 : 27.07.2016, 20:18:30 »
Suottaapi taas tovin olla hiljasempaa... Tuli hommattua edullisesti e39 -97 toukka V:>
http://s15.photobucket.com/user/erkola/library/Bimmeri?sort=3&page=1
Tuosta btcf puolella juttua, joten jääköön tuosta kotilosta lätinät täällä lähes nolliin.
Oli siis leimattu>hylky>ostaessa oli vielä korjausaikaa pari pv jälellä.
Nyt huutais leimalle enään kuskin etuiskaria ja nasahtais leima paperiin...
En vaan tiedä että meneekö tuossa nyt sitten päästöjä lukuunottamatta koko katsastus uusiksi,
vai vieläkö katsotaan vaan että viat korjattu?
Että mikä se 2kk juttu oikeen on ???
Auto yritetty leimata edellise omistajan toimest aikalailla viimisinä päivinä.
Saatu kuukaus korjausaikaa, joka meni tossa 18.7 umpeen.
Tuona 18 pv maanantaina käytin ite tuon leimalla huvin vuoks ja hylkyhän sieltä tuli.

Että joo rahareikiä riittää, bemmi ainakin saatava leimalle ja tehä pari välttämätöntä hommaa.
Sitte taas volvon kimppuun :-[
 
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

 

Elekma  Autoracing